کراون می گوید کلاهبرداری که کلاهبرداری های سرمایه گذاری ورزشی را سازماندهی کرده است مستحق 7 سال زندان است

تاج به دنبال مجازات هفت سال زندان برای مردی از آلبرتا است که از ارتباطات جعلی در دنیای هاکی برای سازماندهی مجموعه ای از طرح های سرمایه گذاری ورزشی تقلبی استفاده کرد که بیش از 1.7 میلیون دلار برای قربانیانش هزینه داشت.

نیکلاس الیس پس از مجرم شناخته شدن در دادگاه ادمونتون به دلیل هشت فقره کلاهبرداری بیش از 5000 دلار، سه فقره قاچاق اسناد جعلی و سه فقره کلاهبرداری هویتی در انتظار صدور حکم است.

الیس، 52 ساله، مجموعه ای از کلاهبرداری های مفصل را مهندسی کرد و اغلب از ارتباطات ادعایی خود با بازیکنان فعلی و بازنشسته NHL، از جمله مایک بوسی، بزرگ جزیره نیویورک، استفاده می کرد.

جنایات او که بین فوریه 2016 و مارس 2019 رخ داد، شامل هشت قربانی بود.

الیس با استفاده از ایمیل های جعلی، جلسات ساختگی و اسناد جعلی برای مشروعیت بخشیدن به پروژه های خود، از دوستان، همکاران و همسایگان کلاهبرداری کرد.

او در ژانویه مجرم شناخته شد. از روز چهارشنبه او هیچ غرامتی پرداخت نکرده بود.

“طمع محض”

در دادگاه روز چهارشنبه، توماس اولری، دادستان تاج، گفت که الیس باید به طور کامل از “دستاوردهای غیرقانونی” جنایات خود محروم شود.

اولری گفت: «اقدامات او را می توان درنده توصیف کرد. از نظر شدت جرایم، بسیار بالاست.»

قاضی جان هندرسون، که جنایات الیس را “خانه ای از کارت” توصیف کرد، انتظار می رود در ماه ژوئن حکم صادر کند.

اولری گفت که جنایات محاسبه شده و با انگیزه “طمع محض” صورت گرفته است.

دادستان گفت که الیس درآمد حاصل از کلاهبرداری های خود را برای تأمین هزینه های یک سبک زندگی مجلل – سفرهای گسترده، وسایل نقلیه لوکس و وسایل کلکسیونی با قیمت بالا – استفاده کرد.

او بسیار راحت زندگی می کرد و این کار را از پشت قربانیانش انجام می داد.

تاج به دنبال حکم “جریمه به جای مصادره” است، که در مواردی استفاده می شود که اموال یا پولی که از طریق کلاهبرداری به دست آمده است را نمی توان یافت یا بازیابی کرد. اگر کلاهبردار آن مبلغ را بازپرداخت نکند، دادگاه می تواند جریمه ای را که نشان دهنده مبلغی است که از طریق تقلب به دست آورده است، اعمال کند.

چنین دستوراتی با تهدید به زندان همراه است. در صورت تحمیل، اگر دادگاه آینده تشخیص دهد که وی بدون عذر موجه از پرداخت در مهلت قانونی خودداری کرده است، الیس می تواند زندانی شود.

تاج همچنین به دنبال یک حکم منع 15 ساله امانت فرعی است. این امر الیس را از داشتن قدرت بر امور مالی، دارایی یا سرمایه گذاری در هنگام جستجوی شغل آینده یا کار داوطلبانه منع می کند.

تاج همچنین درخواست می کند که 21000 دلار که توسط پلیس ادمونتون از الیس ضبط شده است برای توزیع مجدد بین قربانیان تسلیم شود.

اولری گفت که حکم پیشنهادی سخت اما ضروری است.

الیس یک تاجر باتجربه بود که شدت جنایات خود را درک می کرد اما به گرفتن پول از قربانیان خود ادامه می داد “زیرا می توانست”.

الیس با دقت قربانیان خود را انتخاب کرد، نزدیکترین افراد به او.

الیس که برای حضور در دادگاه خود در روز چهارشنبه یک پیراهن چهارخانه، جلیقه مشکی و شلوار جین آبی پوشیده بود، در حالی که اظهارات ضربه قربانی خوانده می شد – دو نفر از مردانی که زمانی او را دوست می دانستند، مستقیم به جلو خیره شد.

این افراد نوشتند که کلاهبرداری ها باعث شده است که با سلامت روحی و جسمی خود دست و پنجه نرم کنند. هر دو نوشتند که از خیانت او رنج می برند، وضعیت مالی آنها به هم ریخته و برنامه های بازنشستگی به هم ریخته است.

بزرگترین طرح الیس پروژه Dynasty نام داشت – گروهی که او ادعا می کرد از خودش و بازیکنان فعلی یا سابق NHL تشکیل شده بود.

این زمین شامل توسعه یک برنامه ورزشی برای طرفداران NHL بود. به سرمایه گذاران وعده داده شد که میلیون ها یا میلیاردها دلار بازدهی در پایان فروش به مایکروسافت داشته باشند.

الیس از مکاتبات با وکلای تخیلی – و ایمیل‌های یک حساب جعلی به نام Bossy – برای مشروعیت بخشیدن به این طرح استفاده کرد.

“پروژه گرتزکی”

دومین طرح بزرگ، معروف به برنامه ریباک جرسی، وعده داده بود که در سال 2017 از تغییر NHL از ریباک به پیراهن‌های آدیداس استفاده کند.

الیس به سرمایه گذاران گفت که به لطف ارتباطاتش در NHL، او فرصتی برای خرید بیش از 1000 پیراهن دارد که می توان آنها را دوباره بسته بندی کرد و برای سود فروخت.

در طرح دیگری، معروف به پروژه گرتزکی، الیس ادعا کرد که با شرکت یادگاری های ورزشی Upper Deck برای کالاهای محدود وین گرتزکی قرارداد توزیع دارد.

در این گزارش آمده است که الیس هنگام مصاحبه برای گزارش قبل از جمله “مسئولیت بسیار محدودی در قبال اعمال خود” بر عهده گرفت.

او به مصاحبه کننده خود گفت که او احساس می کرد قربانیانش «هنوز همه چیز دارند» در حالی که او «هیچ چیز» ندارد.

در این گزارش آمده است: «او خود را «مرد میانی» در هنگام بحث درباره جرم توصیف کرد و مدعی شد که «احساس یک پیاده‌روی می‌کرده است».

بر اساس این گزارش، الیس 300 هزار دلار بدهی دارد و هیچ دارایی ندارد. او گفت که در حال حاضر حدود 1500 دلار در ماه به صورت نقدی برای کارهای اکتسابی درآمد دارد.

در گزارش پیش از صدور حکم آمده است: «آزمودنی توصیه کرد که بازپرداخت «قرص سختی برای بلعیدن» باشد، اما مایل به رعایت آن است.

دفاعیات برای صدور حکم در اواخر این ماه ارائه خواهد شد.