وزیر آموزش و پرورش آلبرتا جلسات مشاوره برنامه درسی را بصورت آنلاین جابجا می کند

دولت می گوید معلمان مدارس ابتدایی پیش نویس برنامه درسی مهد کودک جدید برای کلاس 6 را در جلسات آنلاین در هفته اول دسامبر بررسی می کنند.

کالین آیچیسون ، دبیر مطبوعاتی وزیر آموزش و پرورش آدریانا لا گرانژ ، گفت که دولت همچنین مهلت مقرر را برای مدارس و بخش های مدارس برای معرفی معلمان به گروه های کاری جدید برنامه درسی تا جمعه تمدید کرده است.

این اصلاحات در حالی صورت می گیرد که دولت با انتقاد از انحلال گروه های کاری متشکل از 358 معلم ، دانشگاهی و متخصصان بومی و فرانکفون که چهار سال در این زمینه بازخورد داده بودند ، در مورد برنامه درسی بود.

سی بی سی نیوز اسنادی را بدست آورد که نشان می داد دولت این گروهها را برکنار می کند و از بخشهای مدارس ، اولین ملل و مدارس خصوصی می خواهد معلمان را برای ایجاد گروههای جدید برای بازخورد معرفی کنند.

از سال 2016 ، آلبرتا در تلاش است تا برنامه درسی K-12 خود را به زبان انگلیسی و فرانسه به طور همزمان بازنویسی کند ، این اولین برنامه برای استان است ، که قبلا برنامه های مطالعه برای موضوعات را به طور جداگانه توسعه داده بود.

ایمیل هایی که هفته گذشته به مدارس و ناظران بخش ارسال شده بود ، از آنها می خواستند معلمان با مهارت در طیف وسیعی از پایه ها و دروس را معرفی کنند. در این نامه های الکترونیکی آمده است كه معلمان مدارس ابتدایی چهارشنبه و پنجشنبه آینده به جلسات حضوری در ادمونتون احضار می شوند و اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع COVID-19 انجام می شود.

حزب دموکراتیک حزب مخالف گفت که احضار معلمان از سراسر استان به ادمونتون در هنگام شیوع بیماری امری ناامن است.

آن جلسات اکنون به هفته بعد منتقل شده و به صورت آنلاین انجام می شود.

NDP همچنین می گوید که کمبود معلم جایگزین به طور قابل ملاحظه ای افرادی را که می توانند شرکت کنند محدود می کند. آنها همچنین محروم کردن دانشگاهیان از گروههای کاری را محرمانه کردند.

پس از اسناد به دست آمده توسط سی بی سی نیوز نشان داد که وی در حال بررسی اصلاحاتی است که برخی از آنها جنجالی می دانند ، دولت به دلیل تغییرات احتمالی در برنامه درسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

مشاوران مطالعات اجتماعی که توسط دولت انتخاب شده اند ، توصیه می کنند که تمام دروس ابتدایی را در مورد آسیب هایی که مهاجران اروپایی به بومیان وارد کرده اند حذف کنند ، از جمله ذکر مدارس مسکونی. این توصیه مخالف فراخوان کمیسیون حقیقت و سازش است.

مشاوران همچنین از کودکان خردسال می خواستند که صدها سال از تاریخ باستان را پوشش دهند و ده ها خرما را به خاطر بسپارند. وزیر آموزش و پرورش گفته است برخی از پیشنهادها واقع بینانه نیستند و مدارس مسکونی در مدارس ابتدایی آموزش داده می شوند.

معلماني كه از اين پيشنهادات نگران و خشمگين شده بودند نيز نسبت به بركناري سريع و تجمع مجدد گروه هاي معلمان جديد براي بررسي پيش نويس ها مشكوك هستند.

در اوایل این هفته ، پروفسور دیوید اسکات ، آموزش دانشگاه کلگری گفت که جدول زمانی پیشنهادی برای مشاوره با معلمان غیرقابل قبول است.

اسكات گفت: “شايد آنها سعي دارند بسيار سريع و بدون تأمل و بررسي دقيق درباره آنچه اتفاق مي افتد ، آن را برطرف كنند.”

رئیس انجمن معلمان آلبرتا گفت که او می ترسد دولت به دنبال یک تمبر لاستیکی برای یک برنامه درسی مشکل ساز باشد ، و این سوال را مطرح کرد که آیا دولت به بازخورد معلمان گوش خواهد داد یا خیر.