کن 2023 | از رانویر الله آبادی تا روحی دوسانی. بازاری برای اینفلوئنسرها: چگونه اینقدر انبوه شد؟

کن زمانی مکانی برای فیلمسازان، بازیگران و منتقدانی بود که درک خوبی از سینمای جهان داشتند. اما در طول سال ها کن واقعا جذابیت خود را از دست داده است. از یک جشنواره فیلم درجه یک تا یک رویداد عظیم، به کجا می رود؟ بازیگرانی که زمانی بستر مهمی برای فیلمسازان بود، متأسفانه به بازاری برای اینفلوئنسرها و همچنین بازیگرانی تبدیل شد که درک زیادی از سینمای جهان ندارند. قدردانی از سینما را فراموش کنید، آیا آنها حتی از اتفاقات جشنواره آگاه هستند؟ به نظر می رسد یک تغییر بزرگ در دیدگاه و درک کل ایده هنر و سینمای هند وجود دارد.

کن که زمانی مکه فیلمسازان سرشناس بود، اکنون به نوعی بستر تجاری تبدیل شده است. مرینال سن، فیلمساز فقید بنگالی، اولین هندی هیئت داوران کن در سال 1982 شد. اما اکنون چه کسی تمام توجهات را به خود جلب می کند؟ اینفلوئنسرها، نه فیلمسازان فیلم هایی که به نمایش گذاشته می شوند. آنها متأسفانه قهرمان جدید جشنواره فیلم کن یا جشنواره کن

برداشت ریچا چادا

مقالات مرتبط

محتوا

دالی سینگ، سازنده محتوا، برای اولین حضور خود در جشنواره فیلم کن امسال

محتوا

نه تنها آنوشکا شارما، منوشی چیلار نیز اولین حضور خود را در جشنواره فیلم کن 2023 انجام داد.

ریچا چادا، بازیگری که به خاطر بخشی از سینما که واقعاً تأثیر می‌گذارد، شناخته می‌شود، ریچا این بخت را داشته است که دو فیلم در کارنامه‌اش به طور رسمی برای بزرگترین جشنواره فیلم جهان، کن انتخاب شود و یکی حتی برنده دو جایزه در این پلتفرم معتبر باشد. با این حال، در چند سال اخیر تمرکز بر مد در جشنواره در عصر رسانه های اجتماعی افزایش یافته است، به خصوص وقتی صحبت از سینمای هند و شخصیت های حاضر در جشنواره می شود.

توییتر و رسانه های اجتماعی با نظرات متعدد در مورد اینکه آیا مد باید نقطه کانونی یک جشنواره فیلم باشد، شعله ور شده است. ریچا به رسانه‌های اجتماعی خود رفت و گفت: «در رسانه‌های اجتماعی گپ‌های زیادی در مورد کن، مد، فیلم و غیره وجود دارد. مردم از حضور در اینجا هیجان زده هستند. من متوجه کسانی هستم که از برندها/طراحان/برچسب های الکلی که تاثیرگذاران خود را به اینجا آورده اند تشکر می کنند. این یک مکان دنده برای بازاریابی است نه؟ بگذار آنها باشند. متوجه خواهید شد که اکثر مردم می گویند که در فرش قرمز حضور دارند اما فیلم را مشخص نمی کنند. خوب، آنها با یک فیلم یا برای یک فیلم اینجا نیستند. با این حال، اگر اینقدر خوش شانس باشید که روی فیلمی کار کنید که به جشنواره کن ختم می شود… این بهترین حس دنیاست. به هر حال این یک جشنواره فیلم است، مهم نیست کسی چه می گوید. و به عنوان یک هنرمند، هیچ شادی و رضایتی بالاتر از یک تشویق ایستاده 7 دقیقه ای نیست (ریچا در اشاره به اینکه ماسان این افتخار را به دست آورد، گفت).

کن اکنون بازاری برای تأثیرگذاران است!

اینفلوئنسر و کارآفرین زیبایی، Diipa Büller-Khosla در هفتاد و ششمین دوره نمادین ترین رویداد سینما، جشنواره فیلم کن 2023 حضور دارد. در سال 2018، Khosla اولین تأثیرگذار جهانی هند شد که روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن رفت و موانع را شکست. بسیاری از اینفلوئنسرهای هندی دیگر که به دنبال آن بودند. بیرون رفتن او در سال 2023، هشتمین حضور او در فرش قرمز معتبر را رقم خواهد زد.

امسال Ruhee Dosani خالق محتوای دیجیتال اولین حضور خود را در جشنواره کن انجام داد. و دالی سینگ که به خاطر شوخی‌سازی با دختران دهلی جنوبی در یوتیوب شناخته می‌شود، در جشنواره کن نیز دیده می‌شود. به هر حال، چندی پیش سینگ در مورد کامنت های شرم آور و نفرت انگیزی که از ترول های اینترنتی دریافت می کرد صحبت کرد. ما سفر او را تحسین می کنیم، اما آیا کن تنها قصد خود را از دست نمی دهد که بستری برای صنعتگران، فیلمسازان و منتقدان برجسته و مستقل باشد؟ یا به بستری برای اینفلوئنسرها تبدیل شده است؟

Ranveer Allahbadia با نام مستعار BeerBiceps، یک پادکست مشهور نیز یک کارآفرین و سرمایه‌گذار برجسته در کن 2023 است. با این وجود می‌توانیم حضور او را توجیه کنیم، زیرا او به‌طور گسترده به خاطر پادکست خود-بهبودی‌اش که مشاهیر محبوب هندی را برای گفتگوی روشنگرانه و روشنگرانه نشان می‌دهد، شناخته شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام