پلیس ادمونتون در بحبوحه درخواست ها برای اصلاح وثیقه، داده هایی را در مورد افزایش جرایم خشونت آمیز منتشر کرد

داده‌های سرویس پلیس ادمونتون نشان می‌دهد که جرایم خشونت‌آمیز و شدت جنایت در شهر افزایش یافته است.

بر اساس آماری که EPS در یک کنفرانس مطبوعاتی صبح جمعه به اشتراک گذاشته شد، میزان جرایم خشن ادمونتون (به ازای هر 100000 نفر) در سال گذشته 16.5 درصد افزایش یافته است.

تعداد حوادث جنایی خشونت آمیز در ادمونتون از 12909 در سال 2021 به 15040 در سال گذشته افزایش یافت.

شان توت، مدیر اجرایی مدیریت اطلاعات و اطلاعات EPS می‌گوید: «۲۰۲۲ بیشترین تعداد حوادث جنایی خشونت‌آمیز گزارش شده در یک سال را نشان می‌دهد.

توت گفت که این روند تا سال 2023 نیز ادامه داشته است و وقوع جرم خشونت آمیز در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته حدود شش درصد افزایش یافته است.

تعداد برخی از انواع جرایم، مانند تجاوز جنسی و آدم ربایی، در سال گذشته کاهش یافته است، اما سرقت، آزار و اذیت ارتباطات و تجاوز سطح یک، که کم‌خطرترین نوع آن است، همگی بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

آمارجیت سوهی شهردار ادمونتون گفت این آمار نگران کننده است.

او گفت: «به همین دلیل است که ما بودجه پلیس را افزایش داده ایم.

درخواست اصلاحات وثیقه

EPS همچنین داده‌های مربوط به دخالت مجرمان را با پلیس ادمونتون پس از آزادی از بازداشت با توجه به حمایت‌های اخیر برای تغییرات در سیستم وثیقه فدرال به اشتراک گذاشت.

EPS در یک بیانیه خبری گفت: “این نشان می دهد که EPS در کجا شاهد افزایش جرایم خشونت آمیز بوده است، انواع جرایم انجام شده و تعداد حوادث قابل پیشگیری که به شهروندان و افسران آسیب رسانده است در نتیجه مجرمان خشونت آمیز دستگیر شده و به سرعت آزاد شده اند.” .

EPS این آمار را در حالی پرده برداری کرد که نخست وزیران استانی و منطقه ای به طور مجازی با انجمن روسای پلیس کانادا برای بحث در مورد اصلاحات وثیقه ملاقات کردند.

وزیر دادگستری آلبرتا، تایلر شاندرو، و دیگر سیاستمداران استانی، از دولت فدرال خواسته اند تا قانون کیفری کانادا را اصلاح کند و تغییراتی را که دریافت وثیقه را آسان تر می کند، لغو کند.

در سال 2019، لیبرال ها لایحه C-75 را تصویب کردند که تغییراتی در قانون کیفری ایجاد کرد. هدف از این تغییرات ساده‌سازی روند وثیقه، رسیدگی به حضور بیش از حد افراد نژادپرست در پشت میله‌های زندان و تأکید بر «اصل خویشتن‌داری» بود، تا اطمینان حاصل شود که در صورت اقتضا، آزادی به جای بازداشت ترجیح داده می‌شود.

EPS دو مجموعه آمار را گردآوری کرد، که هر کدام افرادی را که پس از دستگیری و آزادی به دلیل انواع خاصی از جرایم درگیر حوادث پلیس بودند، ردیابی می‌کرد.

مقایسه اعداد دشوار است زیرا دوره های زمانی با طول های کمی متفاوت را پوشش می دهند. یکی از مجموعه‌ها رخدادها را در طول سه سال ردیابی می‌کرد، در حالی که دیگری آنها را در طول سه سال و یک ماه ردیابی می‌کرد.

از 2880 مجرم جرایم خشن که در سال 2017 دستگیر و آزاد شدند، 1784 نفر (60 درصد) دوباره با پلیس درگیر شدند.

از 3647 مجرم جرایم خشن که در سال 2020 دستگیر و آزاد شدند، 2482 نفر (68 درصد) دوباره با پلیس درگیر شدند.

کارشناسان: تغییرات وثیقه به طور کامل مقصر نیستند

دن جونز، رئیس برنامه مطالعات عدالت در کالج NorQuest و یک بازرس بازنشسته EPS، گفت که عوامل بسیاری، نه فقط تغییرات در سیستم وثیقه فدرال، بر آمار جرم و جنایت از سال 2017 تأثیر گذاشته است.

وی به همه گیری، مسائل اقتصادی و اجتماعی مانند اعتیاد اشاره کرد.

او گفت: «من فکر می‌کنم ما باید واقعاً آنها را باز کنیم و بسیار بسیار مراقب و محتاط باشیم که حتی یک مورد را برای این افزایش شدت جرم مقصر ندانیم.

تمیتوپ اوریولا، استاد جرم‌شناسی در دانشگاه آلبرتا و رئیس منتخب انجمن جامعه‌شناسی کانادا، گفت: مدت‌ها است که درخواست‌هایی برای نگه داشتن تعداد کمی از افرادی که بیشتر جنایات را مرتکب می‌شوند برای مدت طولانی‌تری در بازداشتگاه وجود دارد، اما این تلاش‌ها، جرم‌شناسان «ناتوانی انتخابی» می‌نامند، می‌تواند پرهزینه باشد و نابرابری‌های اجتماعی موجود را تقویت کند.

به عبارت دیگر، او گفت، آنها بر افرادی تأثیر خواهند گذاشت که فقر، بی خانمانی، سوء استفاده، اعتیاد و مشکلات سلامت روانی را تجربه کرده اند.

او گفت: «این یک موضوع ریشه ای است.

دیوید لامتی، وزیر دادگستری فدرال، گفته است که دولت “به سرعت در اصلاحات هدفمند” در سیستم وثیقه پیش خواهد رفت، و این امر باعث می شود که مجرمان مکرر خشونت آمیز در انتظار محاکمه، از زندان آزاد شوند.

وزیر گفته است که تغییرات در بهار امسال ارائه خواهد شد.