کاهش دوره‌های آموزشی در پلی‌تکنیک نورث وسترن، دانشجویان هنرهای آلبرتای شمالی را در فکر قدم‌های بعدی قرار می‌دهد

دانشجویان هنرهای پلی تکنیک شمال غربی در حال بررسی گزینه های خود برای ماه سپتامبر پس از کاهش دوره در پردیس Grande Prairie هستند.

پلی تکنیک در سال تحصیلی آینده موسیقی یا دوره های پیشرفته فرانسوی ارائه نمی دهد. دانش آموزان از تغییر در ماه فوریه مطلع شدند.

استر لینگ، یک دانشجوی سال اول موسیقی در برنامه دیپلم، گفت که این برنامه به او اجازه تحصیل می‌دهد و در عین حال به فرزندپروری دو کودک در شهر نیز دستکاری می‌کند.

لینگ در مصاحبه ای با CBC News گفت: “من گیر کرده ام. نمی دانم چه کار کنم زیرا نمی توانم حرکت کنم.”

لینگ، یک معلم موسیقی، می‌گوید که این برش‌ها باعث می‌شود که او نمرات را تکمیل کند. او امیدوار بود که مدارک خود را برای پیشرفت شغلی خود ارتقا دهد.

کاهش ثبت نام

جاستین کولمن، رئیس پلی تکنیک نورث وسترن، گفت که طی پنج سال گذشته ثبت نام در رشته های فرانسوی و موسیقی کاهش یافته است. او گفت که در مقایسه، تقاضا برای برنامه های مراقبت های بهداشتی، تجارت و مهندسی رشد کرده است.

کولمن در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: “ما مقدار مشخصی از بودجه داریم که از دولت دریافت می کنیم.”

“و بنابراین اگر ما آن را به برنامه هایی ارائه کنیم که تقاضای دانشجو ندارند [then] ما از برنامه های دیگر فاصله می گیریم.”

کولمن گفت که هنگام تصمیم گیری، برنامه های کاربردی برای برنامه موسیقی صفر بود.

علی سنت ژرمن، دانشجوی سال دوم موسیقی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کند، امیدوار است به موسسه دیگری منتقل شود. او گفت که این تصمیم باعث ایجاد شکاف در صحنه موسیقی محلی خواهد شد.

سنت ژرمن گفت: “من فکر می کنم خیلی زود است که با اطمینان بگوییم که آیا علاقه ای وجود داشته است یا خیر.”

آینده هنرستان

سنت ژرمن امیدوار است هنرستان موسیقی در محوطه دانشگاه باقی بماند.

سنت ژرمن گفت: “این بخش بزرگی از سفر موسیقی من در دوران رشد بوده است، زیرا اولین رویداد موسیقی من در این کالج بود، زمانی که من شش ساله بودم.”

کولمن گفت که این موسسه همچنین به دنبال تقاضا برای هنرستان موسیقی است.

او گفت: “هنرستان چیزی است که قرار است در ماه های آینده درباره آن بحث کنیم. ما هنوز این تصمیم را نگرفته ایم.”

هدر مک ایلروی در دوران جوانی خود در هنرستان حضور داشت.

مک ایلروی گفت: “ما مربیان بسیار قوی هنرستان در آنجا داشتیم که در برنامه کالج نیز تدریس می کردند. این واقعاً چیزی بود که من را آماده کرد تا برای U of A درخواست بدهم.”

در سال 1988 در کالج سابق که اکنون پلی تکنیک است به تحصیل در رشته زبان فرانسه و موسیقی پرداخت. مک ایلروی پیش از بازگشت به گراند پریری برای کار به عنوان معلم، مدرک لیسانس موسیقی را در دانشگاه آلبرتا به پایان رساند.

مک ایلروی گفت: «کارفرمایان بسیار هیجان زده بودند که بدانند من سابقه زبان فرانسوی دارم.

مادر و دختری در مقابل رودخانه ای ایستاده اند که به محوطه دانشگاه می رود.
Madea Chiba و مادرش Heather McIlroy در منظره پلی‌تکنیک Northwestern ایستاده‌اند، جایی که هر دو دوره‌های فرانسوی را گذرانده‌اند. (لوک اتینگر/سی بی سی)

مدیا چیبا، دختر مک ایلروی، سال اول خود را در برنامه انتقال دانشگاه هنرهای لیسانس در پلی تکنیک به پایان می رساند. او برای کمک به آینده شغلی خود در دوره های پیشرفته فرانسوی ثبت نام کرد، اما سطح بعدی برای آن دوره ها در سال تحصیلی آینده در دسترس نخواهد بود.

چیبا گفت: «واقعاً نمی‌دانم در این مرحله چه کاری می‌توانم برایم انجام دهم

بهترین کاری که می‌توانم انجام دهم این است که مهارت‌هایم را تا زمانی که به طور بالقوه در یک موسسه دیگر شرکت کنم، حفظ کنم.»