کمیسر حریم خصوصی خواستار تغییر ، مشاوره در مورد لایحه اطلاعات سلامت است

کمیسر حفظ حریم خصوصی و اطلاعات آلبرتا از دولت می خواهد که لایحه جدید مراقبت های بهداشتی را اصلاح کند یا آن را به حالت تعلیق درآورد ، بنابراین مردم می توانند به پیشنهادهای وی نگاه کنند که فکر می کند اطلاعات شخصی تقریباً هر آلبرتانی را در معرض خطر قرار می دهد.

کمیساریای جیل کلایتون در نامه ای که روز جمعه به وزیر بهداشت تایلر شاندرو ارسال شد ، نگرانی های خود را در مورد لایحه 46 ، که اصلاحیه هایی را در سه ماده قانونی ، از جمله قانون اطلاعات سلامت (HIA) پیشنهاد می کند ، بیان کرد. وی همچنین 10 روش برای بهبود HIA را ذکر کرد.

کلیتون در مورد لایحه ای که به ارائه دهندگان خارج از استان دسترسی کامل به سوابق الکترونیکی بهداشتی بیماران از طریق Netcare داده می شود و اهداف استفاده از اطلاعات برای فراتر از ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی را گسترش می دهد ، سوالاتی دارد.

وی این لایحه را “تکان دهنده و ناامیدکننده” می داند که به الزامات بهداشتی آلبرتا ، خدمات بهداشتی آلبرتا و شورای کیفیت بهداشت آلبرتا برای انجام ارزیابی تأثیر حریم خصوصی هنگام اشتراک اطلاعات ، پایان می دهد.

کلیتون معتقد است که این تغییرات تأثیرات گسترده ای برای بسیاری از آلبرتایی ها دارد و باید قبل از تصویب قانون با دقت بیشتری بررسی شوند. او هم برای مطرح كردن نگرانی ها و هم برای فهمیدن دلایل پیشنهادات به شاندرو نامه نوشت.

کلایتون در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: “این لایحه وجود دارد. این ماده تغییرات اساسی و اساسی را در یک قانون اساسی بسیار مهم ایجاد می کند که بسیاری از مردم این استان را تحت تأثیر قرار می دهد.”

“اما به نظر من خطر ایجاد می کند و ما باید اطمینان حاصل کنیم که از اطلاعات بهداشتی آلبرتانس محافظت می شود.”

دبیر مطبوعاتی شاندرو در نامه ای به سی بی سی نیوز ، استیو بیوک گفت که دولت در مورد نگرانی های وی با کلیتون صحبت خواهد کرد.

بیوک نوشت: “Alberta Health در حال کار بر روی به روزرسانی مقررات الکترونیکی سلامت الکترونیک برای سال 2021 است که زمینه های اصلی را در پاسخ کمیساریا پوشش می دهد.” “ما ضمن توسعه این اصلاحات ، با او و سایر سهامداران همکاری خواهیم کرد.

“حفاظت از حریم خصوصی اطلاعات بهداشتی ، همچنان که برای آلبرتانی ها نیز محسوب می شود ، برای دولت یک ارزش حیاتی است. اصلاحات پیشنهادی تعهدات آلبرتا را تحت قانون برای حفاظت از اطلاعات بهداشتی بیمار تغییر نمی دهد.”

لایحه 46 برای اولین خواندن در 5 نوامبر درست قبل از وقفه یک هفته ای حوزه انتخابیه ارائه شد.

روز بعد از معرفی لایحه ، كلیتون فاش كرد كه دولت با او در مورد لایحه مشورت نكرده است.

کلیتون گفت که او علاقه مند به یک دوره مشاوره طولانی نیست ، اما او می خواهد مسائل مربوط به حریم خصوصی مطرح شده در لایحه 46 قبل از قانونی شدن توسط مردم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: “این مربوط به همه افراد آلبرتانی است كه اطلاعات بهداشتی آنها در این سیستم وجود دارد. این مربوط به هزاران هزار متولی است كه تحت تأثیر برخی از این اصلاحات پیشنهادی قرار گرفته اند.” “من می خواهم یک بحث عمومی درباره این تغییرات ببینم. این قانون مهم است.”

برنامه های بهداشت مجازی

هفته گذشته دولت پس از ارائه لایحه ، در خبری اعلام كرد كه اجازه دسترسی خارج از استان به Netcare می تواند خدمات درمانی را برای افرادی كه در جوامع مرزی مانند لویدمینستر زندگی می كنند ، بهبود بخشد.

كلیتون گفت كه این تغییرات همچنین می تواند به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مجازی خارج از استان یا خارج از كشور اجازه دهد به سوابق بهداشتی آلبرتانس دسترسی پیدا كنند. مسائل مربوط به صلاحیت قضایی باعث می شود که كلیتون قدرت زیادی در تحقیق درباره تأمین كننده ای كه نقض حریم خصوصی داشته است نداشته باشد.

كلیتون همچنین در نامه خود اظهار بی اعتقادی كرده است كه در صورت تقسیم اطلاعات بیمار بین سلامت آلبرتا ، خدمات بهداشتی آلبرتا و شورای كیفیت بهداشتی آلبرتا ، بیل 46 پیشنهاد می كند شرط ارزیابی تأثیر حریم خصوصی (PIA) را حذف كند.

وی گفت ، PIA ها به شناسایی خطرات کمک می کنند و به ارائه دهندگان این امکان را می دهند که برای محافظت از حریم خصوصی ، نرده های محافظ را در محل خود قرار دهند.

كلیتون گفت كه حوزه های قضایی در سراسر جهان قوانین حریم خصوصی خود را تشدید می كنند. به نظر می رسد آلبرتا که در این زمینه پیشرو بود ، راه دیگری را طی می کند.

کلیتون همچنین س alsoالاتی در مورد چگونگی برنامه ریزی دولت برای گسترش استفاده از Netcare فراتر از ارائه خدمات بهداشتی به آلبرتانی ها دارد.

لایحه 46 اجازه دسترسی به تحقیقات ، آموزش ، تحقیقات ، جلسات انضباطی ، بازرسی از مشاغل یا رشته های بهداشتی و برنامه ریزی و مدیریت سیستم مراقبت های بهداشتی را پیشنهاد می کند.

افزایش تعداد استفاده باعث افزایش تعداد کاربران می شود. کلیتون می گوید دسترسی بیشتر به اطلاعات حساس بهداشتی خطر حریم خصوصی را برای آلبرتایی ها افزایش می دهد. وی گفت که با دسترسی گسترده که با ارزیابی قوی خطرات و اقدامات جدی کاهش همراه نیست ، مخالف است.

کلیتون از برخی تغییرات در لایحه 47 از جمله تغییر پیشنهادی در مدت محدودیت و اقدامات برای افزایش پاسخگویی برای محققان پشتیبانی می کند.