“یک احساس عمیق و تاریک پیشگویی” در حالی که آلبرتا برای افزایش بیماری COVID-19 و مرگ مهار می کند

سال 2020 پر از وای بوده است اما دکتر جو ویپوند می ترسد که بدترین وضعیت در آلبرتا رخ دهد.

در چهار هفته گذشته تعداد بیماران در بیمارستان COVID-19 سه برابر شده است ، اما او معتقد است كه ماه دسامبر سطح جدیدی از رنج انسان را به همراه خواهد داشت ، زیرا افزایش فعلی موارد COVID-19 به معنای بیشتر افراد بیمار و بیشتر افراد در حال مرگ است.

ویپوند درباره حال و هوای بیمارستان عمومی راکی ​​وی در کلگری ، جایی که او به عنوان پزشک اورژانس کار می کند ، گفت: “یک احساس عمیق و تاریک پیشگویی وجود دارد.”

در آخرین شمارش ، آلبرتا 13166 مورد فعال داشت.

این تعداد بیش از هر استان دیگر است ، از جمله کبک که دو برابر جمعیت دارد و انتاریو که بیش از سه برابر آلبرتا جمعیت دارد.

ویپوند گفت ، كاركنان مراقبت های بهداشتی كه مسیر سنجش ویروس را ردیابی می كنند بیش از هراس و نگرانی دارند ، با سرعت رشد نمایی تا اكتبر و نوامبر.

هفته ها بسیاری خواستار سبک قفل شدن “قطع کننده مدار” – نسبتاً کوتاه و شدید – برای کاهش سرعت انتشار ویروس شده اند.

در نامه ای که بیش از 300 پزشک روز یکشنبه به نخست وزیر جیسون کنی و دیگر رهبران ارشد استانی ارسال کرده اند ، آمده است: “بیماری همه گیر فروپاشی آهسته سیستم مراقبت های بهداشتی ما را آغاز کرده است و زمان برای معکوس کردن آن در حال اتمام است.”

“کارکنان مراقبت های بهداشتی یک منبع محدود هستند. ما نمی توانیم با این سرعت مراقبت های کافی را ادامه دهیم.”

بستری شدن بیشتر در افق

ویپوند خاطرنشان کرد: تقریباً 3.5 درصد از آلبرتایی ها که مبتلا به COVID-19 هستند ، در بیمارستان مجروح شده اند و تقریباً یک درصد آنها درگذشته اند.

به گفته وی ، فقط در دو هزار و 546 مورد جدید که روز دوشنبه اعلام شده است ، حساب کنید و شما می توانید 54 مورد بستری در بیمارستان و 15 مورد مرگ دیگر را طی چند هفته – فقط از طریق انتشار ویروس در آن روز ، انتظار داشته باشید.

دكتر دينا هينشاو ، مدير ارشد پزشكي آلبرتا ، هنگام اعلام آن موارد جديد ، هشدار مشابهي را روز دوشنبه صادر كرد.

وی گفت: “ما می دانیم که بستری شدن در بیمارستان به طور معمول با افزایش حدود یک هفته تا 10 روزه موارد عقب است.”

“بنابراین ، ما کاملا انتظار داریم که طی دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش مداوم بستری ها و موارد ICU باشیم. این چیزی است که انتظار داریم مستقل از هرگونه اقداماتی باشد.”

پس از ارائه این نظرات ، هینشاو عجله کرد تا با اعضای یک کمیته کابینه ملاقات کند تا درباره این اقدامات جدید به نظر برسد. پیش بینی می شود روز سه شنبه.

سنگ قبرهای ساختگی در اعتراض آشکار به اقدامات دولت وی ، یا فقدان آن ، در مبارزه با شیوع COVID-19 در خارج از دفتر وزیر بهداشت آلبرتا تایلر شاندرو ظاهر شد. (جاستین پنل / سی بی سی)

ویپوند ناامید شده است و این مدتی طول کشیده است که دولت حتی می تواند اقدامات جدی متقابل را در نظر بگیرد ، زیرا مسیر گسترش برای مدتی ثابت و قابل پیش بینی بوده است.

“ما دیده ایم [new-case] دو برابر حداقل دو هفته به مدت حداقل شش هفته “.

“شما می توانید توییت های افراد را در جایی که در واقع هستند مشاهده کنید محاسبه آن. و آنها به هم می خورند. “

Malgorzata Gasperowicz یکی از این افراد است.

پیش بینی مرگ

گاسپروویچ یک زیست شناس رشد و محقق مستقلی است که اطلاعات COVID-19 آلبرتا را از نزدیک ردیابی می کند.

وی در ماه اکتبر به درستی پیش بینی کرد که با توجه به مسیری که در آن زمان COVID-19 در آلبرتا گسترش یافته است ، استان تا اواسط ماه نوامبر روزانه شاهد 1000 مورد جدید خواهد بود.

وی می گوید ، حتی اگر آلبرتا یک شبه حبس شود ، استان همچنان باید انتظار داشته باشد که در هفته های آینده از تعداد بالای عفونت های موجود ، مرگ و میر حاصل شود.

مشکل پیچیده این واقعیت است که بسیاری از موارد اخیر در میان افراد مسن دیده می شود ، که معمولاً آسیب پذیرتر هستند.

در طول همه گیری ، تعداد مرگ و میرها در میان آلبرتایی های 70 ساله و بالاتر تقریباً با تعداد موارد جدید در هر 100000 نفر در این گروه سنی برابر بوده است ، با مرگ و میرهایی که حدود چهار هفته عقب مانده است.

گاسپروویچ گفت که واقعیت این رابطه تقریباً یک به یک است ، کمی اتفاقی ریاضی است که به اندازه جمعیت آلبرتا مربوط می شود. اما این امکان را برای تجسم داده ها فراهم می کند که بطور خاص رابطه عمومی بین موارد جدید و مرگ در میان افراد مسن را نشان می دهد.

نمودار متحرک زیر آن رابطه را نشان می دهد. میزان مورد در میان افراد مسن با خط قرمز و تعداد مرگ و میر در این گروه سنی با خط سیاه نشان داده می شود ، که چهار هفته عقب است.

نمودار از مارس تا نوامبر ادامه دارد.

گاسپروویچ گفت که نحوه شلیک ناگهانی خط قرمز در چند هفته گذشته به سمت بالا نگران کننده است. او دلیلی نمی بیند که خط سیاه عقب مانده ، که نشان دهنده مرگ است ، ادامه نخواهد یافت.

وی گفت: “هرچه تعداد موارد در این گروه سنی بیشتر باشد ، مرگ و میر بیشتری نیز خواهیم داشت.”

“این خیلی ترسناک است.”

وزیر بهداشت وضعیت را بسیار جدی می گیرد

وزیر بهداشت تایلر شاندرو روز دوشنبه گفت دولت “این تعداد رو به افزایش را بسیار جدی می گیرد”.

وی گفت وزرای ارشد کابینه اواخر روز دوشنبه جلسه خواهند داشت و “این داده ها را بررسی می کنند و گزینه هایی را که به عنوان دولت در دسترس ما است بررسی می کنند.”

شاندرو گفت: “من این را خیلی جدی می گیرم. همه ما دور آن میز هستیم.” “ما در حال بررسی وضعیت خواهیم بود و به توصیه های دکتر دینا هینشاو گوش خواهیم داد.”

وی همچنین درباره افزایش تقاضا در سیستم مراقبت های بهداشتی آلبرتا هشدار داد.

وی گفت: “با افزایش انتقال نیرو ، بستری شدن در بیمارستان نیز افزایش می یابد.”

“و این به این معنی است که کسی یک تخت بیمارستان کمتر برای جراحی مهم خود داشته باشد. بنابراین امیدوارم که همه آلبرتانی ها به آن گوش دهند و اهمیت ادامه اقدامات و مسئولیت COVID را در طول پاییز و زمستان درک کنند ، همانطور که ادامه می دهیم برای محافظت از خود و کارکنان مراقبت های بهداشتی خود. “