کمدی دلپذیر درباره فرار، عاشقانه های بین جامعه و عمویی که هر دختری باید داشته باشد – اخبار سرگرمی، اول پست

قالب: آنا بن، آرجون آشوکان، ناندو، سورش کریشنا، زرین شهاب، فهیم صفر، شیوا هریهاران، کریشنا کومار، بالاجی

کارگردان: آچیوث وینایاک

زبان: مالایایی

مردی به نام چاندراهاسان نایر در کارگردانی آچیوت وینایاک می گوید: «این باید اولین بار در تاریخ باشد که هموطنان با عموهایش فرار می کنند.تریشانکو (دولت متحیر). ترک خانه با چاندران مامان (ناندو) و بیجو مامان (سورش کریشنا) همان طور که اتفاق می افتد، نقشه ای نبود که توسط ستو (آرجون آشوکان) طراحی شده بود، زمانی که او و عشق دیرینه اش مگا (آنا بن) تصمیم به فرار گرفتند. ازدواج کردن. اگر خواهرش سومی (زرین شهاب) در همان صبحی که دوست پسرش برای خودش انتخاب کرده است، با دوست پسرش از آنجا خارج شود و او مجبور شود برای یافتن او به گروه جستجوی آنها بپیوندد، چه کاری باید انجام داد؟

تریشانکو حماسه ای از این فرارهای دوگانه است، اجبارهایی که هر دو زوج را مجبور به فرار کرد، رنگ های واقعی آشکار شد و خودشناسی که وقتی تیم مامانز به دنبال سومی می رود در حالی که پدر مگا رابین (کریشنا کومار)، یک پلیس ارشد بازنشسته، او را تعقیب می کند. . این فیلم بر اساس داستانی از کارگردان ساخته شده است که فیلمنامه و دیالوگ هایی مشترک از او و آجیث نیر ساخته شده است. قالب های نوشتاری آنها تریشانکو به یک کمدی کم‌کم که چنان محجوبانه درباره واقعیت‌های سیاسی-اجتماعی کرالا اظهار نظر می‌کند که می‌توان آن را با سرگرمی کف‌آلود اشتباه گرفت.

لحن روشن کمک می کند تریشانکو بسیاری از زمینه ها را بدون اینکه به نظر می رسد این کار را بپوشانند، از خانواده هایی که مانع ازدواج بین افراد جوامع مذهبی مختلف می شوند، دور می شوند. ستو و سومی هندو هستند، مگا و دوست پسر سومی، الکس (شیوا هریهاران) مسیحی هستند. ما با الکس آشنایی چندانی نداریم، اما بدیهی است که دیگران انتظار داشتند والدینشان به هویت مذهبی شریک انتخابی خود اعتراض کنند. ترس آنها موجه بود.

همانطور که روایت پیش می رود، ستو به دلیل استانداردهای دوگانه در واکنش هایش به اقدامات سومی و رفتار خودش فرا خوانده می شود، استبداد والدین محکوم می شود، خرافات مورد تمسخر قرار می گیرد، بر توخالی بودن غرور کاست تاکید می شود، و زمانی که یک زن مورد حمایت قرار می گیرد، نه تحقیر. او اشتباه می کند در حالی که دیگری به اسلحه هایش می چسبد. همه اینها به آرامی انجام می شود، حتی بازیگوش، که تریشانکو علیرغم درام بالا در طرح، مانند نمایشی از گفتگوهای روزمره احساس می شود. حتی هندو بودن و مسیحی بودن شخصیت ها بیش از آنچه لازم است تاکید نمی شود.

این کالیبراسیون دقیق تضمین می کند که هیچ چیز وارد نشود تریشانکو به نظر مشکلی است که فیلمساز تصمیم گرفته به آن بپردازد، به همان اندازه که به صورت ارگانیک پیش آمده است. حتی صحنه‌ای غیرمنتظره وجود دارد که همجنس‌گرایی را عادی می‌کند، با لحنی که سینمای هند به ندرت از آن استفاده می‌کند، وقتی که افراد دگرباش جنسی+ در کمدی‌ها حضور دارند. بدون اشاره به جزئیات، بیایید بگوییم آنچه باعث می شود صحنه کار کند این است که وقتی دو نفر با یک زوج همجنس گرا اشتباه گرفته می شوند، توسط شخصی که مرتکب اشتباه می شود (که در دنیای واقعی بیشتر از هندی ها اتفاق می افتد) آنها را می پذیرد، نه با شکاف. سینما اذعان دارد)، سردرگمی ناشی از دوستاناسبک زنانگی یا رفتار کاریکاتوری، و افراد مورد نظر از این سردرگمی غافل هستند، زیرا از قلمرو جدیدی که به تازگی وارد شده اند بی اطلاع هستند.

این میزان آگاهی در فیلمنامه همان چیزی است که آن را بسیار ناامید کننده می کند تریشانکو دارای یک شوخی تجاوز جنسی توسط شخصیتی است که در غیر این صورت یک زن ستیز نشان داده نمی شود. چرا برخی از نویسندگان فکر می کنند مردی که به نظر می رسد نگران امنیت خود است سرگرم کننده است و مستحق این است که “نگران نباش، کسی به تو تجاوز نمی کند”؟ این یک نکته گذرا است، اما به سختی بهانه ای نیست.

این فیلم به شخصیت مگا، ستو و مامان ها توجه دارد. به برخی از بازیکنان کوچکتر از جمله عموی لکسمانان مگا (بالاجی) نیز کیفیت یا خطی برای به خاطر سپردن آنها داده شده است. با این حال، رابین علیرغم زمان حضورش در نمایش، یک شخصیت تک‌نمونه باقی می‌ماند، خواستگار مزاحم مگا (فهیم صفر) اضافی است، و والدین ستو حتی به درستی مشخص نشده‌اند. مهمترین، تریشانکو تنها کسری از چیزی است که می توانست باشد، زیرا رابطه سومی و الکس ضعیف است و او با تنبلی نوشته شده است. فیلمنامه نسبت به سومی قضاوت کننده نیست و موضعی که من به شما گفتم اتخاذ نمی کند، اما می توانست کارهای بسیار بیشتری انجام دهد.

تفکر بسیار بیشتری در مورد استفاده از زبان در آن انجام شده است تریشانکو. همانطور که طرح داستان از کرالا به کارناتاکا می‌رود، شخصیت‌ها بین دوغی از زبان‌هایی که طبیعتاً در هر دو ایالت می‌شنوید، به جلو و عقب می‌چرخند. فیلم به دست نمی آید متشکرم/آریییپودرجه درخشندگی در این بخش، اما هوشمندانه است و در نهایت به حس شوخ طبعی در نمایش می‌افزاید.

در طول سال‌ها، در بازبینی پس از بررسی از سینمای رایج مالاییایی که گاهی از اشعار هندی و انگلیسی استفاده می‌کند، شکایت کرده‌ام، بدون اینکه به اندازه کافی به ارتباط هر یک از این زبان‌ها با یک محیط، داستان یا شخصیت‌های خاص فکر کنم. Pachuvum Athbutha Vilakkum آخرین نمونه بودن تریشانکو درسی در مورد چگونگی انجام صحیح آن است. مانو مانجیت، آچیوت وینایاک و آجیث نیر باید به دلیل ترکیب مناسب و دوست‌داشتنی زبان‌ها در این موسیقی متن درخشان که توسط جی یونیتان ساخته شده و هر خواننده بدون هیچ ادعایی لهجه دارد، تجلیل شود.

آهنگ بومیومیلا به معنای عنوان فیلم می پردازد. تریشانکو در اساطیر توسط لرد ایندرا برای ورود به بهشت ​​نامناسب تشخیص داده شد و در نتیجه او بین swargam و بهومی، جایی که حکیم ویشوامیترا یک بهشت ​​کاملاً جدید برای او ساخت. این فیلم ممکن است مسیر کمدی را برای نشان دادن نگرش‌های واپس‌گرایانه به روابط انتخاب کرده باشد، اما عنوان بر هدف تاریک آن تأکید می‌کند. در سطح دنیوی، تریشانکو در مورد رابطه مگا و ستو در حالت تعلیق انیمیشن است در حالی که او به دنبال سومی است و او نمی تواند نزد پدر مستبد خود بازگردد. جدی تر، هر چند بی سر و صدا، این فیلم از کسانی که بر خانه های سنتی حاکم هستند و تصمیم می گیرند که چه کسی شایسته پذیرش در خانواده است، سوال می کند.

آنا بن در کارنامه کوتاه اما چشمگیر خود تاکنون (شب های کومبالانگی، مال سارا) خود را به دختری جسور قطعی در اوج زنانگی تبدیل کرده است که علیرغم ظاهر کم رنگش، هیچ کس دیگری ندارد. او یک لایه زیرین قابل لمس به مگا می دهد. آرجون آشوکان مثل همیشه موثر است. آن‌ها با هم مگا و ستو را به عنوان جوان‌های شیرینی که رفتار ملایمشان نشان دهنده تعهد محکم به تصمیم‌هایشان است، می‌کشند.

تریشانکوبا این حال، بهترین شخصیت‌های نوشته شده چاندران هستند که یک مذهب محافظه‌کار و پیروان کاست است.نااستیکا بیجو» که علیرغم مواجهه محدودش، نوع خودش پیشرو است. ناندو و سورش کریشنا راک‌ستارهای این داستان رمانتیک هستند. دو کهنه سرباز در فرم کراکینگ دلیل قانع کننده ای برای تماشا هستند تریشانکو.

علی‌رغم چند بخش ساده نوشته و ویرایش شده و نقطه اوجی که نیاز به فوریت بیشتری داشت، تریشانکو یک سواری لذت بخش است این سیاست خود را تضعیف نمی کند، اما به شیوه ای بی ادعا، حق انتخاب زن را تایید می کند، حتی اگر انتخاب های خود را به هم بزند، ریاکاری مرد را در جامعه مردسالار برملا می کند، و یک متحد مرد را به عنوان کسی تعریف می کند که ممکن است نگران امنیت باشد. دختر یا زنی در خانواده اش، اما این نگرانی را بهانه ای برای نوزادی کردن و محدود کردن او قرار نمی دهد. این موضوع از عواقب گاه خشونت آمیز برای زوج هایی در هند که از مرزهای تعیین شده عبور می کنند دوری می کند – موضوعی که شاید به زیباترین شکل توسط گزنده انجام شود. کیسمات و عیدا در دهه گذشته – اما نکته آن به خوبی بیان شده است.

امتیاز: 2.75 (از 5 ستاره)

Thrishanku در سینماهای کرالا در حال اکران است

Anna MM Vetticad روزنامه نگار برنده جایزه و نویسنده ماجراهای یک منتقد فیلم شجاع است. او در تلاقی سینما با دغدغه های فمینیستی و دیگر دغدغه های سیاسی-اجتماعی تخصص دارد. توییتر: @annavetticad، اینستاگرام: @annammvetticad، فیس بوک: AnnaMMVetticadOfficial