پس از حذف نامزد توسط هیئت مدیره UCP، تانی یائو دوباره برای فورت مک موری وود بوفالو نامزد شد.

تانی یائو MLA حزب محافظه‌کار متحد یک بار دیگر برای کرسی فورت مک موری وود بوفالو در انتخابات استانی آتی نامزد خواهد شد.

این اطلاعیه روز شنبه پس از برکناری ذوالکفل مجاهد از نامزدی توسط هیئت استانی حزب منتشر شد. مجاهد، که در رقابت نامزدی در ماه دسامبر در برابر یائو، رئیس جمهور فعلی پیروز شد، در موارد حقوقی نام برده شده است که در طول دوره انتخابات ادامه خواهد داشت.

دیو پریسکو، سخنگوی UCP در ایمیلی که شنبه ارسال شد، گفت که دانیل اسمیت یائو را پس از مشورت با اعضای محلی حزب منصوب کرد.

انجمن حوزه انتخابیه فورت مک موری-وود بوفالو UCP در اوایل این هفته گفت که هیئت مدیره فهرستی از نامزدهای جایگزین احتمالی را به حزب داده است.

یائو از سال 2015 نمایندگی سوارکاری را برعهده داشته است و قبلاً به عنوان یک آتش نشان امدادگر کار کرده است.

اسمیت گفته است که قصد دارد انتخابات را در اول ماه مه برای تاریخ ثابت انتخابات 29 می برگزار کند.

اگرچه قوانین حزب می‌گوید که رهبر می‌تواند چهار نامزد را در انتخابات استان 87 منصوب کند، پریسکو قبلاً گفته بود که هیئت مدیره به او این اختیار را داده است که هر جای خالی را که قبل از انتخابات می‌رسد پر کند.

او چهار نامزد دیگر را در آستانه انتخابات منصوب کرده است.

پس از آن که وزیر محیط زیست و MLA فعلی سونیا ساویج تصمیم گرفت مجدداً انتخاب نشود، راجان ساهنی، MLA-North East MLA، به عنوان نامزد کلگری-North West منصوب شد.

وقتی وزیر دارایی تراویس تووز اعلام کرد که دیگر نامزد نمی شود، اسمیت کارآفرین ران ویبه را به عنوان نامزد در Grande Prairie-Wapiti منصوب کرد.

توری تانر، نامزد UCP Lethbridge-West ماه گذشته پس از انتشار ویدئویی که معلمان را به اشتراک گذاری مطالب مستهجن و تغییر نام و نشانگر جنسیت کودکان در مدرسه بدون اجازه والدین متهم کرد، کناره گیری کرد. اسمیت پرستار ثبت نام شده شریل سیبورن را به جای تانر منصوب کرد.

اسمیت، صاحب کسب و کار جوزف آنجلس را به عنوان نامزد در ادمونتون-جنوب منصوب کرد، پس از اینکه نامزد قبلی تونده اوباسان به دلایل شخصی کنار رفت.