وزیر بهداشت آلبرتا در صندلی داغ برای سکوت نخست وزیر در برابر افزایش COVID-19

وزیر بهداشت آلبرتا ، تایلر شاندرو مجبور شد از نخست وزیر غایب جیسون کنی در مجلس مقننه بخاطر سکوت در مورد افزایش موارد COVID-19 دفاع کند.

کنی دو هفته پیش مجبور به قرنطینه شد زیرا در معرض کسی قرار گرفت که مورد تایید شده COVID-19 را دارد.

نخست وزیر از آخرین حضور عمومی خود از طریق کنفرانس تلفنی در 12 نوامبر سکوت کرده است. سخنگوی سخنگوی گفت که دوره انزوا وی روز دوشنبه پایان یافت.

در 10 روز گذشته ، پرونده های پرونده آلبرتا سوابق جدیدی ثبت کرده است. در 12 نوامبر ، 860 مورد جدید و 8305 مورد فعال وجود داشت. آلبرتا هلث روز دوشنبه تعداد 1،549 مورد جدید و 13166 مورد فعال را گزارش کرد.

راشل نوتلی ، رهبر حزب مخالف رسمی حزب آلبرتا ، در س questionال روز دوشنبه در مورد عدم حضور کنی ، با اشاره به اینکه 73 آلبرتایی به دلیل COVID-19 طی 10 روز گذشته جان خود را از دست داده اند ، سوال کرد.

نوتلی گفت: “این 73 خانواده است که متحمل خسارات غیرقابل تصوری شده اند ، اما هنوز حرف نخست وزیر شنیده نمی شود ، حتی برای ابراز تسلیت نیست.”

“در این فاصله ، موارد ما منفجر شده است ، سیستم بهداشتی ما در آستانه است و اقتصاد ما در معرض خطر است. چرا از او چیزی نشنیده ایم؟”

ناتلی گفت که دکتر دینا هینشاو ، رئیس ارشد پزشکی در آلبرتا ، مجبور شده است که به تنهایی شماره موارد را گزارش کند. NDP گفت که کنی وقت خود را برای حضور آنلاین از طریق زوم روز شنبه با بنیاد کانادا هند اختصاص داد.

در پاسخ ، شاندرو گفت NDP مضحک است.

وی گفت: “این باز هم این است كه NDP همچنان به سیاست همه گیری پاسخ ادامه می دهد و همچنان به COVID سیاست می زند.”

“آنها می دانند که نخست وزیر در انزوا از خود است ، و آنها می دانند که پس از منزوی کردن ، البته او قادر خواهد بود تا به توانایی شرکت در کنفرانس های مطبوعاتی که با دکتر دینا هینشاو برگزار می شود بازگشت.”

کمیته اجرای اولویت های کابینه روز دوشنبه تشکیل جلسه داد. پیش از این هینشاو در یک کنفرانس خبری گفت که در این جلسه شرکت خواهد کرد و درمورد مراحل بعدی توصیه هایی خواهد کرد.

دولت آخرین بار در 12 نوامبر محدودیت هایی را اعلام کرد که به گفته منتقدان ، آنقدرها پیش نرفت. رستوران ها و بارها باید ساعت 11 شب تعطیل شوند و کلاس های تناسب اندام گروهی و ورزش های گروهی حداقل به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآمد.