کارکنان بهداشت کافه تریاهای تازه خصوصی شده بیمارستان آلبرتا را به دلیل قفسه های خالی و با کیفیت مورد انتقاد قرار می دهند

برخی از کارکنان مراقبت های بهداشتی می گویند خصوصی سازی کافه تریاهای بیمارستانی در کلگری و ادمونتون منجر به خالی شدن قفسه ها، قیمت های بالاتر و کاهش چشمگیر کیفیت مواد غذایی در دسترس بیماران، کارکنان و بازدیدکنندگان شده است.

خدمات بهداشتی آلبرتا (AHS) سال گذشته با فروشندگان قرارداد بسته بود تا خدمات خرده فروشی مواد غذایی را در بیمارستان های هر دو شهر اجرا کنند و برون سپاری این عملیات در چند ماه گذشته انجام شده است.

دکتر استفانی کوپر، متخصص زنان و زایمان که در مرکز پزشکی Foothills کار می‌کند، می‌گوید: «به نظر می‌رسد همه چیز چرب، کربوهیدرات‌دار و تازه انباشته است».

AHS اذعان می کند که شکایت هایی دریافت کرده است و می گوید که برای رفع نگرانی ها کار می کند، در حالی که یکی از فروشندگان قرارداد می گوید که در طول انتقال با چالش هایی روبرو بوده است اما در حال بهبود است.

به گفته کوپر، غذا در بیمارستان Foothills دیگر خوشمزه، مقرون به صرفه و سالم نیست.

دکتر استفانی کوپر لبخند می زند و مستقیم به دوربین نگاه می کند.
دکتر استفانی کوپر، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان فوتهیلز، می گوید که قیمت غذا از زمان خصوصی سازی کافه تریاها افزایش یافته است و او نگران است که این مانعی برای بیماران و بازدیدکنندگان باشد. (ارسال شده توسط دکتر استفانی کوپر)

«واقعاً قفسه‌های خالی است. معمولاً اگر به یک ایستگاه گرم و آنجا بروید [would be] سه خوراکی و سبزیجات حالا یک بشقاب غذا هست شما حتی نمی توانید نیمی از زمان سوپ بخورید.”

قبلاً قفسه هایی با ماست و پنیر و سبزیجات تازه و میوه وجود داشت… و همه آنها از بین رفته اند.»

به گفته کوپر، بسیاری از چیزهایی که در دسترس هستند، ناسالم هستند.

او گفت و قیمت ها بالا رفته است که او را نگران بیماران و بازدیدکنندگان می کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم که به طور بالقوه مانعی برای افرادی است که برای آزمایش یا ملاقات عزیزانشان در بیمارستان به بیمارستان می‌آیند.

غذا “مکث” است

مدیر اجرایی Friends of Medicare گفت که این نمونه دیگری از تأثیراتی است که خصوصی سازی بر سیستم بهداشت آلبرتا می گذارد.

کریس گالاوی، مدیر اجرایی، گفت: «از زمانی که این انتقال رخ داده است، هم از بیماران و هم از کارکنان بیمارستان به طور مرتب شنیده‌ایم که، به صراحت بگویم، غذا بد است.

ما به این فروشندگان انتفاعی خصوصی سازی کرده ایم و اکنون کیفیت غذا کاهش یافته و قیمت آن بالا رفته است. ما فکر نمی کنیم که این قابل قبول باشد. ما باید غذای خوب را در بیمارستان های خود ارائه دهیم.”

اتحادیه کارمندان استان آلبرتا گفت که از اعضای خود نیز شکایت هایی دریافت می کند، در درجه اول کسانی که در مرکز پزشکی فوتهیلز و بیمارستان دانشگاه آلبرتا در ادمونتون کار می کنند.

یک کولر کافه تریا در بیمارستان فوتهیلز کاملاً خالی است
کارکنان بیمارستان Foothills می گویند از آنجایی که کافه تریاهای آنها در اوایل امسال برون سپاری شد، قفسه ها اغلب خالی هستند و قیمت ها افزایش یافته است. (استفانی کوپر)

دارن گراهام، معاون رئیس AUPE، گفت: “آنها پول بیشتری نسبت به قبل برای مواد غذایی که واقعاً غیر استاندارد هستند خرج می کنند. این وضعیت ایده آلی نیست.”

به گفته گراهام، حدود 15000 پرسنل در بیمارستان Foothills و تعداد بسیار کمی از گزینه های غذایی دیگر در نزدیکی آن وجود دارد.

او گفت که بلعیدن آن در زمانی که کارکنان در حال سوختن هستند و ساعات طولانی کار می کنند، سخت است.

او گفت: “وقتی ناگهان دو شیفت کار می کنید، زیرا ما پرسنل کم داریم، برخی از این گزینه ها از بین می روند. ممکن است ناهار نخورید. باید بروید چیزی بخرید.”

AHS پاسخ می دهد

در یک خبر در ماه اوت، AHS بیان کرد که تمام تصمیمات مربوط به برون سپاری با “کیفیت در ذهن” گرفته شده است و کافه تریاها “به ارائه گزینه های غذایی متنوع و سالم به کارکنان AHS، بازدیدکنندگان، داوطلبان، پزشکان و بیماران ادامه خواهند داد.” “

اما مقامات بهداشتی این هفته تأیید کردند که نگرانی‌هایی در مورد فروشگاه‌های غذایی تازه خصوصی‌شده در مرکز پزشکی فوتهیلز و بیمارستان دانشگاه آلبرتا شنیده می‌شود.

کریس گالاوی ریش دارد و پیراهن چهارخانه قرمز به تن دارد.  او مستقیم به دوربین نگاه می کند.
کریس گالاوی، مدیر اجرایی Friends of Medicare، گفت که از زمانی که کافه تریاهای آنها برون سپاری شده است، نگرانی هایی در مورد غذا در مرکز پزشکی فوتهیلز و بیمارستان دانشگاه آلبرتا شنیده است. (CBC)

کری ویلیامسون، سخنگوی کری ویلیامسون، در بیانیه‌ای گفت: «ما مطمئناً تصدیق می‌کنیم که منوی فعلی آن چیزی نیست که بیماران، کارکنان و بازدیدکنندگان ما انتظار داشتند، و ما این بازخورد را جدی می‌گیریم.»

“AHS به طور فعال با فروشندگان جدید کار می کند و به آنها اطمینان داده شده که هم خدمات و هم منو بهبود خواهند یافت.”

به گفته ویلیامسون، قراردادهایی به دو فروشنده برای تصدی خدمات غذا در 10 مرکز در کلگری و ادمونتون منعقد شد.

در بیانیه ای، Sodexo – شرکتی که مسئول فروشگاه های مواد غذایی در بیمارستان های Foothills و دانشگاه آلبرتا است، گفت که در 90 روز اول عملیات در بیمارستان ها است و هنوز در حال تنظیم است.

سخنگوی استفانی اوبین در ایمیلی گفت: “باز کردن یک مرکز جدید چالش برانگیز است. باز نگه داشتن بحث با مشتریان بسیار مهم است تا به ما کمک کند پیشنهاد خود را با انتظارات آنها هماهنگ کنیم.” و افزود که شرکت بازخوردهای خود را از طریق ایمیل، جلسات و نظرسنجی های رضایتمندی تشویق می کند.

Aubin گفت که این شرکت با دستورالعمل های تغذیه سالم AHS مطابقت دارد و در حال ایجاد تغییراتی در تجهیزات و فضاها برای بهبود خدمات خود است.

ما نه تنها از ارائه غذای سالم مطمئن هستیم، بلکه به قیمت گذاری منصفانه اعتقاد داریم. ما یک فرآیند داخلی دقیق داریم که به ما امکان می دهد معیارهای بازار را دنبال کنیم و قیمت ها را بر اساس آن تعیین کنیم.”

با توجه به AHS انتظار می رود که برون سپاری حدود 3 میلیون دلار در سال صرفه جویی کند.

به نوبه خود، گالاوی با دوستان مدیکر گفت که مایل است شاهد این ادعا باشد.

او گفت: «ما از همه دولت‌ها می‌خواهیم که از این طرح‌های خصوصی‌سازی دست بردارند و در واقع بر بهبود کیفیت مراقبت، کیفیت غذا و کیفیت خدماتی که به آلبرت‌ها ارائه می‌کنیم تمرکز کنند.»

ما در حال حاضر در تلاشیم تا کارگرانی را که داریم حفظ کنیم.