کارگران اتحادیه در مرکز شهر کلگری راهپیمایی کردند و از اعتصاب PSAC حمایت کردند

صدها کارگر اتحادیه‌ای – از پرستاران گرفته تا کارکنان پست و دستیاران آموزشی – روز جمعه در مرکز شهر کلگری راهپیمایی کردند و شعارهای اتحادیه را سر دادند و پرچم‌های اتحادیه را به اهتزاز درآوردند.

در میان بارش برف و بادهای سرد، کارگران ظهر در مرکز همایش های TELUS قبل از پیاده روی به تالار شهر کلگری، جایی که تجمعی برگزار کردند، تجمع کردند. موضوع “کارگران تقاضای بهتری دارند” بود.

روری گیل، رئیس اتحادیه کانادایی کارمندان دولتی در آلبرتا، می‌گوید جنبش کارگری به گونه‌ای احیا شده است که او هرگز ندیده است.

“در حال حاضر جنبشی در کانادا وجود دارد، نه فقط در آلبرتا، که در آن کارگران می گویند ما بهتر می خواهیم، ​​ما مدارس بهتر می خواهیم، ​​ما حکومت بهتر می خواهیم، ​​ما خدمات اجتماعی بهتر می خواهیم، ​​نه فقط سر میز مذاکره، بلکه درست در سراسر جامعه است. “

بسیاری از اتحادیه های کارگری در استان بر این باورند که اعتصاب فعلی اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) نشانه چیزهایی است که در راه است.

اعتصاب PSAC یکی از بزرگ‌ترین اعتصاب‌ها در تاریخ کانادا است که ده‌ها هزار کارمند دولتی را درگیر کرده و بیش از دوجین بخش را مختل کرده است.

هنگامی که اعتصاب روز چهارشنبه آغاز شد، تخمین زده می شود که 250 تظاهرات در سراسر کشور با حضور 155000 کارمند دولتی فدرال برگزار شد.

کارکنان خدمات عمومی خواستار دستمزد بهتر، افزایش امنیت شغلی و توانایی کار از خانه هستند.

قرارداد قبلی PSAC با دولت فدرال در سال 2021 منقضی شد و توافق جدیدی حاصل نشده است.

در همین حال، مقامات فدرال خواسته های افزایش دستمزد کارگران – افزایش 4.5 درصدی برای سال های 2021، 2022 و 2023 – غیر واقعی خوانده اند.

مردی که ژاکت مشکی پوشیده است در حالی که کارگران اتحادیه در اطراف او پرچم ها و علائم را تکان می دهند به میکروفون فریاد می زند.
گیل مک گوان، رئیس فدراسیون کار آلبرتا، می‌گوید بدون افزایش دستمزد، استاندارد زندگی همه کارگران در این استان کاهش خواهد یافت. (مایک سیمینگتون/سی بی سی)

سازمان دهندگان تظاهرات روز جمعه در کلگری معتقدند کمبود نیروی کار فعلی قدرت بیشتری به کارگران می دهد و آنها می گویند که می توان از اهرم فشار برای خواستار شرایط کاری بهتر استفاده کرد.

گیل مک گوان، رئیس فدراسیون کار آلبرتا، می‌گوید که دستمزدها با تورم همخوانی ندارد.

او گفت: «بنابراین اعتصابی که اکنون در سراسر کشور شاهد آن هستیم، این همان چیزی است که بارها و بارها تکرار خواهد شد.

مک گوان گفت بدون افزایش دستمزد، کاهش دائمی در استاندارد زندگی برای همه کارگران در آلبرتا وجود خواهد داشت.

کاتلین موپولوبوسی، یک حامل نامه از ادمونتون، گفت که برای نشان دادن حمایت از حقوق کارگران و ابراز نگرانی نسبت به آینده این استان به این تجمع آمده است.

او با توصیف حزب محافظه‌کار متحد آلبرتا گفت: «دولت کنونی ما واقعاً به کارگران و کارگران علاقه‌ای ندارد. آنها بیشتر به خدمت به نخبگان و راضی نگه داشتن حامیان خود علاقه دارند.»