کاربران Vote Compass بینی خود را گرفته و به بدترین نامزد رأی می دهند

در یک مبارزات انتخاباتی مشخص شده توسط حملات منفی و بدبینیبر اساس این گزارش، بسیاری از آلبرتایی‌ها ممکن است به جای رأی دادن به یک نامزد، مخالفت کرده باشند قطب نما رای دهید.

کلیفتون ون در لیندن، بنیانگذار و مدیر اجرایی Vote Compass و استادیار علوم سیاسی و مدیر آزمایشگاه جامعه دیجیتال در دانشگاه مک مستر، گفت: «رای دهندگان به طور فزاینده بدبین می شوند.

او در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی نیوز افزود: «این بدبینی، به فقدان ایمان و عدم اعتماد به یکپارچگی رهبر سیاسی برای حکومت به شیوه‌ای که شهروندان امیدوارند اداره شوند، ترجمه می‌شود».

ده‌ها هزار نفر از آلبرتایی‌ها در ابزار آنلاین رای قطب‌نمای سی‌بی‌سی نیوز از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی سال 2023 در اوایل ماه مه شرکت کردند.

علاوه بر فهرستی متشکل از 30 سؤال در مورد ترجیحات سیاست، تأثیر رهبری و ارزش‌های اصلی، Vote Compass همچنین در روزهای اخیر از کاربران خود سه سؤال در مورد اطمینان، سهولت تصمیم‌گیری و انگیزه رای آنها پرسیده است.

رای دادن به بدترین نامزد

با توجه به نتایج وزنی نزدیک به 8000 کاربر Vote Compass، تقریباً دو سوم (64 درصد) از پاسخ دهندگانی که تصمیم خود را گرفته بودند به چه کسی رأی دهند، گفتند که «نامزدی را انتخاب کردند زیرا جایگزین بدتر است».

برای چندین دهه، رای دهندگان موضع بدبینانه ای نسبت به سیاستمداران اتخاذ کرده اند. اما الف جزر و مد بدبینی در پی افزایش اطلاعات نادرست، بسیاری از جهان دموکراتیک را در بر گرفت.

بنابراین، داده‌های Vote Compass که به رای‌دهندگان بدبین آلبرتا اشاره می‌کند جای تعجب ندارد.

ون در لیندن گفت: «من در واقع فکر می‌کنم که منعکس کننده حس عمومی بدبینی، بدبینی است که جمعیت کانادایی و جمعیت‌های دموکراتیک در سراسر جهان را احاطه کرده است.


سه چهارم طرفداران حزب آلبرتا (74 درصد) و رای دهندگان لیبرال (76 درصد) به طور مشخص گفتند که نامزدهای آن احزاب را بر گزینه های جایگزین انتخاب کرده اند.

حدود 6 نفر از هر 10 حامی حزب محافظه‌کار متحد و NDP به ابزار مشارکت رای دهندگان CBC News گفتند که آن دو حزب را به عنوان گزینه کمتر بد انتخاب کردند.


یک انتخاب مطمئن و آسان

علیرغم بدبینی آنها، سه چهارم افرادی که به Vote Compass پاسخ دادند گزارش دادند که انتخاب آنها بسیار آسان یا تا حدودی آسان است.

تنها 22 درصد از پاسخ دهندگان به ابزار مشارکت مدنی آنلاین، که توسط تیمی از دانشمندان علوم سیاسی ساخته شده و با هدف کمک به کاربران در جهت یابی در چشم انداز سیاسی آلبرتا ساخته شده است، می گویند که تصمیم گیری در مورد اینکه کدام حزب باید انتخاب شود بسیار یا تا حدودی دشوار است. رای برای انتخابات استان آلبرتا.


تقریباً شش نفر از هر 10 (56 درصد) از کاربران Vote Compass گفتند که در مورد رای خود مطمئن هستند.

“من می خواهم بگویم [they] رای دهندگان متعهدی هستند که به احتمال زیاد مدت ها قبل از شروع انتخابات تصمیم خود را گرفته بودند.”

به گفته دانشمند علوم سیاسی دانشگاه مک مستر، این رای دهندگان احتمالاً از طرفداران سرسخت UCP و NDP هستند.

ون در لیندن می‌گوید غیرحزبی‌ها احتمالاً کمتر در مورد رأی خود مطمئن بودند.


برخلاف نظرسنجی های آنلاین، پاسخ دهندگان به Vote Compass از پیش انتخاب نشده اند. با این حال، مشابه نظرسنجی‌ها، داده‌ها یک نمونه غیرتصادفی از جامعه هستند و برای تقریبی یک نمونه معرف وزن‌گذاری شده‌اند.

داده‌های Vote Compass بر اساس جنسیت، سن، تحصیلات، منطقه، و حزب سنجیده شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که ترکیب نمونه، جمعیت واقعی آلبرتا را بر اساس داده‌های سرشماری و سایر تخمین‌های جمعیت منعکس می‌کند.

Vote Compass که توسط تیمی از دانشمندان علوم اجتماعی و آماری از Vox Pop Labs ساخته شده است، یک برنامه تعامل مدنی است که منحصراً توسط CBC Radio-Canada در آلبرتا ارائه شده است. تمام یافته‌ها بر اساس پاسخ‌هایی است که در یک زمان خاص دریافت می‌کنیم. داده های این ایمیل از 26 تا 29 مه آمده است. نمودارها را برای تعداد پاسخ دهندگان در هر سوال ببینید.