هم اکنون رای گیری پیش از این در آلبرتا باز است. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

رای گیری زودهنگام روز سه شنبه برای انتخابات استانی آغاز می شود، اما از آنجایی که آتش سوزی های جنگلی همچنان هزاران نفر را از خانه هایشان فراری می دهد، بسیاری ممکن است در ذهن خود رای نیاوردند.

با این حال، با ادامه تغییر وضعیت، Elections Alberta می‌گوید که تضمین می‌کند که همه آلبرتایی‌ها می‌توانند رای بدهند.

مدارک مورد نیاز

همه رای دهندگان یک محل رای گیری برای روز انتخابات بر اساس آدرس منزل خود دارند.

اما در طول دوره پیش رای گیری – که از سه شنبه تا شنبه طول می کشد – هر کسی که واجد شرایط رای دادن باشد می تواند این کار را در هر محل رای گیری در استان انجام دهد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که نام و آدرس قانونی خود را با اسنادی مانند گواهینامه رانندگی یا قبض آب و برق ثابت کنند.

در حالی که صورت‌حساب‌ها چیزی نیستند که بتوانید با عجله برای تخلیه خانه خود بگیرید، نسخه‌های آنلاین نیز قابل قبول هستند.

حتی اگر کسی مدارک لازم را نداشته باشد، اگر کسی که در حوزه انتخاباتی آنها زندگی می کند، برای او ضمانت کند – تا زمانی که آن شخص خودش شناسنامه داشته باشد، باز هم می تواند رای دهد.

“برای افرادی که آواره شده اند، [advance voting] رابین بل، سخنگوی Elections Alberta در مصاحبه ای گفت که احتمالا بهترین گزینه برای آنها خواهد بود تا بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.

ما در حال کار با جوامع آسیب دیده برای راه اندازی گزینه های رأی گیری جایگزین هستیم، و این شامل مواردی مانند ایستگاه های رأی گیری سیار در مراکز تخلیه است تا بتوانیم از تخلیه کنندگان و آتش نشانان بیشتر حمایت کنیم.»

به تعویق انداختن یک تصمیم ساده

برخی از تخلیه‌شدگان، از جمله رهبران مدنی جوامع آواره، با توجه به تعداد تخلیه‌شدگان و آتش‌نشانان دور از خانه‌هایشان، سؤال به تعویق انداختن انتخابات را مطرح کرده‌اند. اما این پیچیده تر از آن چیزی است که ممکن است به نظر برسد.

قبل از اصلاحیه سال 2018 در قانون انتخابات، آلبرتا هیچ مکانیسم قانونی برای به تعویق انداختن روند انتخابات نداشت.

در حال حاضر، روز رای گیری می تواند به تعویق بیفتد، اما تصمیم گیری برای انجام این کار به این سادگی نیست.

روند تعیین شده توسط قانون مستلزم آن است که افسر ارشد انتخابات به حضور یک قاضی برود و در مورد اینکه چرا یک تعویق ضروری است، تحقیق کند.

آتشی بر فراز جنگل می سوزد، دود آسمان را پر می کند.
انتخابات آلبرتا می‌گوید که وضعیت آتش‌سوزی‌های جنگلی را به دقت زیر نظر دارد تا مطمئن شود که همه آلبرتایی‌های واجد شرایط می‌توانند رای دهند. (آلبرتا وایلدفایر/دستورالعمل از طریق رویترز)

بل گفت: «برای اینکه یک درخواست تأیید شود، باید نشان دهیم که قادر به ارائه خدمات رأی گیری در آن منطقه نیستیم».

بنابراین ما باید نشان دهیم که اقداماتی را برای ارائه خدمات رای گیری انجام داده ایم و این دیگر امکان پذیر نیست و این امر تقاضای دادگاه را توجیه می کند.

به عبارت دیگر، طبق Elections Alberta، از آنجایی که می‌توان گزینه‌های طولانی‌مدت رای‌گیری را به‌طور منطقی در اختیار افراد تخلیه‌شده قرار داد، بعید است که تعویق توسط قاضی تایید شود.

علاوه بر این، هیچ مکانیزمی در قانون وجود ندارد که به سادگی امکان به تعویق انداختن روز رای‌گیری در سراسر استان را فراهم کند: 87 حوزه انتخاباتی در آلبرتا وجود دارد و هر کدام به یک برنامه قضایی جداگانه نیاز دارند تا نشان دهند که روش‌های رأی‌گیری جایگزین امکان‌پذیر نیست.

هیچ برنامه ای در نظر گرفته نمی شود

در حال حاضر، بل می‌گوید که Elections Alberta هیچ گونه درخواست‌هایی را برای تأخیر در نظر نمی‌گیرد و اضافه می‌کند که وضعیت آتش‌سوزی می‌تواند به سرعت تغییر کند و مهلتی برای زمان اتخاذ این تصمیم وجود ندارد.

او گفت: «اگر دستور تخلیه در غروب 28 مه صادر شد، می‌توان عادلانه گفت که برای ارائه خدمات رأی‌گیری دیگر به افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند بسیار کوتاه است و ممکن است لازم باشد رأی‌گیری را در آن مناطق متوقف کنیم».

بنابراین، پس از آن تاریخ انتخابات جدید ظرف شش ماه تعیین می شود و شبیه به یک انتخابات میان دوره ای خواهد بود.

آخرین اطلاعات در مورد نحوه و مکان رای دادن را می توان در وب سایت Elections Alberta یافت.