کارگر مهاجری که توسط کارفرمای ادمونتون مورد استثمار قرار گرفته بود 30 هزار دلار جایزه دریافت کرد – اما او نمی تواند جمع آوری کند

یک کارگر خارجی موقت (TFW) که بدون اطلاع کارفرمای ادمونتون حقوق دریافت کرده و بدون اطلاع قبلی اخراج شده بود، 30000 دلار جایزه دریافت کرد، اما شرکت مقصر دیگر وجود ندارد.

کمیسیون حقوق بشر آلبرتا دریافت که دیوید پراید در شرکت Align Fence با تبعیض مواجه شده است، جایی که او به اشتباه بدون اطلاع قبلی در آوریل 2015 از کار برکنار شد. 30000 دلار غرامت عمومی و 1300 دلار دستمزد از دست رفته به او تعلق گرفته است.

این کمیسیون تصمیم خود را در 11 آوریل، هشت سال پس از اخراج پراید، صادر کرد. با این حال، Align در سال 2018 منحل شد، به این معنی که Pryde قادر به دریافت خسارت نخواهد بود.

پراید در یک مصاحبه ویدیویی از آفریقای جنوبی گفت: “اگر آنها واقعاً در سه سال اول کاری در مورد این موضوع انجام می دادند، ممکن بود چیزی از آن به دست بیاورم.”

او گفت که هنوز هم مهم است که شکایت را به پایان برسانیم، به این امید که روند سنگین، به ویژه برای غیر انگلیسی زبانان برجسته شود.

“امیدوارم که در آینده از کارگران خارجی محافظت کند و مدیران حتی در صورت انحلال شرکت‌های خود مسئول شناخته شوند… و هر دوی این مدیران مسئول خواهند بود. [banned] پراید گفت که از استخدام مجدد کارگران خارجی.

در ژوئن 2014، نرخ بالای بیکاری آفریقای جنوبی، پراید را به دنبال مراتع سبزتر در کانادا سوق داد.

کارشناس فنی مهندسی کار با درآمد کمتری را در نصب و تعمیر نرده ها برای Align انجام داد. تحت یک مجوز کار موقت دو ساله فدرال در خارج از کشور، پراید نمی توانست در شغل دیگری یا برای کارفرمای دیگری کار کند.

طبق این حکم، الاین به پراید یک دلار کمتر از نرخ ساعتی 22 دلاری تعیین شده توسط رده شغلی او پرداخت کرده است.

در نهایت، کمیسیون می‌گوید، کارفرمایان پراید را به‌عنوان یک فن‌شناس منصوب کردند، جایی که او قرار بود 33.65 دلار در ساعت درآمد کسب کند، اما نرخ ساعتی پراید در 21 دلار باقی ماند.

“من را گروگان گرفته بود”

کمیسیونر سینتیا جی دیکینز در این تصمیم نوشت، پراید در بسیاری از موارد نگرانی های خود را با کارفرمایان خود در مورد حقوق کم و کار خارج از محدوده برنامه TFW مطرح کرد.

پراید به یاد می آورد: «به من گفتند ببین، اگر دوست نداری، تو را سوار هواپیمای بعدی به خانه می کنیم».

من قبلاً همه چیز را رها کرده‌ام، تمام سرمایه‌ام را صرف رفتن به آنجا کرده‌ام – بنابراین می‌دانید، آنها اساساً مرا گروگان گرفتند.»

در 13 آوریل 2015، کار پراید با وجود اینکه 8 ماه از قراردادش باقی مانده بود، قطع شد. پراید که از یافتن شغل دیگری منع شد، مجبور شد به خانه برود.

پراید گفت: «نه سال بعد، این من را به شدت در زندگی عقب انداخت. “آیا به کانادا برمی گردم؟ فکر نمی کنم این پیشنهاد خوبی برای کسی باشد، واقعاً، زیرا هیچ حفاظتی وجود ندارد.”

مارکو لوسیانو، مدیر Migrante Alberta گفت که سوء استفاده از کارگران مهاجر یک سناریوی رایج است.

او گفت: «این برنامه خود کارگران مهاجر را در موقعیت بسیار آسیب پذیری قرار می دهد.

لوچیانو گفت که سیستم مبتنی بر شکایت برای کارگران مهاجری که می‌ترسند شغل و موقعیت خود را از دست بدهند و زمان یا منابع لازم برای پیمایش پیچیدگی‌های آن را ندارند، مشکل‌ساز است.

کاهش زمان رسیدگی به شکایات

در سال 2019، کمیسیون تغییراتی را برای کاهش زمان پردازش طولانی ایجاد کرد.

سخنگوی کمیسیون در ایمیلی به CBC گفت: در سال 2021-2022، شکایات به طور متوسط ​​538 روز طول کشید تا شکایت را حل، رد یا به دادگاه ارجاع دهند که نشان دهنده کاهش 39 درصدی نسبت به سال قبل است.

در همان دوره، پرونده های داوری شده به طور متوسط ​​721 روز طول کشید تا بسته شوند که نشان دهنده کاهش 16 درصدی است.

دولت آلبرتا می‌گوید که یک دفتر مشاوره استانی به TFWها کمک می‌کند تا “در صورت مواجهه با شرایط کاری ناعادلانه، ناایمن یا ناسالم، حقوق خود را درک کنند و کمک دریافت کنند.”

روی دالمان، دبیر مطبوعاتی برایان ژان، وزیر مشاغل، در ایمیلی به سی بی سی نیوز گفت که خدمات رایگان و محرمانه هستند.

او افزود که در صورت ادعا، دفتر می تواند به مراجع ارجاع دهد.

دولت فدرال گفت که به دلیل اختلال در کار نمی تواند اظهار نظر کند.