پایان وضعیت اضطراری COVID برای کانادا چه معنایی دارد

سازمان بهداشت جهانی دارد به وضعیت اضطراری جهانی COVID-19 پایان دادبا اشاره به افزایش ایمنی، مرگ و میر کمتر و فشار کمتر بر بیمارستان ها. اما در حالی که وضعیت ویروس در سرتاسر جهان بهبود یافته است، مشکلات عمده ای را در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا نیز آشکار کرده است.

کارشناسان کانادایی روز جمعه گفتند که صرف نظر از تصمیم سازمان بهداشت جهانی، کووید برای سال‌های آینده چالشی برای سلامت عمومی باقی خواهد ماند و آثار ماندگاری بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی بر جای گذاشته است.

دکتر بانی هنری، افسر بهداشت استان بریتیش کلمبیا و رئیس شورای افسران ارشد پزشکی بهداشت، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که در حالی که مرحله اورژانسی همه‌گیری در حال پایان است، کووید به مشکلات در مراقبت‌های طولانی‌مدت و بیمارستان‌هایی که نیاز دارند روشن می‌کند. مورد رسیدگی قرار گیرد.

او گفت: «ما باید توجه داشته باشیم که این ظرفیت افزایشی را در سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود داریم» و افزود که کووید همچنین «نابرابری‌های اساسی اجتماعی» را در مورد حقوق و کارکنان در این سیستم آشکار کرد.

هنری گفت: «این یکی دیگر از ویروس‌هایی است که در جوامع ما وجود دارد، برای مدتی با ما خواهد بود و به تعداد افرادی که به طور دوره‌ای نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی در جامعه ما دارند، می‌افزاید.» “بنابراین ما باید این را اضافه کنیم، و به سیستم بسیار کشیده ای که قبلا داشتیم، برنگردیم.”

این بیماری همه گیر، که برای اولین بار توسط WHO، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد، در 30 ژانویه 2020 به عنوان یک بحران بین المللی اعلام شد، منجر به قرنطینه های بی سابقه، تحولات اقتصادی و مرگ حداقل افراد شد. هفت میلیون نفر در سراسر جهان و بیش از 52000 نفر در کانادا.

اما تعداد تلفات احتمالاً بسیار بیشتر از آن چیزی است که گزارش شده است و WHO تخمین می زند که ممکن است بیش از این باشد 20 میلیون در سطح جهانی.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گفت: «با امید فراوان من وضعیت کووید-19 را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام می کنم. این بدان معنا نیست که COVID-19 به عنوان یک تهدید جهانی برای سلامتی تمام شده است.»

به دنبال اعلامیه WHO، آژانس بهداشت عمومی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که “به کار خود با استان‌ها و مناطق برای اجرای یک رویکرد بلندمدت و پایدار برای مدیریت مداوم کووید-19 ادامه خواهد داد.”

تماشا | رئیس سازمان جهانی بهداشت می گوید COVID-19 دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی نیست:

WHO می گوید COVID-19 دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی نیست

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می گوید مصونیت جمعیت در برابر واکسیناسیون و عفونت افزایش یافته است و فشار بر سیستم های بهداشتی ناشی از COVID-19 کاهش یافته است.

درس هایی برای یک سیستم مراقبت بهداشتی شکننده

بستری شدن کووید در بیمارستان همچنان باقی است سرسختانه بالا بر اساس آخرین داده های فدرال، با وجود ادامه کاهش از ابتدای سال، در کانادا، با 2881 تخت بیمارستانی که توسط بیماران کووید در سراسر کشور اشغال شده است. اما اعداد و ارقام با جایی که قبلا بودند بسیار متفاوت است.

دکتر آیزاک بوگوچ، پزشک بیماری‌های عفونی در بیمارستان عمومی تورنتو، با یادآوری مواردی که بزرگسالان باید در بخش های اطفال تحت درمان قرار می گرفتند و مقامات ساختند چادرهای خارج از اورژانس برای درمان سرریز بیماران در بهار 2021.

وی گفت که اعلامیه سازمان جهانی بهداشت باید به عنوان فرصتی برای تأمل در مورد سیستم مراقبت بهداشتی معیوب کشور و چگونگی بهبود آن در آینده تلقی شود.



در بسیاری از نقاط کشور، اورژانس ها با وجود کاهش تعداد بستری شدن در بیمارستان کووید، تحت فشار شدید قرار دارند.

بوگوچ می‌گوید: «این مجموعه‌ای از سیستم‌های مختلف است که لزوماً به خوبی با هم تطبیق ندارند.

بسیاری از افرادی که در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند، سال‌ها قبل از همه‌گیری این موضوع را به شما می‌گفتند، اما در طول همه‌گیری در معرض دید قرار گرفت.»

دکتر پرابات جاها، استاد اپیدمیولوژی بهداشت جهانی در دانشکده بهداشت عمومی دالا لانا در دانشگاه تورنتو، گفت: واقعیت جهانی این است که ما اکنون مصونیت جمعیتی قوی‌تری در برابر ترکیبی از عفونت و واکسیناسیون داریم – اما بحران تمام نشده است. .

وی گفت: «ما هنوز در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی خود، به ویژه در مورد بهداشت اولیه، چالش های باورنکردنی داریم. .

“آنچه لازم است تقویت سیستم های بهداشت عمومی، تقویت نظارت، توانایی انجام آزمایش های سریع و واکسیناسیون است. در زمان صلح، شما اجازه نمی دهید کل زیرساخت ها فرسایش یابد.”

طبق تخمین ها، بیش از 77 درصد از بزرگسالان کانادایی و نزدیک به 90 درصد از جوانان (17 تا 24 ساله) قبلاً تا اواسط ژانویه به این بیماری مبتلا بوده اند. اطلاعات ملی اهداکنندگان خون از گروه ویژه مصونیت COVID-19 دولت فدرال.

آن سطوح بالای عفونت، همراه با بیش از 83 درصد کانادایی ها افرادی که حداقل دو دوز واکسن کووید دریافت کرده‌اند، دسترسی بهتر به درمان و عفونت‌های کم‌تر نسبت به سویه‌های قبلی دریافت کرده‌اند، منجر به ایمنی قوی‌تر در برابر ویروسی شده است که همچنان در سطح جهان گسترش می‌یابد.

اما تنها حدود دو سوم کانادایی‌های بالای 60 سال قبلاً آلوده شده‌اند و کمتر از 20 درصد در چند ماه گذشته واکسن تزریق شده‌اند، به این معنی که هنوز بخش قابل‌توجهی از جمعیت در برابر عفونت و بستری شدن در بیمارستان آسیب‌پذیر هستند.



چالش های گذشته و آینده

کارشناسان هشدار داده اند که بار مداوم این بیماری همه گیر بر سیستم مراقبت های بهداشتی برای سال های آینده احساس خواهد شد. کووید طولانی تحت تأثیر قرار دادن زیرمجموعه ای از افراد آلوده، و تاخیر در غربالگری سرطان و جراحی ها باعث ایجاد عقب ماندگی های عظیم در سیستم کانادا می شود.

داون باودیش، دانشیار دانشگاه مک مستر در همیلتون و یک کرسی تحقیقاتی کانادایی در زمینه پیری و ایمنی، گفت که حفظ نرخ واکسیناسیون، به ویژه در میان جمعیت‌های آسیب‌پذیرتر، در آینده بسیار مهم خواهد بود.

ایستاده روی سکو
دکتر بانی هنری، افسر بهداشت استان بریتیش کلمبیا، که سال گذشته نشان داده شد، می گوید که بیانیه WHO یادآور احساسی است که سه سال گذشته برای کانادایی ها چقدر چالش برانگیز بوده است. (بن نلمز/سی بی سی)

باودیش گفت: «کووید هنوز بدتر از آنفولانزا است. کووید در حال حاضر در سه عامل اصلی مرگ و میر قرار دارد و احتمالاً ادامه خواهد داشت – و این بدان معناست که درست مانند آنفولانزا در جایی که ظرفیت مراقبت‌های بهداشتی در بالاترین حد خود است افزایش می‌یابد و برای سایر درمان‌ها سازش وجود خواهد داشت.»

دکتر بانی هنری از BC گفت که اگرچه پایان مرحله اضطراری همه‌گیری غیرمنتظره نبود، اما یادآور احساسی است که سه سال گذشته چقدر برای کانادایی‌ها چالش‌برانگیز بوده است.

هنری گفت: «مشکلات ما را با خودمان آشنا می‌کند و من فکر می‌کنم در سراسر این کشور، در سراسر این استان، مردم سخاوتمند، مهربان، مدبر و شجاع بوده‌اند.

بیایید از این به‌عنوان فرصتی دیگر برای حرکت به جلو و دور هم جمع شدن و دوقطبی نشدن استفاده کنیم.