وقتی دانیل اسمیت می‌گوید که می‌خواهد با اتاوا یک تنظیم مجدد داشته باشد، منظورش فقط شرایط اوست

هشت دقیقه از سخنرانی پیروزی 12 دقیقه‌ای او گذشته بود که دانیل اسمیت وارد موضوعاتی شد که جمعیت محافظه‌کار متحد بیش از هر چیز دیگری، غیر از خود پیروزی، دوست داشتند.

“هشدار به اتاوا” – هشداری که او گفت امیدوار است نخست وزیر جاستین ترودو و لیبرال هایش به آن گوش دهند (چند دقیقه قبل از ساعت 2 بامداد روز سه شنبه شرقی).

نخست‌وزیر، که اکنون به یک مأموریت مجهز شده است، از اتاوا خواست تا برنامه‌های خود را برای یک شبکه برق خالص در 12 سال و همچنین پیشنهاد لیبرال‌ها لغو کند. مقررات محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای از بخش نفت و گاز کربن فشرده.

اسمیت به جمعیت گفت: “به عنوان نخست وزیر نمی توانم اجازه بدهم این سیاست های فدرال در نظر گرفته شده بر آلبرتایی ها تحمیل شود. من به سادگی نمی توانم و نخواهم کرد.” اگر یک کلمه وجود داشته باشد که وزیران و دستیاران فدرال ممکن است روی آن تاکید کرده باشند، آن سختگیری “عمق” است که منعکس کننده این پیام محافظه کار طولانی مدت است که مقررات زیست محیطی برای مجازات یا چسباندن آن به آلبرتایی ها طراحی شده است.

یک برگ جدید، انجیر یا غیره

یک روز پس از انتخابات، اسمیت زمانی که با یک دور از مجریان اخبار تلویزیون صحبت می کرد، به جای پارتیزان های پرهیاهو، با عبارات عملگرایانه تر صحبت کرد.

نخست‌وزیر گفت: دوست دارم رابطه‌مان را دوباره تنظیم کنیم واسی کپلوس از CTV. من دوست دارم بتوانم روی چیزهایی که بتوانیم بر سر آنها به توافق برسیم، با هم کار کنیم، زیرا فکر نمی‌کنم کشور از تعطیلی اقتصاد آلبرتا سودی ببرد.»

در ظاهر، لفاظی‌های مربوط به «تنظیم مجدد» پس از انتخابات به نظر می‌رسد که اسمیت در حال برنامه‌ریزی برای برگرداندن برگ جدیدی در رابطه اغلب جنگ‌جویانه با اتاوا در پرونده انرژی/محیط‌زیست است.

اکنون که هم دولت اسمیت و هم ترودو در جاه‌طلبی یک کشور و استان صفر خالص تا سال 2050 سهیم هستند، به نظر می‌رسد این زبان آرزوها را برای عصر جدیدی از همکاری بیان می‌کند.

اما یک شنونده باید به آخرین قسمت جمله به همان اندازه که قسمت اول است توجه کند – در مورد تعطیل کردن اقتصاد. ممکن است تعجب کنید که چگونه تنظیم علنی مقررات دولت به عنوان تعطیل کردن اقتصاد استانی کمتر از اینکه گفته شود سیاست اتاوا به آلبرتا «تحریم شده است» است.

او این کار را در ماه‌های نخست‌وزیری‌اش قبل از انتخابات فدرال انجام داد، نمایشی که همزمان از شاخه زیتون و شعله‌افکن در روابط فدرال استفاده می‌کرد. در ماه فوریه، او یکی از نامه‌های متعدد خود را که به صورت عمومی به ترودو ارسال شده بود، نوشت و به آن پیشنهاد داد دوران جدید همکاری در مورد کاهش انتشار

اما او شرط غیرقابل مذاکره ای را در نظر گرفت که اتاوا چندین سیاست اصلی آب و هوایی خود را در مورد برق پاک و سقف انتشار گازهای گلخانه ای که اسمیت معادل سقف تولید می داند حذف کند. او ادعا کرد که این ابتکارات یک “تهدید غیرقانونی و وجودی” برای این بخش است.

از نظر اسمیت، همکاری فقط در مواردی مجاز است که بیشتر از چالش برای بخش نفت و گاز آلبرتا هستند – جذب کربن، پروژه های هیدروژنی و گرفتن برق زمین گرمایی از چاه های قدیمی او مایل است که کانادا با صادرات گاز طبیعی مایع به خارج از کشور اعتبار بیشتری برای انتشار گازهای گلخانه ای دریافت کند، چیزی که اتاوا سال ها پیش مورد بحث قرار گرفت اما از آن زمان به نظر می رسد که از دست داده است خوش بینی یا علاقه که در.

اسمیت در یک جلسه پس از انتخابات گفت: “من بسیار خوشبین هستم که با فناوری مشکل را حل کنیم، اما اگر شما آن را کوتاه کنید و خیلی زود به هدفی دست نیافتنی دست یابید، در نهایت سرمایه گذاری را از بین می برید.” مصاحبه با دیوید کاکرین مجری شبکه CBC.

دانیل اسمیت، نخست وزیر آلبرتا درباره برنامه های آب و هوایی صحبت می کند

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، در صحبت با Power & Politics CBC می‌گوید دولت او تا سال 2050 بر روی بی‌طرفی کربن متمرکز است و در عین حال بر فناوری‌های جدیدی مانند جذب، استفاده و ذخیره‌سازی کربن تکیه می‌کند.

پس از چهار سال دولت محافظه‌کار متحد تحت رهبری جیسون کنی و اکنون اسمیت، وزارتخانه‌های منابع طبیعی و محیط زیست فدرال باید به شکاف بین این که چقدر این لفاظی‌ها می‌تواند داغ باشد و چقدر پشت پرده UCP و لیبرال کار می‌کند، استفاده شود. مقامات این کار را انجام می دهند تا در واقع مسیری را ایجاد کنند که هم وزارتخانه های نفت و هم وزارتخانه های مرتبط با آب و هوا بتوانند با آن زندگی کنند.

مالیات کربن صنعتی تجدید نظر شده کنی، و همچنین طرح کاهش انتشار متان، مورد تحریم اتاوا قرار گرفت. در طول همه‌گیری، دولت آلبرتا از برنامه سخاوتمندانه اتاوا برای بازسازی چاه‌های قدیمی نفت و گاز سپاسگزار بود.

اسمیت، به نوبه خود، همچنین توانسته است با اتاوا همکاری نزدیک داشته باشد، و هرگز در مورد پیمان بودجه مراقبت های بهداشتی فدرال تردیدی ایجاد نکرده است – او اظهار داشت که او را متعهد می کند که حقوق کاربران را که قانون بهداشت کانادا را نقض می کند دنبال نکند – و حتی سعی کرد بفروشد. وعده فدرال از 10 دلار در روز مراقبت از کودکان به عنوان یک وعده کمپین UCP. او به کاکرین خاطرنشان کرد: در طول آتش‌سوزی‌های جنگلی، «نخست وزیر بسیار کمک‌کننده بود».

تصور اینکه لیبرال‌ها طرح انرژی پاک 2035 را که می‌خواهند به عنوان پله‌ای برای رسیدن به صفر خالص تا سال 2050، یا سقف انتشار گازهای گلخانه‌ای که در آخرین مبارزات انتخاباتی فدرال وعده داده بودند، کنار بگذارند، سخت است.

ترودو و وزرا ممکن است روح مذاکره و سازش را از سوی اسمیت در این زمینه ها ترجیح دهند، و همچنین طرح “شغل های پایدار/ گذار عادلانه” را که او به طرز وحشتناکی ادعا کرده بود که این کار را انجام می دهد. هر شغلی را پاک کن در نفت و گاز، بر اساس یک بخش از یک سند ناجور در سال گذشته.

یکی از سیاستمداران در حین گفتگوی میزگرد، با دو نفر دیگر به نظاره نشسته است.
وزیر محیط زیست فدرال، استیون گیلبولت، چپ، و وزیر منابع طبیعی، جاناتان ویلکینسون، به طور همزمان مجبور به تحمل تیرهای دو تن از نخست‌وزیر محافظه‌کاران متحد در آلبرتا شده‌اند، در حالی که با آنها کار می‌کنند. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادا)

در آن منطقه، به نظر می رسد که او به دنبال پیروزی کامل است، اگرچه مشخص نیست که او می خواهد از چه چیزی برای رسیدن به آن استفاده کند، فراتر از لفاظی. صحبت از چالش‌های قانون اساسی بیشتر است، اما اگر دادگاه عالی که مالیات کربن اتاوا را خنثی نکرد، اواخر امسال بازگردد و چالش آلبرتا را در مورد ارزیابی‌های پروژه زیست‌محیطی بیل C-69 رد کند، چند بار دیگر می‌توانند تلاش کنند و به طور بالقوه شکست بخورند. ?

در مورد قانون حاکمیتی که اسمیت در سال گذشته تصویب کرد، به قول او به کاکرین، این قانون از نظر لفاظی به «راهی برای آموزش کشور و رسانه های شرقی و همچنین سیاستمداران فدرال در مورد نحوه عملکرد کشورمان کاهش یافته است. “

این یک گام بزرگ در مقایسه با نوامبر گذشته است، زمانی که او قول داد این قانون را اجرا کند و از اجرای قانون فدرال امتناع کند، و کناره گیری از دستیار ارشد خود نظرات راب اندرسون در ماه مه گذشته آلبرتا می تواند از این قانون برای ممنوعیت استفاده از مالیات کربن پمپ بنزین های استان استفاده کند.

مخاطبان محلی

لفاظی های سخت ممکن است اتاوا را از بازیگری منصرف نکند، اما می تواند محافظه کاران متحد او را از انشعاب باز دارد.

سرکوب کردن در ترودو به خاطر بخش انرژی راهی برای ارائه گوشت قرمز به پایه های تندرو بدون انجام کاری در مورد حقوق بازنشستگی یا بهداشت عمومی است که ممکن است میانه روهای شهری را ترسانده باشد.

درگیری فدرال، برای نسل‌های نخست‌وزیر، برای اتحاد سیاسی در آلبرتا مفید بوده است. اما کار فدرال موثر نیز همینطور است.

به هر حال، یکی از پیچش‌های طنزآمیز این انتخابات این است که به اسمیت این حق داده شد که در کنار ترودو قرار گیرد و افتتاحیه توسعه خط لوله ترانس ماونتین را که لیبرال‌ها خریدند جشن بگیرد.