پزشکان کلگری هشدار می دهند که هیچ پایانی برای بحران بهداشت روانی کودکان دیده نمی شود

بیمارستان کودکان آلبرتا با موج فزاینده ای از کودکان با نیازهای پیچیده سلامت روان مواجه است و برخی از خانواده ها را برای روزها در بخش اورژانس منتظر می گذارد.

با توجه به خدمات سلامت آلبرتا (AHS)، در حالی که بازدیدهای کلی ER برای مراقبت از سلامت روان بین سال‌های 2018 تا 2022 اندکی کاهش یافت، تعداد کودکانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند 36 درصد افزایش یافت.

تعداد کودکانی که در همان دوره در بخش اورژانس بودند، 20 درصد افزایش داشت.

دکتر استرلینگ اسپارشو، روانپزشک کودکان و نوجوانان ساکن کلگری و استادیار بالینی در دانشگاه کلگری، گفت: «ما همچنان شاهد تعداد فوق‌العاده‌ای از جوانان فوق‌العاده پیچیده هستیم که شدیداً به کمک نیاز دارند».

به گفته اسپارشو، این بیمارستان پیش از این همه گیری، شاهد افزایش تعداد کودکانی بود که به مراقبت های روانی نیاز داشتند.

او گفت که با شیوع کووید-19 سرعت آن افزایش یافت و از بین نرفت.

“سیستم هنوز در وضعیت بحرانی است. حتی اگر بچه های کمتری داشتیم که ارائه می کردند، آنهایی که ارائه می دهند به قدری بیشتر از ما نیاز دارند که ما هنوز به منابع بیشتری نیاز داریم.”

ER طولانی منتظر است

استرلینگ اسپارشو مستقیماً به دوربین نگاه می کند.  او یک پیراهن لباس آبی پوشیده است.
دکتر استرلینگ اسپارشو، روان‌پزشک کودک و نوجوان کلگری، می‌گوید کودکانی که او تحت درمان قرار می‌دهد بسیار بیمارتر هستند و برخی مجبورند روزها در اورژانس منتظر بمانند تا یک تخت بهداشت روانی دریافت کنند، زیرا تقاضا بسیار زیاد است. (اسپارشو استرلینگ)

اسپارشو کودکان را برای طیف گسترده ای از مسائل جدی، از جمله افسردگی، اختلالات اضطرابی شدید، اختلالات خوردن و تروما درمان می کند.

برخی از آنها تا چهار سال سن دارند.

ما شاهد بچه‌های بسیار بیمار و متأسفانه بچه‌های جوان‌تر و کوچک‌تر هستیم که چالش‌های شدیدتر و شدیدتری دارند.»

او گفت که در بهترین حالت، بچه‌ها چندین ساعت در اورژانس منتظر می‌مانند تا در تخت سلامت روان بستری شوند.

اما برخی روزها منتظرند.

اسپارشو گفت: «این دلخراش است که وقتی خانواده‌هایی در بحران داریم، باید روزها منتظر بمانند تا بتوانند از اورژانس به بخش سلامت روان برسند و مراقبت‌هایی را که نیاز دارند و شایسته آن هستند دریافت کنند.»

این فوق العاده برای خانواده ها تضعیف کننده است.»

خودآزاری در حال افزایش است

همچنین افزایش چشمگیری در مراجعه کودکان زیر 18 سال به اورژانس به دلیل آسیب رساندن به خود مشاهده شده است

طبق AHS، تعداد مراجعات به بیمارستان کودکان آلبرتا به این دلیل بین سال‌های 2018 و 2022، 86.5 درصد افزایش یافته است.

دکتر پل آرنولد، مدیر مرکز متیسون دانشگاه کالگری، گفت: «شما جوانان بیشتری دارید که می آیند و در واقع به مداخله فشرده تر، مراقبت های روانی تخصصی تری نیاز دارند، نه اینکه فقط توسط تیم بخش اورژانس ویزیت شوند. تحقیق و آموزش بهداشت روان.

“[There are ] همچنین موارد بیشتری که نیاز به پذیرش دارند. در عین حال، ما افزایش متناسبی در ظرفیت برای مدیریت این پیچیدگی و شدت نداشته‌ایم.”


او به تحقیقات مستقر در کلگری اشاره می‌کند که نشان می‌دهد از زمان شروع همه‌گیری، تعداد مراجعین به اورژانس برای افکار خودکشی و تلاش‌های خودکشی افزایش یافته است.

اما آرنولد که روانپزشک کودکان و نوجوانان نیز هست، گفت که دلایل دقیق این افزایش مداوم سلامت روان در میان کودکان و جوانان نامشخص است.

“فکر نمی‌کنم به طور قطعی بدانیم. آیا این می‌تواند نوعی طوفان کامل باشد که از نظر سلامت روان به این بدتر شدن منجر شود؟ گفتنش سخت است.”

به گفته آرنولد، برخی از عوامل بالقوه شامل افزایش قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی، انزوای مرتبط با بیماری همه گیر و عوامل استرس زا اقتصادی است.

دکتر پل آرنولد عینک زده است و با دستانش روی هم ایستاده در راهرویی با پنجره هایی در یک طرف.
دکتر پل آرنولد مدیر مرکز تحقیقات و آموزش بهداشت روانی ماتیسون دانشگاه کلگری است. او می گوید که علل خاص افزایش سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان نامشخص است. (دانشگاه کلگری)

کمک بیشتری لازم است

AHS گفت که افزایش پیچیدگی موارد به این معنی است که تشخیص و درمان ایمن کودکان بیشتر طول می کشد.

کری ویلیامسون، سخنگوی این سازمان در ایمیلی گفت: “AHS نگرانی والدینی را که فرزندانشان ممکن است با زمان انتظار طولانی مواجه شوند، اذعان دارد.”

“ما سخت کار می کنیم تا زمان انتظار را کاهش دهیم و دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی را بهبود بخشیم.”

وی گفت که بیمارانی که در بحران هستند در یک فضای درمانی در اورژانس تحت نظارت و مراقبت قرار می گیرند.

AHS به مرکز بهداشت روانی 39 میلیون دلاری که اخیرا افتتاح شده است، The Summit: Marian & Jim Sinneave Center for Youth Resilience، به عنوان یکی از راه هایی که برای رفع این نیاز کار می کند، اشاره می کند.

انتظار می رود این مرکز سالانه به حدود 8000 بیمار و خانواده از طریق مداخله و درمان زودرس کمک کند.

هر دو پزشک موافق هستند، در حالی که The Summit برای جایگزینی اتاق اورژانس طراحی نشده است، اما کمک خواهد کرد.

آرنولد گفت: «من فکر می‌کنم که ما به مراقبت‌های در دسترس، عادلانه و مؤثرتر در کل نیاز داریم.

به گفته هر دو پزشک، مرکز جدید یک بخش در طیف گسترده ای از خدمات مورد نیاز است، از حمایت بیشتر مدرسه و برنامه های پیشگیرانه فشرده تر تا تخت های بهداشت روان بیشتر.

اسپارشو گفت: “غیرقابل انکار، ما به تخت های بیمارستانی بیشتری برای کودکان مبتلا به بیماری حاد نیاز داریم و به افرادی نیاز داریم که آنها را پرسنل کنند. درست همانطور که ICU در زمان بحران به تخت های بیشتری نیاز داشت.”

اما او می‌خواهد خانواده‌ها بدانند، علی‌رغم فشارهای سیستم، در صورت نیاز کمک وجود دارد.

“امید برای بهبودی وجود دارد. و ما هر روز شاهد موفقیت هایی هستیم.”