کوین جی جانستون، آزاردهنده «توبه‌نشده» دستور پرداخت 650000 دلار به کارگر AHS را صادر کرد.

یک قاضی کلگری حکم داده است که کوین جی جانستون نامزد شهردار بدنام ضد وکس، یک بار فراری و آبروریزی شده، باید به یک کارمند خدمات بهداشتی آلبرتا 650000 دلار بپردازد.

کالین فیسبی، قاضی دادگاه کینگ نوشت، جانستون برای ماه‌ها «اطلاعات غلط، تئوری‌های توطئه و نفرت» را در حالی که یک کمپین «ناراحت‌کننده» و بی‌امان از افترا و آزار را اجرا می‌کرد، منتشر کرد.

هدف اصلی آزار جانستون بازرس بهداشت عمومی AHS سارا نون بود.

آزار جانستون آنقدر شدید شد که پلیس کلگری به نون توصیه کرد که فرزندانش از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند. او همچنین عکس های خانواده اش را همراه با کامنت های نفرت انگیز منتشر کرد.

‘آقای. جانستون پشیمان نیست

اما فیسبی در تصمیم 40 صفحه‌ای خود دستوری دائمی نیز صادر کرد زیرا معتقد نیست این مجازات مالی جانستون را از ادامه آزار و اذیت خود منصرف می‌کند.

فیسبی نوشت: «آقای جانستون پشیمان نیست و من مطمئن نیستم که جایزه غرامت به عنوان یک نوع بازدارنده برای ادامه بدنام کردن و آزار و اذیت خانم نون عمل کند.

بر این اساس، من نتیجه می‌گیرم که دستور دائمی یک درمان عادلانه و مناسب است که برای جلوگیری از ادامه بدنامی و آزار خانم نون توسط آقای جانستون لازم است.

جانستون در پست های خود بارها نون را “نازی” و “تروریست” خطاب کرده و قصد خود را “برای بدبخت کردن زندگی این زن” اعلام کرده است.

جانستون در یکی از شعارهای آنلاین خود گفت: “من قصد دارم زندگی این زن را نابود کنم.”

قاضی نوشت: «اظهارات آقای جانستون را می توان به طور منطقی به عنوان تحریک پیروانش به خشونت علیه خانم نون و خانواده اش تفسیر کرد.

‘سخنان تنفرآمیز’

تصمیم فیسبی جدیدترین تصمیم جانستون در سال‌ها مشارکت بین کشوری در دادگاه‌های کیفری و مدنی است.

در سال 2019، یک قاضی انتاریو حکمی علیه جانستون صادر کرد و او را به پرداخت 2.5 میلیون دلار غرامت به محمد فکیه، رستوران‌دار و بشردوست تورنتو به دلیل آنچه که قاضی آن را «سخنان نفرت‌انگیز در بدترین حالت» توصیف کرد، محکوم کرد.

اما اظهارات تنفر آمیز و نژادپرستانه جانستون در مجموعه ای از ویدئوها و پست ها ادامه یافت و بارها فکیه را “تروریست” و “قاتل نوزاد” خواند.

نقض حکم توسط جانستون منجر به محکومیت توهین آمیز و 18 ماه حبس شد، اما او هرگز به انتاریو بازنگشت تا دوران خود را پشت میله های زندان بگذراند.

“خطرناک و خارج از کنترل”

جانستون در پاییز 2021 از انتاریو به آلبرتا نقل مکان کرد تا برای شهرداری در کلگری نامزد شود.

جانستون که از اقدامات بهداشت عمومی عصبانی است، تهدید کرد که در طول مبارزات انتخاباتی خود برای شهرداری، خود را مسلح کرده و در مقابل درهای کارکنان AHS حاضر خواهد شد.

در بهار سال 2021، جانستون به جرم آزار و اذیت و تهدید نون، به علاوه ایجاد مزاحمت در مرکز خرید مرکز شهر کلگری هنگامی که کارکنان مغازه را که از او می‌خواستند ماسک بزند، سرزنش کرد، معادل هفت هفته را در زندان گذراند.

در ژوئیه همان سال، جانستون پس از گذراندن ماه‌ها صرف تحریک پیروانش برای سرپیچی از اقدامات بهداشت عمومی آلبرتا، به دو اتهام تحقیر محکوم شد.

فراری در حال فرار

در آن زمان، قاضی اجرای احکام، رفتار جانستون را “خطرناک و خارج از کنترل” توصیف کرد.

او محکومیت 40 روزه ای دریافت کرد تا در آخر هفته ها سپری شود، اما نتوانست در آخرین دوره چهار روزه خود در ژانویه حاضر شود.

جانستون در 4 ژانویه 2022 در مونتانا پس از عبور از مرز با پای پیاده در تلاشی برای درخواست پناهندگی سیاسی دستگیر شد.

جانستون در زمان دستگیری در انتاریو و آلبرتا تحت تعقیب بود زیرا در هر دو استان برای احکام زندان حاضر نشد.