وزیر فدرال می گوید اتاوا ممکن است لایحه مشاغل پایدار را که دولت آلبرتا با آن مخالفت کرده به تعویق بیاندازد

وزیر منابع طبیعی فدرال، جدول زمانی را برای معرفی قانونی به عقب انداخته است که انتقال کارگران را از حوزه‌های پر انتشار به آنچه دولت «شغل پایدار» می‌نامد، هدایت می‌کند.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی روز چهارشنبه در بازدید از منطقه ادمونتون گفت که دولت او قانون مشاغل پایدار را «امسال» ارائه خواهد کرد.

لیبرال‌های فدرال قبلاً متعهد شده بودند که پیش از تابستان برگزار می‌شود.

ویلکینسون در مصاحبه ای گفت: “من فقط تاریخی برای انجام این کار ندارم.” بدیهی است که ما باید از پیش نویس قانونی قانون عبور کنیم.

طرح معلق برای ایجاد یک فرود نرم برای کارگران نفت و گاز، کشاورزی و سایر کارگران با درآمد خوب در مشاغل جدید و سبزتر در حالی که کانادا تلاش می کند انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد، محل اختلاف در آلبرتا و سایر استان های تولید کننده نفت بوده است.

دانیل اسمیت، نخست وزیر آلبرتا، این پیشنهاد را “کوته فکرانه” و “مضر” برای استان خوانده است.

رهبر حزب دموکراتیک خلق آلبرتا از اتاوا خواسته است که پول بیشتری برای چنین انتقالی فراهم کند.

یک طرح موقت مشاغل پایدار که در فوریه منتشر شد شامل ایجاد یک اداره دولتی فدرال برای نظارت و هماهنگی کار است. این طرح می‌گوید ظهور فناوری‌های پاک، صنایع هیدروژن، استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی (CCUS) مشاغل بیشتری نسبت به کارگران ایجاد می‌کند – دیدگاهی که ویلکینسون روز چهارشنبه تکرار کرد.

او گفت: «من می‌توانم بگویم که آلبرتا از نظر مقیاس و تعداد فرصت‌های موجود در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، و ما روی اطمینان از اینکه واقعاً به حداکثر رساندن این فرصت‌ها کمک می‌کنیم، تمرکز کرده‌ایم.»

در انتخابات 2021، لیبرال‌ها همچنین متعهد شدند که 2 میلیارد دلار “صندوق آتی” را برای تحریک توسعه اقتصادی به طور خاص در آلبرتا، ساسکاچوان و نیوفاندلند، برای کمک به ایجاد مشاغل با درآمد خوب خارج از نفت و گاز، اختصاص دهند.

دولت در مورد راه اندازی این صندوق سکوت کرده است. ویلکینسون گفت که این کار قبل از پایان ماموریت دولت آغاز خواهد شد، اما هیچ جدول زمانی ندارد. او همچنین به میلیاردها دلار سرمایه گذاری در اعتبارات مالیاتی و جذب کربن در بودجه فدرال اشاره کرد که باید ایجاد مشاغل سبز را تحریک کند.

تأخیر محیط بانان را دچار تردید می کند

Alienor Rougeot، مدیر آب و هوا و انرژی در Environmental Defense در تورنتو، روز پنجشنبه گفت که اگر جدول زمانی قانون مشاغل پایدار به عقب کشیده شود، “تأخیر بسیار خطرناکی” خواهد بود.

او گفت که دولت این اقدامات را از سال 2019 وعده داده است و هنوز عمل نکرده است.

او گفت: «بسیاری، از جمله افرادی که طرفدار چنین طرح‌هایی بودند، ایمانشان را از دست می‌دهند که دولت واقعاً این برنامه‌ها را اجرا خواهد کرد، زیرا مدت‌ها طول کشیده است.

او گفت که محیط بانان در حال بررسی هستند تا ببینند آیا این قانون دولت فدرال را متعهد به دستیابی به نتایج خاص و بازنگری منظم این طرح می کند یا خیر.

جذب کربن، آلبرتا، صنعت، محیط زیست، CCUS
تأسیسات جذب کربن، استفاده و ذخیره سازی ساختمان مانند پروژه Quest در فورت ساسکاچوان، آلتا، واجد شرایط مشوق های بودجه فدرال جدید خواهد بود. (جیسون فرانسون/کانادین پرس)

روی دالمن، دبیر مطبوعاتی آلبرتا جابز، وزیر اقتصاد و توسعه شمال برایان جین، در ایمیلی گفت که دولت فدرال در انجام مشاوره کافی در مورد این طرح با وزیر یا اداره استانی شکست خورده است.

او گفت: “نگرانی ما در مورد طرح انتقال مشاغل سبز دولت فدرال، عدم تطابق بین نقش های فعلی کارگران ماهر و حقوق آنها و مشاغل جایگزین است که هنوز تعیین نشده است.”

او گفت که این استان تخمین می زند که انتقال انرژی بر 638,000 کارگر – یک چهارم نیروی کار آلبرتا – در نفت و گاز، کشاورزی، معدن، ساخت و ساز جنگل و حمل و نقل تأثیر خواهد گذاشت.

سرمایه گذاری های بودجه ای طراحی شده برای تقویت مشاغل سبزتر

ویلکینسون روز چهارشنبه در فورت ساسکاچوان در شمال شرقی ادمونتون بود تا بودجه فدرال ماه گذشته را تبلیغ کند. در صورت تصویب، به شرکت‌هایی که در تولید انرژی تجدیدپذیر و افزایش ظرفیت انتقال سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعتبار مالیاتی اعطا می‌شود. همچنین میزان وعده داده شده برای اجرای پروژه های CCUS، ارائه اعتبار مالیاتی برای نیروگاه ها و تجهیزات هیدروژنی برای تبدیل آن به آمونیاک مایع برای حمل و نقل و همچنین اعتبار مالیاتی برای استخراج و پردازش مواد معدنی حیاتی برای استفاده در باتری ها را افزایش می دهد.

مارک پلاموندون، مدیر اجرایی انجمن هارتلند صنعتی آلبرتا، پروژه‌های صنعتی سنگین را در منطقه‌ای در شمال شرقی ادمونتون استخدام می‌کند، جایی که شرکت‌ها دسترسی آسان به گاز طبیعی و هیدروکربن‌های مایع دارند.

او درباره اعتبارات مالیاتی گفت: «هر چیزی که به رقابتی شدن این منطقه در صحنه جهانی کمک کند، همه آن بخشی از معادله رقابت کلی می شود که مهم است.

پلموندون گفت، آنچه کسب‌وکارها می‌خواهند اطمینان بیشتر در مورد ارزش اعتبارات کربنی است که برای کاهش انتشار به دست می‌آورند. او گفت که اگر ارزش این اعتبارات کاهش یابد، سرمایه گذاری در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ریسک بیشتری خواهد داشت.

پلموندون گفت که همپوشانی زیادی بین آموزش و مهارت‌های مورد نیاز برای ساخت و راه‌اندازی هر کارخانه بزرگ صنعتی وجود دارد و او مشاغل سبز و معمولی را به‌عنوان یک دوتایی نمی‌بیند.

با این حال، روژو نگران است که برخی از اعتبارات مالیاتی جدید همچنان به صنعت سوخت های فسیلی یارانه می دهد.

او نگران است که اگر کانادا نتواند به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود دست یابد، باید یک انتقال انرژی تهاجمی‌تر دوم را انجام دهد.

او گفت: “انکار انتقال باعث نمی شود که آن اتفاق نیفتد.”

گابریل سیمبالیستی، دبیر مطبوعاتی وزیر انرژی، گفت که دولت آلبرتا جزئیات بیشتری در مورد بودجه CCUS می خواهد تا به سرمایه گذاران بالقوه اطمینان بیشتری بدهد. او گفت و فدرال‌ها پیشنهاد استان را برای هماهنگی در مورد مشوق‌های CCUS نپذیرفته‌اند.

او گفت که اگرچه این استان از اعتبار مالیاتی حیاتی بر مواد معدنی استقبال کرد، اما آنقدر پیش نمی رود که کانادا را در شرایط برابر با فرصت های موجود در ایالات متحده قرار دهد.