هیچ اتهامی برای پاسبان پلیس ادمونتون که به سر نوجوان لگد زد، وجود ندارد

یک پاسبان پلیس ادمونتون که به سر یک نوجوان لگد زد – و او را با جراحاتی که زندگی او را تغییر داد – با اتهامات جنایی روبرو نخواهد شد، حتی اگر دیده‌بان پلیس آلبرتا می‌گوید که افسر “عدم قضاوت و بی‌اعتنایی تکان دهنده” نسبت به زندگی نوجوان نشان داده است.

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی که توسط تیم واکنش به حوادث جدی آلبرتا در روز پنجشنبه منتشر شد، آژانس از سرویس دادستانی آلبرتا درخواست کرده بود که اتهامات زور بیش از حد علیه این افسر را در نظر بگیرد، اما تاج از پیگرد قانونی خودداری کرد.

مایکل اونسون، مدیر اجرایی ASIRT در این گزارش گفت که این افسر که به یک تفنگ کارابین مسلح شده بود، به شیوه ای “شتابزده و خشونت آمیز” عمل کرد.

“در حالی که قانون به پلیس اجازه می دهد تا در هنگام دستگیری در شرایط مناسب از زور استفاده کند، با استفاده از لگد تغییر دهنده زندگی به طور مستقیم به سر این [person] در این گزارش آمده است که به عنوان اولین راه حل قابل پشتیبانی نیست.

پیسی دوما، یکی از اعضای لیتل رد ریور کری، در دسامبر سال 2020 18 ساله بود که هنگام دستگیری در غرب ادمونتون دچار آسیب مغزی جدی شد.

شکایتی که توسط خانواده تنظیم شده است، ادعا می کند که دوما بدون تحریک توسط پلیس ادمونتون مورد حمله قرار گرفته است. بن تاد. در گزارش ASIRT، تاد تنها به عنوان “افسر موضوع” معرفی شده است.

دوما نه روز را در مراقبت های ویژه گذراند و نیاز به پیگیری گسترده داشت. برای کاهش فشار بر روی مغز او، قسمت بزرگی از جمجمه او را با جراحی برداشتند و در نهایت با یک صفحه فلزی جایگزین کردند.

در گزارش روز پنجشنبه، ایونسون گفت که دلایل منطقی وجود دارد که افسر مرتکب تخلف شده است. با این حال، در 30 مارس، تاج و تخت توصیه کرد که اتهامات آن پیگیری نشود.

“اما این به این معنی نیست [subject officer’s] وی در این گزارش گفت: رفتار مناسب بود.

“این نشان دهنده عدم قضاوت و بی توجهی تکان دهنده به زندگی آنها بود [affected person].

“مردم به طور قابل توجهی از یک افسر پلیس انتظار بهتری دارند [subject officer] بالای یک جوان 18 ساله 90 پوندی ایستاده بود و به همراه دو افسر دیگر در نزدیکی اسلحه را به سمت او نشانه رفته بود.”

نه دادستانی تاج و نه آلبرتا عدالت به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.

‘هنوز هم … در شوک’

وکیل دوما، هدر استینکه-آتیا، گفت که تصمیم ولیعهد برای پیگرد قانونی نکردن اهانت آمیز است و وظیفه ASIRT را برای پاسخگویی به افسران برای آسیب رساندن به مردم تضعیف می کند. او گفت تاج باید دلیل تصمیم خود را توضیح دهد که او آن را غیرقابل درک توصیف کرد.

استینکه-آتیا گفت که پیگیری این پرونده به نفع عمومی است و شواهد کافی برای اثبات اتهامات جنایی وجود دارد.

باید شفافیت وجود داشته باشد.

استینکه-آتیا گفت که ASIRT صلاحیت طرح اتهامات جنایی را دارد، اما بعید است که پرونده بدون همکاری ولیعهد به دادگاه برسد.

با این حال، او گفت که به هر حال باید اتهاماتی مطرح شود تا اطمینان حاصل شود که ولیعهد نیز پاسخگو خواهد بود.

من هنوز از این نتیجه در شوک هستم، زیرا فکر نمی‌کردم تاج و تخت جسارت این را داشته باشد که به صورت این خانواده و بقیه مردمی که از این حادثه ناراحت بودند، سیلی بزند.

پلیس به تماس 911 پاسخ داد

بر اساس گزارش ASIRT، ماموران EPS در حال پاسخگویی به تماس 911 مبنی بر درگیری و یک مرد مسلح به چاقو بودند.

چهار افسر که پاسخ دادند خانه خانواده دوما را محاصره کردند و به همه گفتند بیرون بیایند. طبق گزارش ASIRT، دوما روی دست‌ها و زانوهایش فرود آمد و طبق دستور «روی شکم» به سمت افسران خزید.

در این گزارش آمده است که دوما شروع کرد به جیب یا بند کمرش. افسر موضوع به بازرسان گفت که او بارها از دوما خواسته است که دستانش را نشان دهد اما او این کار را نکرد.

ASIRT در این گزارش گفت: او به او هشدار داد که اگر دست‌هایش را از جیب‌هایش بیرون نبرد، “با لگد به صورتش خواهد زد.”

افسر مورد مصاحبه قرار نگرفت اما یادداشت ها و گزارش پلیس خود را در اختیار ASIRT قرار داد. او در گزارش خود اظهار داشت که برای جلب رضایت مظنون باید لگد بزند و احساس می‌کرد مجبور به اقدام است.

ASIRT گفت که این افسر زمان لازم برای فرماندهی یکی از افسران دیگر را که مستقیماً در کنار او بودند و گزینه های کمتر کشنده بودند، نداشت، “باورکردنی نیست.”

افسران به این ترتیب جمع شدند تا طیف وسیعی از گزینه های مداخله را ارائه دهند [subject officer’s] نقش پوشش کشنده با کارابین او بود.

تصمیم او مبنی بر اینکه او باید اقدام کند و سپس از آن سطح از زور استفاده کند، ضروری نبود.»

طبق گزارش ASIRT، دوما به چاقو مسلح نبود.

لگد سر مانند “توپ فوتبال”: شاهد

یکی از همسایه ها توضیح داد که چگونه دوما روی زمین دراز کشیده بود و روی شکمش می چرخید و دست هایش را پشت سر داشت.

این شاهد به بازپرسان ASIRT گفت که افسر به صورت مظنون لگد زد “انگار که شما به یک توپ فوتبال لگد می زنید.” او گفت که دوما سپس هوشیاری خود را از دست داد.

ایونسون گفت که تصمیم افسر برای لگد زدن به نوجوان غیرمنطقی، غیرضروری و بدون شک خطرناک بود.

او نوشت: “لگد زدن به سر همیشه یک خطر جدی است.”

او گفت که اگر افسر به دوما لگد بزند، همانطور که به توپ فوتبال لگد می‌زند، همانطور که شاهد گفته بود، “به وضوح استفاده از زور بوده است که قصد داشته یا احتمالاً باعث مرگ یا صدمات شدید بدنی می‌شود.”

بلر برادر پیسی نیز در آن شب در خارج از خانه خانواده دستگیر شد، اما هیچ یک از برادران هرگز متهم نشدند. استینکه آتیا گفت که بلر دوما که در مارس 2022 درگذشت، با دیدن آسیب دیدگی برادرش تسخیر شد.

او گفت: “این خانواده از این حادثه ویران شده اند. و اینها جنایتکار نیستند.” این دو مرد جوان بسیار خوب بودند که سابقه کیفری نداشتند.»

EPS گفت، با تکمیل تحقیقات ASIRT، شعبه استانداردهای حرفه ای EPS تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد.

پلیس ادمونتون در بیانیه‌ای به سی‌بی‌سی گفت تاد همچنان با حقوق در مرخصی است.

با تکمیل بررسی ASIRT، پلیس گفت که شعبه استانداردهای حرفه ای EPS تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد.

دعوای مدنی 725000 دلاری که از طرف دوما، برادر و مادرش در دادگاه پادشاهی مطرح شده است، ادامه دارد. هیچ یک از اتهامات در دادگاه ثابت نشده است.