وزیر دارایی آلبرتا ، علیرغم بیماری همه گیر COVID-19 ، علائم امیدوار کننده ای را در آخرین به روزرسانی مالی مشاهده می کند

وزیر دارایی تراویس تووز می گوید که دلیل امیدوار بودن را در آخرین به روزرسانی مالی آلبرتا می بیند ، حتی اگر این استان به موج دوم بیماری همه گیر COVID-19 رسیده باشد.

Toews روز سه شنبه ، ساعاتی قبل از ارسال به روزرسانی سه ماهه دوم خود در گفت: “من نمی توانم به طور قطعی بگویم که سخت ترین روزهای ما پشت سر ما است اما آنچه می توانم بگویم این است که ما شاهد نشانه هایی از بهبود اقتصادی هستیم ، بنابراین این مثبت است.” قانونگذار آلبرتا

خوش بینی وی از زمان انتشار به روزرسانی سه ماهه اول در ماه آگوست ، بهبود جزئی در برخی شاخص های اصلی است.

آلبرتا اکنون پیش بینی کسری کسری 21.3 میلیارد دلاری در پایان سال مالی را نشان می دهد که این نسبت به کسری 24.2 میلیارد دلاری گزارش شده در پایان سه ماهه سال گذشته بهبود یافته است.

این تغییر به دلیل افزایش درآمد نزدیک به 3 میلیارد دلار از پیش بینی های سه ماهه اخیر است. Toews دلیل این امر را چشم انداز بهتر برای قیر و سایر درآمدهای منابع ، افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها و نقل و انتقالات از دولت فدرال دانست.

پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی واقعی 8.1 درصد در سال 2020 منقبض شود ، نه پیش بینی 8.8 درصدی در سه ماهه اول. به روز شده پیش بینی می کند رشد واقعی تولید ناخالص داخلی 4.4 درصد در سال 2021 باشد.

علی رغم این پیشرفت ها ، ابر COVID-19 به شدت بر سر امور مالی دولت آویزان است که تووز اعتراف کرد در معرض “محیط عدم اطمینان” قرار دارند. وی گفت که اقتصاد تا سال 2023 به سطح قبل از همه گیری باز نخواهد گشت.

دولت 750 میلیون دلار برای هزینه های COVID-19 در سال مالی آینده در نظر گرفته است ، این تصدیق است كه همه گیر شدن بیماری تا 31 مارس 2021 پایان نخواهد یافت.

Toews بعد از ظهر روز سه شنبه لایحه اعتبارات را معرفی کرد که برای تأمین هزینه های همه گیر و برنامه بهبود اقتصادی دولت ، مبلغ 7.7 میلیارد دلار اضافی درخواست می شود.

پیش بینی به روزرسانی سه ماهه دوم ، آلبرتا با داشتن 41.4 میلیارد دلار درآمد و 62.7 میلیارد دلار هزینه ، سال مالی 2020-21 را به پایان می رساند.

بدهی مورد حمایت مالیات دهندگان 97.4 میلیارد دلار و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی 20.6 درصد پیش بینی شده است. Toews گفت که دولت قصد دارد این نسبت را زیر 30 درصد نگه دارد.

‘لکه ایدئولوژیک’

به روزرسانی ها و بودجه های سه ماهه فقط پیش بینی وضعیت اقتصادی و اولویت های هزینه ای استان نیستند. آنها همچنین اسناد سیاسی منعکس کننده نظرات دولت هستند.

به روزرسانی روز سه شنبه شامل بیانیه ای بود که شامل یک ضربت بی سابقه در اتحادیه های بخش دولتی بود که در حال حاضر با دولت استان مذاکره می کنند.

در این سند آمده است: “در حالی که بخش دولتی در ارائه خدمات عمومی نقش اساسی دارد ، اما ایجاد اشتغال یا تولید ثروت نمی کند.”

“بلکه فعالیتها و هزینه های بخش عمومی با برداشت پول از اقتصاد ، از طریق مالیات یا با گرفتن پول از مودیان آینده با وام گرفتن برای کسری بودجه پرداخت می شود.”

در طی یک کنفرانس خبری تحریم شده ، با توجه به اینکه کارگران بخش دولتی مالیات می پردازند و حقوق خود را صرف کالاها و خدمات می کنند ، از تووز در مورد این بیانیه سال شد.

وی اذعان کرد که کارگران بخش دولتی خدمات حیاتی را در طی همه گیری ارائه می دهند.

وی گفت: “در حالی كه بخش دولتی مالیات بر درآمد را می پردازد ،” اما در نهایت ایجاد ثروت در بخش خصوصی است كه خدمات خدمات عمومی را تأمین مالی می كند.

“بنابراین برای این منظور ، ما می دانیم که بهبود اقتصادی ما برای سلامت مالی در استان ما کاملاً مهم است.”

Lethbridge West MLA شانون فیلیپس ، منتقد NDP برای هیئت خزانه داری و امور مالی ، این بیانیه را “یک لکه ایدئولوژیک بی سابقه” در مورد کارکنان مراقبت های بهداشتی و آموزشی خط مقدم خواند.

وی گفت: “من نخست وزیر را تشویق می كنم كه پس از جابجایی 12 ساعته خود در یك اورژانس مملو از COVID-19 به چشم یک پرستار خط مقدم نگاه كند و به آن پرستار بگویم كه جامعه را از بین می برد و این جمله را برای آنها بخوان.” .

فیلیپس گفت پس از اینکه حسابرس كلی مجبور شد 1.6 میلیارد دلار تعدیل گزارش سالانه خود را انجام دهد ، نمی تواند به پیش بینی های اقتصادی دولت اعتماد كند. او گفت Toews با کمبود رکورد مواجه است و از نظر تسکین مربوط به COVID کمترین چیزی برای نشان دادن آن نیست.

“آلبرتایی ها به اطراف نگاه می كنند و از خود می پرسند: پول كمك به مشاغل كوچك كجاست؟” فیلیپس پرسید.

“کجا پول برای ادامه حرکت اقتصاد ما است؟ سرمایه گذاری در بهداشت و آموزش و پرورش کجاست تا مطمئن شویم بچه ها می توانند به مدرسه رفتن ادامه دهند تا ما بتوانیم به کار خود ادامه دهیم؟”

به روزرسانی مالی 90 دقیقه قبل از یک کنفرانس خبری که در آن نخست وزیر جیسون کنی اقدامات جدیدی برای جلوگیری از گسترش COVID-19 در آلبرتا اعلام شده بود ، ارائه شد.

طی هفته گذشته ، آلبرتا برخی از بالاترین آمارها را در این کشور گزارش داده است و روز یکشنبه از انتاریو ، استانی با بیش از سه برابر جمعیت آلبرتا ، پیشی گرفته است.