چگونه به کودکان کمک کنیم تا با ترس و اضطراب اطراف آتش سوزی آلبرتا کنار بیایند؟

کارشناسان می‌گویند اعتبارسنجی، محبت و دسترسی محدود به رسانه‌ها همگی راه‌های مؤثری برای کمک به کودکان برای مقابله با اضطراب و ترس‌ها در فصل آتش‌سوزی شدید آلبرتا هستند.

هزاران کودک در میان کسانی هستند که از خانه های خود تخلیه شده اند یا در حالت هشدار تخلیه قرار گرفته اند. برخی دیگر از بلایای گذشته مانند آتش سوزی فورت مک موری در سال 2016 آسیب های باقی مانده را تجربه می کنند.

ناتاشا مک‌آرتورپول، سرپرست مدارس کاتولیک فورت مک‌موری، می‌گوید: «بوی دود برای بسیاری از مردم است که می‌تواند همه را به یاد آنچه در سال 2016 گذرانده‌ایم بیاندازد.

او گفت که این ماشه به ویژه دو هفته پیش هنگامی که جوامع در منطقه با هشدار تخلیه مواجه شدند و بخش کوچکی از خانه‌های خود را ترک کردند، تشدید شد.

مک آرتورپول گفت: «این واقعاً اضطراب مردم را افزایش می‌دهد و در مدارس ما با افزایش غیبت کارکنان و غیبت دانش‌آموزان نمایان می‌شود.»

“اگر دانش آموزی احساس خوبی ندارد و مضطرب است… شما واقعاً باید آنها را شناسایی کنید، در مورد آنها صحبت کنید.”

این توصیه ای است که توسط مربی و پرستار والدین دایان ایبرگن تکرار شده است، که می گوید اعتبار بخشیدن به طیف وسیعی از احساساتی که ممکن است برای کودکان ایجاد شود مهم است.

آیبرگن گفت: «آنها ممکن است غم و اندوه را تجربه کنند که فکر می کنند باید تخلیه شوند، و خانه آنها پس از بازگشت چگونه خواهد بود.

“آنها ممکن است نگران یک حیوان خانگی باشند – اگر ما مجبور به ترک خانه شویم، آیا می توانیم گربه یا سگ یا خرگوش خود را با خود ببریم؟”

آیبرگن به والدین توصیه می‌کند که از زبانی که در احساس امنیت و آرامش استفاده می‌کنند، استفاده کنند: «می‌دانید که مادر و پدر هنوز کنترل را در دست دارند و می‌دانید که استان به ما اطلاع می‌دهد که اگر نیاز به تخلیه داشتیم، و ما در امان خواهیم بود. “

در شبکه های اجتماعی محدودیت ایجاد کنید

با هجوم تصاویر گرافیکی در اخبار و رسانه های اجتماعی، Eybergen گفت که محدود کردن دسترسی، به ویژه برای کودکان کوچکتر نیز مفید است.

جودی مالون، روانشناس و مدیر عامل انجمن روانشناسان آلبرتا، می گوید که بسیاری از والدین به دنبال اطلاعاتی هستند تا به فرزندانشان کمک کنند تا با این مشکل کنار بیایند.

او گفت که درک این نکته مهم است که کودکان ممکن است رفتارهایی مانند عصبانیت، گوشه گیری، کشمکش در مدرسه یا ترس از تنها خوابیدن را پس بگیرند یا نشان دهند.

مالون توصیه می کند که کودکان را تشویق کنید تا در مورد احساسات خود صحبت کنند و با خوردن، حمام کردن و رفتن به رختخواب در زمان های منظم به حفظ روال خود کمک کنید.

مالون همچنین به والدین توصیه می کند که اجازه دهند فرزندان به آنها وابسته باشند و زمان بیشتری را با هم بگذرانند.

او گفت: “این محبت نشان می دهد که کسی آنجاست که از شما مراقبت کند.”

این انجمن شبکه واکنش به بلایا (DRN) را فعال کرده است، که در آن روانشناسان داوطلب جلسات حمایت رایگان را برای آلبرتایی‌هایی که به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی دچار ناراحتی می‌شوند، ارائه می‌دهند. افراد می توانند با تماس به برنامه دسترسی داشته باشند 780-424-0294.

بخش مدارس دولتی گراند یلوهد، که چندین محله در غرب ادمونتون را پوشش می دهد، مدارس را در چندین منطقه در این هفته به دلیل دود شدید و کیفیت پایین هوا تعطیل کرد.

مک آرتور-پول گفت وقتی دانش‌آموزان برمی‌گردند، مهم است که با حمایت‌هایی از مسکن گرفته تا پوشاک و وسایل مدرسه، اطراف افراد نیازمند جمع شوند.

در مدارس کاتولیک فورت مک موری، این بخش به معلمان آموزش داده است که چگونه با پریشانی روانی در کلاس برخورد کنند – از راه‌هایی برای صحبت در مورد آن، استراتژی‌های تنفس و خدمات مشاوران در صورت نیاز استفاده کنند.

“من فکر می کنم بزرگترین یادگیری ما از [2016] آتش اهمیت سلامت روانی است، و واقعاً شناسایی آن بخش مهمی است که ما باید مطمئن شویم که برای دانش‌آموزان ما خوب است تا بتوانند در کلاس درس بمانند و بتوانند به درستی یاد بگیرند.»

ما واقعاً می‌خواهیم این فرصت را به همه جوامع، استان‌ها، مردم در سراسر کانادا که از ما حمایت کردند، بدهیم و بتوانیم آنچه را که آموخته‌ایم به اشتراک بگذاریم و به جوامع دیگری که ممکن است سؤالاتی داشته باشند کمک کنیم.»