گزارش افزایش احساس ایمنی برای افراد دگرباش جنسی و فضاهای تحت قانون جدید شهر را برجسته می کند

آیین‌نامه‌ای که برای دسترسی به فضاهایی که رویدادهای جامعه دگرباشان جنسی را میزبانی می‌کنند و رویدادها را در کلگری امن‌تر می‌کند ایجاد شده است، تأثیری را دارد که شورا در نظر داشت – و جامعه می‌خواست.

داده‌های گزارشی که روز سه‌شنبه به این شهر ارسال می‌شود نشان می‌دهد که بر اساس آیین‌نامه جدید دسترسی ایمن و فراگیر که اعتراض در فاصله ۱۰۰ متری ورودی یک مرکز تفریحی یا کتابخانه را از ۲۴ اسفند تا ۲۵ فروردین ممنوع می‌کند، ۶ برگه تخلف صادر شده است. .

این گزارش همچنین بازخوردهای جامعه را برجسته می کند که اکثر آنها مثبت بودند. نظرات شهروندان از جمله توضیحاتی مبنی بر اینکه آنها احساس امنیت بیشتری می کنند تا فرزندان خود را به مراکز شهری ببرند و می توانند در رویدادهایی که آنها را معنادار می دانند شرکت کنند.

بخش 11 کان گفت: “آیین نامه به خودی خود یک سیگنال واقعاً قوی در مورد نوع رفتار و نوع نگرش هایی ارسال کرده است که ما در واقع مایل به پذیرش آن در شهر خود نیستیم.” کورتنی پنر که رای مثبت داد.

مردی با کلاه زمستانی آبی و ژاکت بژ بر سر سه نفر که پرچم‌های LGBTQ را حمل می‌کنند فریاد می‌زند که یکی از آنها پاسخ داد.
معترضان چندین رویداد LGBTQ را در سال 2023 هدف قرار داده اند. (تام راس/سی بی سی)

“خوشحالم که می بینم نتایج اولیه این نوع مدت زمان کوتاه اساساً نشان می دهد که آئین نامه مطابق خواسته کار می کند.”

ممکن است نیاز به انجام بیشتر باشد

آیین نامه دسترسی ایمن و فراگیر پس از لغو یک عملکرد یخ را بکشید در جشنواره سالانه Chinook Blast در کلگری. به دلیل نگرانی های ایمنی لغو شد.

بر اساس این گزارش، تعداد اعتراضات مشخص شده که جامعه دگرباشان جنسی را هدف قرار می دهد در مراکز تفریحی و کتابخانه ها کاهش یافته است.

این آئین‌نامه، همراه با افزایش حضور پلیس و افسران صلح جامعه، منجر به افزایش احساس ایمنی و کاهش سطح اضطراب در کارکنان شده است.

بین ژانویه و مارس، چندین رویداد از جمله برانچ ها را بکشید کلگری با معترضان متقابل روبرو شد، خواندن با رویدادهای سلطنتی که در کتابخانه عمومی کلگری برگزار می شد توسط مخالفان مختل شد.

یک معترض در میان جمعیت تابلویی در دست دارد که می گوید
حامی در بیرون اتاق زیر شیروانی در محله اینگلوود در کلگری در طول یک برانچ برانچ ایستاده است. (تام راس/سی بی سی)

در حالی که این آیین نامه به اثر مورد نظر خود عمل کرده است، یک سازمان دهنده جامعه گفت که ممکن است با پیشرفت کارها کارهای بیشتری انجام شود.

“تمام کاری که ما انجام می دهیم این است [saying] جیمز دمرز که بیش از 20 سال است از حقوق LGBTQ در کلگری حمایت می کند، می گوید که همه کانادایی ها حق دسترسی به استخرهای عمومی و کتابخانه های عمومی را دارند بدون اینکه مورد فریاد و آزار غریبه ها قرار گیرند.

“من فکر می کنم که این یک حد وسط خوب است… زیرا این مورد دیگر است، شش بلیط وجود دارد، اما ده ها اتهام جنایی وجود دارد.”

مشارکت و حفاظت در حال حرکت به جلو

این گزارش می‌گوید که این آیین‌نامه برای همه زمینه‌های عمومی اعمال نمی‌شود، اما داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که یک مکانیسم حفاظتی برای اعضای جوامعی که طرد و تبعیض را تجربه می‌کنند ایجاد کرده است تا هنگام دسترسی به فضاها و خدمات عمومی احساس امنیت کنند.

برخی از نظرات شهر در پاسخ به این قانون نشان می دهد که برخی فکر می کنند هیچ تأثیری نداشته است یا هنوز تأثیری نداشته است.

آنا مورفی، رئیس کمیته فرعی تنوع و گنجاندن برابری جنسیتی کمیته مشاوره رفاه اجتماعی شهر کلگری، گفت که شهر وظیفه خود را انجام داده است، اما تنها کارهای زیادی می‌توان در سطح شهرداری انجام داد.

گروهی متشکل از ده ها نفر در کنار یک وسیله نقلیه می ایستند و تابلوهایی را نگه می دارند که پیام هایی مانند این را می خوانند
معترضان در چندین رویداد با مخالفان معترض روبرو شدند. (تام راس/سی بی سی)

مورفی گفت: «نیاز به گفت‌وگو در مورد اینکه چگونه در زمانی که رفتار اعتراضی تغییر کرده است، بهتر جرأت و توانمندسازی کنیم مجریان قانون وجود دارد.»

او گفت که اصلاح قانون کیفری – که نمی تواند در سطح شهرداری انجام شود – برای گنجاندن جرایم ناشی از نفرت باید در گفتگوهای بین تمام سطوح دولت مورد توجه قرار گیرد.

ما آیین‌نامه‌ای را تصویب کرده‌ایم، که یک آیین‌نامه بسیار مهم بوده است. اما اکنون آنچه در آینده می‌آید، بخشی از آن است… اکنون باید به آن شرکای استانی و فدرال نگاه کنیم.»

شهرداری گفت که مدیریت نظارت بر استفاده از این آیین نامه را ادامه خواهد داد و در صورت لزوم با هر گونه اصلاحات توصیه شده به شورا بازخواهد گشت.