یونیت صدف چیست؟

 

یونیت صدف چیست؟

یونیت صدف

 یونیت دندانپزشکی که به عقیده بسیاری از افراد قلب دندانپزشکی به شمار می آید، یکی از از کاربردی ترین دستگاه های آیتم استفاده در همین فن میباشد که متشکل از چهار قسمت اساسی پایین تیتر صندلی، جعبه باکس، چراغ روشن و کراشور می باشد. دیدنی و در عین هم اکنون اضطراری هست بدانید که بروز هرگونه خلل در دستگاه یونیت موجب تولید ایراد در کارایی مطب می گردد. به این ترتیب می قدرت سرانجام گرفت که دستگاه ذکر شده دستگاهی  کاربردی بوده و آشنایی حیاتی آن و بخش های تشکیل دهنده اش فراوان حائز مهم است. یونیت ابزاری میباشد که دندانپزشک با به کار گیری از آن به در اختیار گرفتن حرکات صندلی و بقیه اینسترومنت ها موجود می پردازد. اضطراری به ذکر می باشد که همگی یونیت های استفاده شده در دندانپزشکی ها از یک اساس که چراغ دندانپزشکی بر بر روی آن ساکن شده است، برخوردار می باشند. احتمالا برایتان جالب باشد بدانید که دستگاه یونیت از ورودی آب و هوا و خروجی فاضلاب برخوردار می باشد. حالا شاید از خودتان بپرسید که هدف از به کارگیری این مورد ها چیست؟ گفتنی میباشد که وجود آب و هوا به منظور رویکرد اندازی اینسترومنت ها، کویترون، ساکشن، کراشوار، پوآر و دوش آب جام الزامی می باشد. دستگاه یونیت اهمیت استفاده از هوای فشرده، آب و الکتریسیته و از طریق کلید یا پدال عمل خود را آغاز می نماید. از این رو وجود مورد ها فوق الذکر واجب است. به مراد آشنایی عمده دارای همین دستگاه مالامال کاربرد در ادامه به معرفی و توضیح بخش های مختلف یونیت خوا هیم پرداخت.

آشنایی حیاتی بخش های متفاوت یونیت

پایه و بازی یونیت

حتمی به ذکر میباشد که یونیت دندانپزشکی و کلیه قطعات و تجهیزات مرتبط حیاتی آن بر روی یک بازوی افقی تعبیه می شوند. بررسی و طراحی استقامت مکانیکی بازو و محل آن به جور ای صورت پذیرفته هست که سیستم حاصل متعادل و فاقد لرزش بوده و از کمترین وزن ممکن برخوردار است.

چراغ یونیت

چراغ ذکر شده قابلیت و امکان آماده سازی نور آیتم نیاز به جهت عمل دندانپزشک را میسر می سازد. گفتنی است که نور این چراغ که ضروری هست تا حد قابل توجهی در برابر آب مقاوم باشد، بایستی سفید، سرد و بدون سایه بوده و صرفا گوشه و کنار دهن را روشن کند. گفتنی میباشد که شدت نور در دستگاه ذکر شده تا حد متعددی تابع جور و کالا شیشه منعکس کننده تعبیه شده در پشت لامپ بوده و معمولا در دوران 8000 تا 24000 قابل تهیه و تنظیم است. بسیار حائز حیاتی می باشد که رنگ نور چراغ به نور آفتاب شباهت داشته باشد. نورهای زردرنگ آیتم ای مناسب به جهت این کار نبوده و به زودی چشم دندانپزشک را خسته و وی را از ادامه عمل گشوده می دارند. نور ساطع شده از لامپ های کوارتز- هالوژن بهترین انتخاب به جهت به کارگیری در چراغ های موجود در همین دستگاه هستند.

کاسه کراشوار و دوش آب لیوان

 ظرف کراشوار و دوش لیوان آب مثال ای دیگر از اجزای تشکیل دهنده یونیت هستند که به منظور شستشوی دهن بیمار گزینه به کارگیری قرار می گیرند. واجب می باشد که پیاله کراشوار از گودی مناسبی برخوردار بوده و مسافت آن تا بیمار به مدل ای باشد که در زمان تخلیه آب دهن بیمار، اطراف ظرف به خون آلوده و کثیف نگردد. چرخش آب در باطن ظرف کراشوار بایستی طوری باشد که خرده های آمالگام و دندان به فاضلاب را پیدا نکرده و امکان تخلیه مطلوب آب باطن کاسه وجود داشته باشد. کاسه های کراشوار معمولا از محصول چینی، سنگ یا این که پلاستیک بوده و به این ترتیب در برابر تغییر‌و تحول رنگ در اثر مجاورت اصلی مواد دندانپزشکی و مواد ضدعفونی مقاومت بی نظیری از خویش به نمایش می گذارند. عمدتا یک دوش آب جام که گاها از شیر آب و گاهی هم از مرجع ذخیره آب تغذیه می نماید، به ظرف کراشوار وصل است. همین دوش آب مورد نیاز به مراد شستشوی دهان مریض پس از اتمام جراحی را آماده می سازد.

میز کنسول

 میز کنسول دندانپزشک که آن را ذیل تیتر تابلت نیز نامگذاری می کنند، میزی هست که در مجاورت صندلی دندانپزشک و در سمت راست یا چپ وی مستقر می گردد. جالب می باشد بدانید که یک سری کلید به منظور کنترل نصیب های گوناگون یونیت، صندلی و بقیه امکانات موجود بر بر روی این میز تعبیه شده است. از پاراگراف حساس ترین وظایف این کلید ها می قدرت به حرکت صندلی به سمت بالا یا پایین، جلو و عقب شدن پشتی صندلی، ریزش آب گرم یا این که سرد از کراشوار، کنترل و خاموش و روشن شدن چراغ یونیت، کنترل سرعت چرخش آنگل و توربین های دندانپزشکی و… اشاره نمود.

میز دستیار

جالب و در عین اکنون ضروری می باشد بدانید که کلید 

Related Posts: