کمیسیون خدمات شهری بازپرداخت بدهی ATCO را به دلیل تلاش برای بازپرداخت هزینه های قرارداد افزایش می دهد

یک تنظیم‌کننده آلبرتا میلیون‌ها دلار به بازپرداختی اضافه کرده است که یک شرکت معتبر استانی باید پس از تلاش برای پرداخت هزینه‌های بیش از حد از مصرف‌کنندگان برای هزینه‌هایی که نباید متحمل می‌شد – و سپس تلاش برای سرپوش گذاشتن بر تخلفات، پرداخت کند.

جیم واچوویچ از گروه ناظر ائتلاف مصرف کنندگان آلبرتا گفت: “این هزینه ها زیر ابر است.”

“[The regulator] به بیش از یک یافته بی احتیاطی اطمینان دارد.”

در حکمی که روز چهارشنبه منتشر شد، کمیسیون آب و برق آلبرتا اعلام کرد که ATCO Electric باید به جای 11 میلیون دلاری که شرکت با پرداخت آن موافقت کرده است، حدود 16 میلیون دلار را به اپراتور سیستم الکتریک آلبرتا بازپرداخت کند. این بازپرداخت علاوه بر جریمه ای 31 میلیون دلاری است که کمیسیون به دلیل هزینه هایی که ATCO از ساخت خط برق از طریق پارک ملی جاسپر برای جبران آن تلاش کرد، علیه شرکت وضع کرد.

در سال 2018، این شرکت به طور غیرقانونی به یک پیمانکار First Nations اجازه داد تا بیش از حد هزینه کند، به این امید که درآمد را به شعبه دیگری از ATCO برساند و سپس سعی کرد این معامله را از رگولاتورها پنهان کند. غیرقانونی است که یک شرکت تحت نظارت قراردادهای بزرگ تک منبعی صادر کند که از این طریق به نفع یک شرکت غیرقانونی باشد.

در آوریل 2022، کمیسیون و شرکت بیانیه توافق شده ای از حقایق در مورد این پرونده صادر کردند که توسط یک افشاگر داخلی شرکت فاش شد.

علاوه بر جریمه، ATCO ملزم به بازپرداخت افزایش نرخ هایی بود که بر اساس هزینه های پروژه جاسپر اعطا شده بود. به گفته کمیسیون، ارزش صحیح این افزایش ها حدود 16 میلیون دلار است.

این افزایش حدود 2.5 میلیون دلار برای هزینه های نامناسب مربوط به قرارداد منشأ انحصاری است. این شامل 250,000 دلار است که شرکت تلاش کرد برای مخارج پنهان کردن معامله غیرقانونی از مصرف کنندگان هزینه کند – “کاری که در تلاش برای گمراه کردن و پنهان کردن اطلاعات انجام شد.”

3 میلیون دلار دیگر نیز باید برای «مدیریت و اجرای بی‌احتیاطی» ATCO در رابطه با کار در شرایط محدود حق تقدم در پارک ملی بازپرداخت شود.

رابرت پالمر، سخنگوی ATCO گفت که بازپرداخت 3 میلیون دلاری غیرعادی نیست.

“این برای آنها غیرعادی نیست [commission] برای به دست آوردن یافته هایی مانند این در پروژه ها و بسیاری از شرکت های آب و برق دیگر در آلبرتا چنین تصمیماتی در مقادیر بسیار بیشتر از 3 میلیون دلاری که در اینجا می بینیم، گرفته اند. این امری عادی است که در تصمیم‌گیری‌های همه شرکت‌ها دیده می‌شود.”

در بخشی از این حکم که به آن تحقیق مرتبط نیست، کمیسیون همچنین شرکت را ملزم به بازپرداخت 4.4 میلیون دلار دیگر مربوط به 14 پروژه لغو شده کرد.

اطلاعات مخفی شده

این حکم نشان می دهد که ATCO همچنین اطلاعاتی را در طول تحقیقات جاسپر مخفی کرده است.

در این بیانیه آمده است: «مواردی وجود دارد که از ATCO Electric خواسته شده است اطلاعات پشتیبانی ارائه دهد، اما از انجام این کار خودداری کرده یا پاسخ های ناقصی ارائه کرده است.

ملانی بیلی، رئیس شرکت، گفته است که پرداخت اضافی تلاشی برای ایجاد ظرفیت در اولین ملت بود. با این حال، اسناد ثبت شده در کمیسیون می گوید که گروه پول را به جیب زده و کار را برون سپاری کرده است – همانطور که شرکت مشکوک بود.

مدیرعامل نانسی ساترن از سهامداران عذرخواهی کرده است.

واچوویچ گفت هنگامی که ATCO با حسابداری ارائه شده در حکم موافقت کند، موضوع در نهایت بسته خواهد شد.