گزارش نشان می دهد که تعداد بیشتری از کودکان یوکان تحت مراقبت در کنار اعضای خانواده قرار می گیرند

بر اساس یک گزارش جدید، تعداد بیشتری از کودکان در سیستم رفاه کودکان یوکان در کنار خانواده های بزرگ زندگی می کنند، نه مراقبان اجتماعی یا خانه های گروهی.

تریسی آن مک فی، وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی، گزارش سالانه 2020-2022 را برای خدمات خانواده و کودکان در مجلس قانونگذاری منطقه ارائه کرد.

این گزارش حاکی از افزایش 137 درصدی تعداد افراد مستقر در خانواده گسترده بین سال‌های 2017 تا 2022 است.

مک فی آن را یک حرکت مثبت خواند.

او روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «این فرصتی برای بچه‌ها است که نه تنها با خانواده بزرگ خود، بلکه با جوامع خود ارتباط بهتری برقرار کنند».

از سال 2019، حدود 60 درصد از کودکان تحت مراقبت خارج از خانه در خانواده بزرگ قرار گرفته اند. این در مقایسه با 28 درصد در سال 2017 است. در حال حاضر 210 کودک یوکان تحت مراقبت های خارج از خانه هستند و 128 نفر از آنها با خانواده بزرگ هستند.

یک زن خندان پشت یک تریبون ایستاده است.
تریسی آن مک فی وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی یوکان است. او روز چهارشنبه گزارش سالانه خدمات خانواده و کودکان 2020-2022 را ارائه کرد. (پل توکر/سی بی سی)

این گزارش اولین گزارشی است که خدمات رفاهی کودکان در این منطقه را از زمانی که دولت تغییراتی را در آن اعمال کرده است، بررسی می کند قانون خدمات کودک و خانواده سال گذشته این تغییرات با همکاری دولت های ملل اول یوکان ایجاد شد. آنها شامل ایجاد یک برنامه فرهنگی برای هر کودک می شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها با زبان، سنت ها و مراسم خود پیوند دارند.

بر اساس این گزارش، نود و پنج درصد از کودکانی که تحت مراقبت های خارج از خانه هستند، بومی هستند.

کیت وایت، رهبر NDP یوکان گفت که این یک واقعیت سخت است که از آسیب های مداوم مدارس مسکونی ناشی می شود.

او پس از دوره پرسش چهارشنبه گفت: «ما این را در یوکان زیاد می‌بینیم، زیرا ما نسل‌های کاملی از کودکان داریم که از خانواده‌هایشان دور شده‌اند و هرگز فرصتی برای بزرگ شدن در شکل ظاهری یک خانواده نداشتند.

وایت گفت که نگه داشتن کودکان بومی در کنار خانواده مهم است، اما دولت همچنان باید حمایت کند.

او گفت: «همچنین مهم است که دولت یوکان از خانواده‌هایی که در آن‌ها بچه‌ها را می‌گذاریم حمایت کند.» ما نمی‌توانیم فقط بچه‌ها را در خانه‌ها رها کنیم و انتظار داشته باشیم که رشد کنند.

مک فی خاطرنشان کرد که اقدامات تورمی که در ماه نوامبر ارائه شد به خانواده ها 500 دلار اضافی در ماه تا ماه مارس پیشنهاد داد. او گفت که اداره او در حال کار بر روی دریافت بودجه بیشتر برای این خانواده ها در آینده است.

مک فی گفت این گزارش نشان می دهد که یوکان در مسیر درستی حرکت می کند. او گفت که قانون خدمات کودک و خانواده اکنون با قانون فدرال در مورد احترام به ملل اول، کودکان، جوانان و خانواده های اینویت و متیس، و چندین درخواست کمیسیون حقیقت و آشتی برای اقدام، هماهنگی بیشتری دارد.

برای رفاه کودکان، کمیسیون حقیقت و آشتی گفت که دولت های منطقه ای و استانی باید تلاش کنند تا “خانواده های بومی را در جایی که ایمن است کنار هم نگه دارند” و جمع آوری داده ها را بهبود بخشند.

مک فی گفت که یک سیستم جدید مدیریت پرونده الکترونیکی، نگهداری سوابق و دسترسی به آنها را برای دولت های اولین ملل و برنامه های خدمات کودک و خانواده آسان تر کرده است.

او همچنین گفت که این گزارش پیشرفت های دیگری را در زمینه رفاه کودکان در این منطقه به رسمیت می شناسد.

او اشاره کرد که گزارش سالانه همچنین نشان می‌دهد که خدمات ارائه شده به کودکانی که از سیستم خارج می‌شوند و به بزرگسالی می‌رسند، نزدیک به 200 درصد افزایش یافته است. این خدمات می تواند به جوانانی که دیگر تحت مراقبت نیستند کمک کند مسکن و شغل پیدا کنند و تا سن 26 سالگی در دسترس هستند.