هیئت منصفه متهمی را می شنود که به قتل سن آلبرت ارشد اعتراف کرده است، اما به پلیس گفته است که او تهدید شده است

اخطار: این مقاله حاوی محتوای گرافیکی است و ممکن است کسانی را که خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند یا فردی را که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند، تحت تأثیر قرار دهد.

یک زن متهم به قتل درجه یک در قتل یک سالمند سنت آلبرت به پلیس اعتراف کرد که مرد را با چاقو زده و با چکش کتک زده است – اما ادعا کرد که توسط دوست پسرش تحت فشار قرار گرفته است.

هیئت منصفه دادگاه درجه اول قتل بریل موزیلا برای مرگ رونالد ورسفولد در دادگاه ادمونتون در دادگاه کینگز، ویدئویی را در روز سه شنبه از مصاحبه ای که موسیلا با یک بازپرس RCMP در 10 ژوئیه 2017 انجام داد را تماشا کردند.

پیش از این در دادگاه، دادستان های سلطنتی ادعا کردند که موزیلا در 7 ژوئیه 2017 در سوئیت آپارتمان سنت آلبرت ورسفولد زندگی می کرد و او را پس از مصرف مواد مخدر با آتیوان کشت.

موسیلا، که وکیل ندارد و خودش وکالت می کند، در ابتدای محاکمه به قتل درجه یک بی گناه است، اما به دلیل دخالت ناشایست با بقایای ورسفولد گناهکار است.

پس از دستگیری به‌خاطر قتل ورسفولد، با گروهبان جنایات اصلی RCMP مصاحبه کرد. هایدی ریونهیل در یک اتاق مصاحبه در بخش سنت آلبرت RCMP.

راونهیل، که اکنون دارای رتبه بازرس است، روز سه شنبه به عنوان شاهد فراخوانده شد.

“من از هر دو استفاده کردم”

در این ویدیو، موزیلا بارها و بارها اشک می ریزد، در بسیاری از اظهاراتش گریه می کند و گاهی به راونهیل می گوید که انرژی لازم برای بازگویی وقایع پیرامون مرگ ورسفولد را ندارد.

ریونهیل به آرامی با موزیلا صحبت کرد و به او گفت که این مهم است که طرف داستان را درک کند. وقتی مستقیماً در مورد کشتن ورسفولد سؤال شد، موزیلا اذعان کرد که ورزفولد را با چاقو زده و با چکش کتک زده است.

تو به من از چکش و چاقو گفته ای. از کدام یک برای کشتن او استفاده کردی؟ راونهیل در یک نقطه پرسید.

موسیلا پاسخ داد: «در کمال صداقت، من از هر دو استفاده کردم.

موزیلا در طول مصاحبه خود با Ravenhill، به افسر پلیس گفت که در مارس 2017، زمانی که او با رابرت رافترز ملاقات کرد، همه چیز در زندگی او به هم ریخت.

رافترز قبلاً در دادگاه شهادت داد که او و موسیلا حدود چهار ماه بود که وقتی ورسفولد درگذشت.

اما موزیلا به ریونهیل گفت در حالی که رافترز معتقد بود که آنها با هم قرار می گذارند، او فقط می خواست با هم دوست شوند. او ادعا کرد که او مالکیت دارد، که او را فریاد می زد و او را دستکاری می کرد.

موسیلا همچنین به افسر گفت که تقریباً در آن زمان به یک پناهگاه زنان رفت و آمد می کرد و پس از تجاوز جنسی توسط مرد دیگری به دنبال درمان و حمایت از سلامت روانی بود.

موزیلا در پاسخ به سوالی از Ravenhill، به افسر گفت که در کار جنسی شرکت داشته است.

موزیلا گفت که وقتی ورسفولد در سپتامبر 2016 به آپارتمانی که در آن زندگی می کرد و به عنوان مدیر دارایی کار می کرد نقل مکان کرد، با او آشنا شد.

رابطه با ورسفولد

او به Ravenhill گفت که او و Worsfold حدود یک ماه پس از نقل مکان به ساختمان، رابطه جنسی را آغاز کردند و او شروع به ماندن در واحد او کرد.

او گفت که هم از رافترز و هم از ورزفولد می‌ترسید و ورزفولد او را مجبور به انجام اعمال جنسی کرد که باعث تحقیر و وحشت او شد.

موزیلا به راونهیل گفت وقتی رافترز از رابطه جنسی او با ورزفولد مطلع شد، آتیوان را به او داد تا او را مواد مخدر کند.

او گفت رافترز به ورسفولد حسادت می‌کرد و او را به کشتن ورسفولد راهنمایی کرد و تهدید کرد که اگر این کار را نکند او را خواهد کشت.

“اگر بتواند شما را به کشتن کسی سوق دهد، او توانسته است قلاب‌هایش را به شما نزدیک کند. درست است؟” ریونهیل پرسید.

موسیلا پاسخ داد: “بله، او داشت.”

او گفت که در نوشیدنی ورسفولد قرص ریخته و او به خواب رفته است. او گفت رافترز از خانه‌اش به سمت آپارتمان رفت و بالشی را روی سر ورسفولد گذاشت، اما سپس اصرار کرد که موزیلا به جای آن سالمند را بکشد.

چاقویی با لکه‌ای از خون در میان علف‌ها و آوار.
یک تیغه چاقو افسران RCMP در میان شواهد دیگر به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد قتل رونالد ورسفولد، ارشد سنت آلبرت، پیدا کردند. (نمایشگاه RCMP/ دادگاه)

موسیلا به راونهیل گفت: «او به من می‌گوید که من را هم می‌کشد و از بدن من هم خلاص می‌شود.

موسیلا گفت که او با چاقو و چکش به ورسفولد حمله کرد، اما جزئیات زیادی از حمله را به خاطر نمی‌آورد.

وقتی رافترز شهادت داد، او به هیئت منصفه گفت که از تعدادی از شرایط سلامتی رنج می‌برد که توانایی او را برای حضور در بیرون محدود می‌کند و این باعث می‌شود که فاصله بین محل سکونتش و ورسفولد را طی کند.

دادگاه شواهدی را از رافترز، مادرش و دوستش شنید که نشان می‌داد او آن شب در خانه بوده است، به غیر از سفر به یک فروشگاه رفاه با دوستش.

او همچنین به هیئت منصفه گفت که در شب کشته شدن ورسفولد یا روز بعد پا به داخل آپارتمان ورسفولد نگذاشت.

یک نوار چسب سطل انباری را در میان زباله های دیگر در یک زمین چمن پوشانده است.
بقایای رونالد ورسفولد ارشد در سطل انباری رابرمید در یک ملک روستایی در خارج از ادمونتون کشف شد. (RCMP/نمایشگاه دادگاه)

در طول مصاحبه 10 جولای 2017، ریونهیل همچنین از موسیلا در مورد بارگیری جسد Worsfold در سطل ذخیره سازی Rubbermaid سوال کرد.

در اوایل محاکمه، هیئت منصفه شنیدند که موسیلا سطل زباله را به چندین مکان مختلف منتقل کرده بود و در نهایت آن را در یک منطقه جنگلی در ملک دوست رافترز رها کرد.

رافترز شهادت داد که در حالی که سطل زباله را از ساختمان آپارتمان به تاکسی انتظار می برد، نمی دانست بقایای ورسفولد داخل آن است.

موسیلا قبل از دستگیری به دلیل قتل، با یک افسر دیگر RCMP درباره ناپدید شدن ورسفولد صحبت کرد. در طی آن مصاحبه در 9 ژوئیه 2017، او ادعا کرد که نمی داند او کجاست و چه اتفاقی برای او افتاده است.

وقتی دادگاه در پایان روز سه شنبه به تعویق افتاد، ویدئوی مصاحبه موزیلا با ریونهیل متوقف شد. انتظار می رود هیئت داوران روز چهارشنبه به تماشای آن ادامه دهند.

دادگاه ابتدا قرار بود شش هفته ادامه داشته باشد، اما اکنون انتظار می رود تا اواسط ژوئن ادامه یابد.

پشتیبانی برای هر کسی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است در دسترس است. از این طریق می توانید به خطوط بحران و خدمات پشتیبانی محلی دسترسی داشته باشید وب سایت دولت کانادا یا پایگاه داده پایان دادن به خشونت انجمن کانادا. اگر در خطر فوری هستید یا از امنیت خود یا دیگران در اطراف خود می ترسید، لطفا با 911 تماس بگیرید.