گزارش می‌گوید اتاوا فاقد «برنامه راهبردی کلی» برای مقابله با سوء رفتار جنسی نظامی است

در حالی که او یک “تغییر محسوس” در نگرش ارتش کانادا نسبت به سوء رفتار جنسی دیده است، یک ناظر خارجی که برای نظارت بر طرحی برای تغییر فرهنگ ارتش استخدام شده است، می گوید اتاوا فاقد یک استراتژی جامع برای انجام آن است.

دولت جوسلین ترین را سال گذشته برای نظارت بر اجرای 48 توصیه در گزارش لوئیز آربور قاضی سابق دیوان عالی کشور در مورد آزار و اذیت جنسی و بدرفتاری در ارتش منصوب کرد.

ترین که زمانی ممیزی برنامه را در دفتر حسابرسی کل کانادا رهبری می کرد، اخیرا اولین گزارش وضعیت خود را منتشر کرد. در آن، او نتیجه می گیرد که ارتش و وزارت دفاع ملی (DND) یک “برنامه استراتژیک کلی” ندارند.

ترین می نویسد: «اگرچه من برخی از ارجاعات متقابل را در میان توصیه ها دیده ام، اما هیچ چارچوب کلی وجود ندارد که تعیین کند چگونه سازمان، به عنوان یک کل، از یک مرحله به مرحله بعدی حرکت می کند.

“آیا این بدان معنی است که هیچ پیشرفتی وجود ندارد؟ به هیچ وجه. بسیاری از افراد سخت کار می کنند تا به گام های فردی مورد نیاز برای تحقق هدف توصیه ها دست یابند. اما یک برنامه استراتژیک کلی می تواند تضمین کند که منابع با اولویت ها هماهنگ هستند.” “

در این گزارش آمده است که DND موظف است «حداقل برنامه‌ای داشته باشد» که تغییرات قانونی را که هر سال به پارلمان پیشنهاد می‌کند، ارائه کند.

این گزارش می‌گوید: «به نظر می‌رسد در این مرحله دستور کار به جای در دسترس بودن منابع و مسائل مربوط به ظرفیت است.

معاون رئیس ستاد دفاع سپهبد. فرانسیس آلن به سی‌بی‌سی نیوز گفت: این گزارش بر کاری که ما تا به امروز انجام داده‌ایم تاکید می‌کند و آنچه را که می‌دانستیم برجسته می‌کند – اینکه باید در پیشبرد این حرکت استراتژیک بیشتر انجام دهیم.

او گفت که ارتش قصد دارد “این طرح را بسازد.”

من فکر می‌کنم پیشرفت‌هایی را شاهد بوده‌ایم، اما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»

آلن گفت که نیروهای مسلح کانادا “نمی توانند به یکباره همه چیز را حل کنند” بنابراین CAF در حال بررسی توصیه های موجود در این گزارش – همراه با گزارش دیگری در مورد اصلاح سیستم عدالت نظامی و نتایج یک هیئت مشورتی وزیران در مورد نژادپرستی سیستمیک – برای یافتن موارد مشترک است. موضوعات و اولویت ها را تعیین کنید.

سپهبد  فرانسیس آلن، معاون ستاد دفاع، در نمایشگاه CANSEC سخنرانی می کند.
سپهبد فرانسیس آلن، معاون رئیس ستاد دفاع، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که طی سال گذشته «پیشرفت‌هایی» در پرداختن به فرهنگ ارتش صورت گرفته است. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

ارتش در تلاش است تا از بحران سوء رفتار جنسی خود عبور کند. از اوایل فوریه 2021، تقریباً 12 افسر ارشد ارتش کانادا، اعم از فعلی و سابق، کنار گذاشته شده، مورد بازجویی قرار گرفته و یا مجبور به بازنشستگی از برخی از قدرتمندترین و معتبرترین پست‌های ارتش شده‌اند.

دولت آربور را موظف به بررسی بحران کرد. گزارش او که کمی بیش از یک سال پیش منتشر شد، به این نتیجه رسید که رده‌های بالای ارتش در تشخیص جنبه‌های «ناقص» فرهنگ نظامی که «سوءاستفاده از قدرت را که مشخصه اکثر رفتارهای نادرست جنسی است، تسهیل می‌کند» «ناتوان» هستند.

آربور توصیه‌های گسترده‌ای ارائه کرد – از جمله درخواست او از ارتش برای تسلیم تحقیقات مربوط به سوء رفتار جنسی به پلیس غیرنظامی و سیستم دادگاه‌ها. تا ماه گذشته، ارتش 93 مورد احتمالی جرایم جنسی جنایی را به پلیس غیرنظامی منتقل کرده است.

آربور همچنین توصیه کرد که یک ناظر خارجی برای نظارت بر اجرای توصیه‌های او تعیین کند.

تماشا کردن/ آیا ارتش توانایی تغییر نحوه برخورد با سوء رفتار جنسی را دارد؟

آیا ارتش توانایی تغییر نحوه برخورد با سوء رفتار جنسی را دارد؟

هشدار: این ویدیو حاوی جزئیات ناراحت کننده است. لوئیز آربور و کاترین برگرون، قاضی سابق دیوان عالی، که در حین خدمت در ارتش مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند، در مورد اینکه آیا نیروهای مسلح کانادا قادر به تغییر نحوه رفتار با زنان، به ویژه آنهایی که سوء رفتار جنسی را تجربه می کنند، بحث می کنند.

ترین در گزارش خود نوشت که با رهبران نظامی و DND که در جریان کارش وظیفه تغییر فرهنگ را داشتند صحبت کرد.

او گفت: «در طی چند ماه گذشته، در پاسخ به توصیه‌های آربور، «من شاهد سطح قابل توجهی از فعالیت‌های ملموس بوده‌ام».

ترین به ایجاد یک دفتر نظامی جدید – رئیس رفتار و فرهنگ حرفه ای، به رهبری سپهبد اشاره کرد. جنی کاریگنان – که به فرماندهان واحد در مورد نحوه رسیدگی به موارد سوء رفتار جنسی مشاوره می دهد.

او می‌نویسد: «اما در نهایت، اثبات این امر در فراوانی حوادث و اینکه آیا کارمندان DND و اعضای CAF شاهد بهبود هستند یا خیر، خواهد بود.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این اتفاق می افتد یا خیر.

ترین گفت که او اکنون تلاش می کند تا قبل از انتشار گزارش دوم، تعیین کند که آیا تلاش های اتاوا بر روی زمین تأثیر می گذارد یا خیر.

DND در بیانیه ای اعلام کرد که “کاملا” با “مشاهده گزارش مبنی بر اینکه برای ترتیب و اولویت بندی کارهای جاری و آینده به برنامه ریزی بیشتر و بهتری نیاز است” موافق است.

این اداره گفت که اداره کل رفتار و فرهنگ حرفه ای به “توسعه برنامه های اجرایی جامع با مشورت با ذینفعان” ادامه می دهد.

دفتر آنیتا آناند، وزیر دفاع به سی‌بی‌سی نیوز گفت که وزیر در دسامبر 2022 «نقشه راه جامع» را به پارلمان ارائه کرد که «راه ما را برای تغییر فرهنگ مشخص می‌کند» و توصیه‌های آربور.