چگونه دانش آموزان و مدارس آلبرتا با تخلیه آتش سوزی کنار می آیند

صدها دانش آموز آلبرتا در میان کسانی بودند که در هفته گذشته به دلیل آتش سوزی های جنگلی آواره شدند، اگرچه اکثر آنها اکنون می توانند تحصیلات خود را در جوامع خود از سر بگیرند.

به گفته مایک الیس، وزیر امنیت عمومی و خدمات اضطراری، 40 مدرسه از 68 مدرسه آلبرتا که به دلیل آتش سوزی تعطیل شده بودند، از صبح پنجشنبه بازگشایی شدند.

الیس بعدازظهر پنجشنبه گفت که 7600 دانش آموز توانسته اند به کلاس برگردند اما 28 مدرسه بسته هستند. این تعطیلی بیش از 6000 دانش آموز را تحت تأثیر قرار می دهد.

آموزش و پرورش آلبرتا مدارس را تشویق می کند تا دانش آموزان را از جوامع تخلیه شده بپذیرند.

سخنگوی مرکز هماهنگی اورژانس استان چهارشنبه شب گفت که استان در حال همکاری نزدیک با بخش‌های مدارس برای حمایت از دانش‌آموزان آسیب‌دیده است و همچنان به ارزیابی وضعیت از جمله پیامدهای امتحانات ادامه می‌دهد.

آزمون های پیشرفت استانی هنرهای زبان (PAT) برای دانش آموزان پایه های ششم و نهم برای 15 و 17 می برنامه ریزی شده است.

بخش مدرسه نورث لند و بخش مدرسه دولتی صلح واپیتی درهای خود را به روی دانش آموزان آواره باز کرده اند. سخنگویان بخش مدارس عمومی و کاتولیک ادمونتون گفتند که هنوز هیچ فرد تخلیه شده برای مدارس خود ثبت نام نکرده است.

اتوبوس مدرسه سوخته که فاقد شیشه است.
یک اتوبوس مدرسه در شهرستان یلوهد، در نزدیکی روستای وایلد وود، به طور کامل در آتش سوخت. (دانیل بنارد/رادیو-کانادا)

ابی استیلول، مدیر مدرسه اجتماعی K-8 Whispering Ridge در شمال گراند پریری، گفت که حدود 60 تا 80 جوان تخلیه شده روز چهارشنبه در مدرسه حضور داشتند. مدرسه باز مانده است اما دانش آموزان زیادی در مناطق هشدار آتش سوزی زندگی می کنند.

او گفت: “این فرصت خوبی برای ما بود که فقط آغوش خود را باز کنیم و بزرگ بغل کنیم و سپس همه چیز را در سریع ترین زمان ممکن به حالت عادی برگردانیم، حداقل در یک جنبه از زندگی آنها.”

استیلول گفت که مدرسه به چند دانش آموز کروم بوک و کتاب درسی داد و ده ها نفر از غذاها و تنقلات اضافی که مدرسه آورده بود استفاده می کردند.

Whispering Ridge همچنین آب و دسترسی به امکانات خشکشویی و دوش را به خانواده های تخلیه شده ارائه می داد.

“این بیشتر است [for] استیلول گفت: خانواده‌های ما که در تریلرها و کمپینگ‌های تعطیلات اقامت دارند.

امتحانات می تواند به تعویق بیفتد، صرف نظر شود

برد ولکمن، سرپرست بخش مدرسه وایلدروز، گفت که حدود 1900 دانش آموز در منطقه درایتون ولی آواره شده اند.

او اوایل این هفته به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «اگر این موضوع ادامه پیدا کند، در حال کار روی موارد احتمالی هستیم.

او گفت که دولت استانی به این بخش گفته است که PAT می تواند برای اواخر ژوئن تغییر کند و اگر تحصیل دانش آموزان پایه دوازدهم بیش از حد مختل شود، می توانند از نوشتن امتحانات دیپلم معاف شوند.

او گفت: «این یک تصمیم دولت است، نه ما، بنابراین ما منتظر آنها هستیم.

دانش آموزان خارج از مدرسه

کیت هریسون، دانش آموز کلاس یازدهم از درایتون ولی، در آخرین کلاس روز پنجشنبه خود بود که بحث درباره آتش سوزی اطراف در کلاس درس او مطرح شد.

با دانش آموزان تماس گرفته شد، از بسته شدن جاده ها و لغو مسیرهای اتوبوس مطلع شد، و او و همسالانش شروع به حدس و گمان کردند که اگر دستور تخلیه وجود داشته باشد، چه چیزی را خواهند برد.

او و مادرش آن روز شهر را ترک کردند تا به مسابقه رقص در پارک شروود بروند و شعله های آتش و دود را از جاده دیدند. اواخر همان شب، هنگام تماشای تلویزیون، از اخطار تخلیه مطلع شدند.

خسته و استرس روز بعد او و هم تیمی هایش در مسابقه رقصیدند.

رقصندگانی که لباس‌های بنفش به تن دارند روی یک پل کوچک کنار هم ایستاده‌اند.
رقصندگان مدرسه رقص خانم جوآن در درایتون ولی در جشنواره رقص همیشه سبز در پارک شروود به رقابت می پردازند. (ارسال شده توسط کیت هریسون)

هریسون اکنون در هتلی در اسپروس گروو اقامت دارد و در خانه یکی از دوستانش در ادمونتون از حیوانات خانگی دیدن می کند.

او گفت که معلمانش در تماس بوده اند تا مطمئن شوند که همه در امنیت و آسایش هستند.

او گفت که کمی نگران مدرسه است زیرا بسیاری از وسایل او هنوز در خانه است.

او گفت: «در واقع هیچ راهی برای من برای شرکت در درس‌های آنلاین یا یادگیری آنلاین مانند آنچه که معمولاً در دوران کووید داشتم، وجود ندارد.

دختری روی کاناپه دراز کشیده و سگ و گربه در بغل او دراز کشیده اند.
کیت هریسون، یک فرد تخلیه شده از درایتون ولی، با گربه خود، مارشا، و سگ، پنی، روی یک مبل دراز می کشد. (ارسال شده توسط کیت هریسون)

“من مطمئن هستم که معلمان بسیار درک خواهند کرد زیرا بسیاری از آنها نیز در خانه نیستند و همچنین تخلیه شده اند.”

بروک مک کی، همچنین در کلاس 11 و از درایتون ولی، گفت که نگران فینال است و بسیاری از دوستانش که امسال فارغ التحصیل می شوند، نگران امتحانات دیپلم هستند.

او نیز مانند هریسون در آخر هفته در مسابقه رقص شرکت کرد. مدال‌ها و لوح‌های رقص از جمله مواردی بود که او در جریان تخلیه پنج‌شنبه شب به دست آورد.

پسری که به تلفنش نگاه می‌کند و دختری پشت میز هتل با جعبه‌های بیرون‌بر نشسته‌اند.
بروک مک کی و برادرش ایوان در اتاق هتل خود شام می خورند. (ارسال شده توسط بروک مک کی)

مک کی، که اکنون در بریتیش کلمبیا اقامت دارد، گفت که دور از خانه و جدا شدن از دوستانی که در سراسر استان اقامت دارند، منزوی شده است.

او گفت که مدرسه آنلاین می تواند حواس پرتی خوبی باشد.

او گفت: “من اصلاً بدم نمی آید که این کار را انجام دهم.”