گرم شدن آخر هفته باعث هشدار ویژه بهمن در غرب کانادا می شود

بهمن کانادا هشدار عمومی ویژه ای را در سراسر پیش از میلاد و آلبرتا صادر کرده است زیرا انتظار می رود افزایش دما در آخر هفته باعث بی ثباتی برف کوهستانی شود که می تواند زمینه را برای بهمن های بزرگ و مخرب فراهم کند.

با مشارکت پارک‌های کانادا، کاناناسکیس کشور و استان بریتیش کلمبیا، آوالانچ کانادا هشداری را در روز پنجشنبه برای کاربران تفریحی بک کانتری صادر کرد که قصد دارند در روزهای آینده به کوهستان بروند.

اخطار ویژه تا پایان روز دوشنبه اعمال می شود و می تواند تمدید شود.

تایسون رتی، پیش‌بینی‌کننده بهمن در کانادا، از مردم خواست تا بسیار احتیاط کنند، از مناطق در معرض خطر بهمن اجتناب کنند و مراقب خطرات بهمن بالای سر، از جمله قرنیزها باشند.

او گفت: “رویدادهای گرمایشی مانند این تمایل دارند که به طور قابل توجهی برف را خیلی سریع بدتر کنند، و بنابراین ما احتمالاً شاهد فعالیت بهمن طبیعی، فعالیت بهمن ناشی از انسان هستیم.”

بهمن کانادا گفت که شرایط خطرناک برای تمام مناطق کوهستانی در غرب کانادا وجود دارد زیرا شرایط آلپ از خنک و زمستانی به گرم و بهاری تغییر می کند.

تأثیر دمای گرم بر روی برف موجود می‌تواند باعث بهمن‌های بزرگی شود که تا کف دره‌ها می‌روند، مناطقی که کوهنوردان و دوچرخه‌سواران کوهستان را به خود جذب می‌کنند.

این آژانس می‌گوید: «به همه کاربران منطقه‌ای، از جمله کوهنوردان و اسکرامبل‌ها، و هر کسی که در زمین‌های بهمنی بازآفرینی می‌کند، توصیه می‌شود که در طول این دوره گرم شدن، حاشیه خطای زیادی را ترک کنند، به زمین‌های ساده و با زاویه کم پایبند باشند و از همه خطرات بهمنی بالای سر خودداری کنند.»

بهمن کانادا گفت که خطر بهمن با هر روز هوای گرم افزایش می‌یابد، و افزود که مناطقی که مشکلات دال‌های دائمی یا عمیق دائمی دارند به‌ویژه مشکل‌ساز خواهند بود. در چنین مناطقی، ریزش بهمن می تواند عمق کامل برف را درگیر کند.

به کاربران بک کانتری توصیه می شود که پیش بینی بهمن را بررسی کنند و تجهیزات و آموزش های مناسب برای بهمن را داشته باشند.