پشت دستمال سفره: چگونه انتخابات آلبرتا ممکن است به PLOT تبدیل شود! پیچ و تاب!

لیزا یانگ، دانشمند علوم سیاسی، از نمودارهای جریان آنلاین برای توضیح فراز، نزول و زیگ زاگ های سیاست آلبرتا استفاده می کند. در طول چهار هفته آینده، او اتفاقات بزرگ کمپین را در یک سریال تکراری برای CBC Calgary ترسیم خواهد کرد.

نکته مهم در مورد سیاست آلبرتا، پیچش های داستانی وحشیانه است.

عبور حزب مخالف برای پیوستن به دولت. میهمانی که گروهش می‌توانست روی پتوی پیک‌نیک قرار بگیرد و سلسله چهار دهه‌ای را سرنگون کند. حزبی که در رای گیری قاطع برنده شد تا رهبر خود را در اواسط دوره اول ریاست جمهوری خود شکست دهد.

ویراستاران به نویسنده داستانی که سعی می‌کرد این نوع پیچش‌ها را در فیلمنامه رمان یا فیلم خود وارد کند، می‌خندیدند.

در بهار 2022، زمانی که UCP شروع به بررسی رهبری کرد، من یک مصاحبه رادیویی انجام می‌دادم و تمام سناریوهای ممکن و سپس سناریوهایی را که می‌توانستند از آن سناریوها بیرون بیایند و غیره توضیح می‌دادم. وقتی تلفن را قطع کردم، تصمیم گرفتم فلوچارتی بکشم و در توییتر پست کنم.

اولین نسخه مدرسه قدیمی بود: قلم و کاغذ، در یک عکس ثبت شده است. سپس به ارتقاء دادم رنگ، با استفاده از مداد اپل و آی پد من، و نمودار را طوری سازماندهی کردم که احتمال آن محور عمودی باشد.

به زودی پس از آن، من چیزی را اضافه کردم که به بخش مورد علاقه همه تبدیل شده است: پیچش طرح. زیرا در سیاست آلبرتا، هرگز نمی دانید.

دوقلوهای گمشده. تهاجمات بیگانگان گودزیلا ما را از بدبختی نجات می دهد.

بیشتر، نمودارهای جریان فقط برای سرگرمی هستند. اما آنها همچنین می توانند برای اندیشیدن به آنچه در محیط پرشتاب سیاست آلبرتا کم و بیش محتمل است مفید باشند.

چند نفر از همکاران به من گفته اند که آنها را با دانش آموزان خود به اشتراک می گذارند تا “مثل یک دانشمند علوم سیاسی فکر کنند.”

افراد خوب CBC از من خواسته اند که در طول انتخابات استانی تعدادی از آنها را ترسیم کنم. باید اعتراف کنم که کمی با آنها دست و پنجه نرم می کنم.

با پیگیری دقیق نظرسنجی ها و توجه به نحوه ترجمه آنها به کرسی ها، فکر می کنم وضعیت چیزی شبیه به این است:

در سناریوی اول یانگ، خط آبی UCP از خط نارنجی NDP خارج می شود.  اما، اگر جیسون کنی نامزد حزب آلبرتا شود، چه می‌شود؟
(لیزا یانگ)

من احتمال برد UCP را کمی بیشتر از برد NDP قرار داده ام. چرا؟ خوب، افرادی که مدل های فانتزی دارند که اعداد نظرسنجی را می گیرند و تعداد کرسی های احتمالی را پیش بینی می کنند کاملا واضح که مزیت به UCP می رسد.

من می گویم که کمی نزدیک تر از آن پیش بینی ها است، تا حدی به خاطر جانت براون نظرسنجی اخیر کلگری که پیش بینی می کرد که NDP آماده است تا کرسی های زیادی را در شهر به دست آورد. همچنین، UCP دارای مقدار زیادی چمدان است که می تواند در اواسط کمپین برای آنها مشکل ساز شود.

وقتی شروع به فکر کردن در مورد آنچه که ممکن است کمی به نمودار اضافه کند، فکر می کنم، در واقع دشوار است که سناریوی قابل قبولی ارائه کنم که طرح را به حرکت درآورد. منظورم این است که اگر نخست وزیر جاستین ترودو تصمیم بگیرد در اواسط ماه می سقف تولید نفت را اعلام کند، اوضاع تغییر می کند.

در نمودار جریان دوم یانگ، نخست‌وزیر جاستین ترودو تولید نفت آلبرتا را کاهش می‌دهد و UCP را به یک پیروزی آسان می‌فرستد.
(لیزا یانگ)

اما همه ما می دانیم که این به احتمال زیاد اتفاق نمی افتد. هک، آن را عملا به عنوان یک پیچش طرح واجد شرایط!

نیت رأی مردم آلبرت – حداقل با قضاوت بر اساس آنچه آنها به نظرسنجی ها می گویند – کاملاً ثابت است.

UCP استان را با تبلیغات دولتی در مورد اقدامات مقرون به صرفه بمباران کرده است و آنقدر اعلان هزینه می کند که سرمان می چرخد. حمایت آنها حرکت نکرده است.

NDP از آلبرتایی‌ها پرسیده است که آیا واقعاً به رهبر UCP دانیل اسمیت اعتماد دارند یا خیر. و سپس آنها دوباره پرسیده اند. آنها نظرات او را در مورد آن کشف کرده اند پرداخت هزینه مراقبت های بهداشتی و مطمئن شد که آلبرتایی ها نیز آنها را دیده اند. حمایت آنها حرکت نکرده است.

تصور این رویداد کمپین که نیات رای را به طور قابل توجهی تغییر دهد، دشوار است.

مناظره؟ شاید – مطمئناً برای راشل نتلی، رهبر NDP در سال 2015 تفاوت ایجاد کرد.

اما آیا برای متقابل کردن آن دو تیر کافی است؟ شاید اگر با مقداری چمدان نامزد “دریاچه آتش” ترکیب شود؟

در نمودار سوم یانگ، پس از پیروزی Notley در مناظره، خط نارنجی NDP حتی با خط آبی UCP است.  پیچش طرح!  ایلان ماسک از نوتلی حمایت می کند.
(لیزا یانگ)

بنابراین ما فقط باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا چیزی این کمپین را تکان می دهد یا خیر.

این چیزی است که در مورد پیچش های داستانی وجود دارد – معمولاً آنها را نمی بینید.