پارک‌های کانادا می‌گوید آتش‌سوزی در نزدیکی بنف، آلتا، اکنون پس از خارج شدن از کنترل مهار شده است

سوختگی تجویز شده در نزدیکی بنف، آلتا، بعد از ظهر چهارشنبه از منطقه مورد نظر به سمت شرق خیابان بنف عبور کرد – و باعث شد مردم و حیوانات از مناطق مجاور تخلیه شوند.

Parks Canada اواخر بعد از ظهر چهارشنبه گزارش داد که آتش سوزی در پارک ملی Banff “خارج از کنترل” است اما در یک به روز رسانی در حدود ساعت 10:30 شب اعلام کرد که وضعیت بهبود یافته است.

پارکس کانادا در توییتر نوشت: «این آتش‌سوزی اکنون به لطف سطل‌سازی هلیکوپتر، پرسنل آتش‌نشانی و آژانس‌های کمک‌رسان به عنوان «در حال مهار» طبقه‌بندی شده است.

بارندگی عصر به مهار بیشتر کمک کرده و با توجه به شرایط جوی و منابع فعلی، پیش‌بینی نمی‌شود که آتش فراتر از مرزهای مورد انتظار رشد کند.

کارکنان آتش نشانی فردا و روزهای آتی بنا به نیاز به کار خود در خصوص آتش سوزی ادامه خواهند داد.

پارکز کانادا گفت که پرسنل در منطقه برای گشت زنی در جاده ها حضور خواهند داشت و منابع اضافی در صورت نیاز در طول ساعات عصر در دسترس خواهند بود.

همچنین گزارش داد که دستور تخلیه اقامتگاه کوه راکی ​​لغو شده است و مهمانانی که در استراحتگاه اقامت می‌کنند از ساعت 9 شب شروع به بازگشت کردند.

پارکس کانادا حوالی ساعت 5 بعدازظهر هشدار داده بود مبنی بر اینکه یک سوختگی تجویز شده از کامپوند میدو به سمت شرق خیابان بنف در منطقه قبرستان ماونتین ویو و محله های اسب عبور کرده است.

RCMP به CBC News گفت که از آنها خواسته شده است که به محوطه انجمن اسب نور در نزدیکی قبرستان Mountain View برای کمک به تخلیه منطقه کمک کنند.

یک هلیکوپتر و یک قطار تصویر شده است
هلیکوپترهایی در اطراف منطقه آتش دیده شدند که برای مهار شعله های آتش کار می کردند اما از آن زمان به دلیل صاعقه خاموش شدند. (پائولا دواتچک/CBC)

کیرا تریون، سخنگوی پارک‌های کانادا، در بیانیه‌ای در اوایل روز چهارشنبه گفت: «آتش سوزی فراتر از منطقه سوختگی برنامه‌ریزی‌شده با دود و شعله‌های آتش از خیابان بنف و بزرگراه ترانس کانادا فراتر رفته است.»

مقامات گفتند که هیچ تهدید فوری برای شهر بنف وجود ندارد.

با این حال، در 18 سال زندگی در Bow Valley، براندون پولان گفت که هرگز چنین چیزی را ندیده است. او در برخی تابستان‌ها دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها را در بریتیش کلمبیا دیده است، اما به گفته او، این اولین بار است.

“واقعا چیزی نیست [that’s] پولان گفت: “این اتفاق در این نزدیکی شهر، این نزدیکی به بزرگراه رخ داده است.”

پولان در حرکت رو به جلو گفت که می‌خواهد بداند چگونه پارک‌های کانادا مطمئن خواهد شد که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.

مردی که جلیقه‌ای با قابلیت دید بالا به تن دارد و پشتش «پارک وردن» کار می‌کند.
مسئولان پارک ها بعد از ظهر چهارشنبه در بزرگراه بودند و ترافیک را از منطقه دور کردند. (پائولا دواتچک/CBC)

سوختگی تجویز شده زودتر از روز چهارشنبه آغاز شد و برای 300 هکتار در دو طرف بزرگراه ترانس کانادا برنامه ریزی شده بود.

در مصاحبه‌ای در اوایل روز، یکی از کارمندان پارک‌های کانادا به CBC News گفت که سوزاندن تجویز شده بخشی از یک راه‌حل مدیریت سوخت است. بسیاری از چیزها می توانند به عنوان سوخت آتش سوزی عمل کنند، از جمله علف ها، درختان، برگ های مرده و درختچه ها.

طبق وب‌سایت پارک‌های کانادا، آتش‌سوزی تجویز شده با کاهش تجمع پوشش گیاهی قابل اشتعال به کاهش خطر آتش‌سوزی در شهر بنف کمک می‌کند.

پارک های کانادا گفت که اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت صبح پنجشنبه ارائه خواهند کرد.