هدف دانیل اسمیت در سال 2021 برای قرارداد خدمات بیمارستانی چیست

NDP آلبرتا چهارشنبه در مورد ویدئویی از دانیل اسمیت، رهبر UCP که در کنفرانسی در مورد اصلاحات احتمالی در سیستم بهداشتی صحبت می‌کرد، نگرانی‌هایی را مطرح کرد و NDP آن را به عنوان افشاگری “تکان‌دهنده” توصیف کرد که اسمیت قصد دارد بیمارستان‌های دولتی را به اپراتورهای خصوصی بفروشد.

حتی اگر UCP به “ضمانت مراقبت های بهداشتی عمومی” خود اشاره کند – که بیان می کند هیچ آلبرتای مجبور نیست از جیب خود برای ملاقات با پزشک خانواده یا درمان پزشکی بپردازد – اسمیت در مورد چه چیزی صحبت می کرد و در واقع چه معنایی داشت. اگر اجرا شود؟

همه اینها حول محور مراقبت های بهداشتی ارائه شده توسط خصوصی و با بودجه عمومی است که سال ها در آلبرتا وجود داشته است. همه اینها را در یک لحظه توضیح خواهیم داد، اما اجازه دهید ابتدا به جزئیات ویدیو بپردازیم.

ویدیو 2021

کلیپ مورد بحث کمی بیش از 30 دقیقه پس از سخنرانی او در کنفرانس FreedomTalk در اکتبر 2021 شروع می شود. اسمیت به بحث در مورد بیمارستان های بزرگ در آلبرتا می پردازد.

در این ویدئو، او از ترتیباتی که تحت آن خدمات بهداشتی آلبرتا بیمارستان ها را اداره می کند، اما عملکرد آنها را نیز ارزیابی می کند، ابراز تاسف می کند.

AHS معیارهای عملکرد مختلفی دارد که باید در مورد آنها به صورت عمومی گزارش دهند.

اسمیت گفت: “حدس بزنید آنها چه می گویند؟ آنها می گویند، ما کار فوق العاده ای انجام می دهیم. حالا، به تقسیم این نقش ها فکر کنید.” “شما به بیمه درمانی آلبرتا پول می دهید. این یک نهاد جداگانه است. این یک نهاد دولتی است، بنابراین به طور عمومی اداره می شود.”

اسمیت در ادامه این ایده را مطرح می کند که شورای کیفیت سلامت آلبرتا، یک آژانس استانی متمرکز بر بهبود کیفیت خدمات بهداشتی در آلبرتا، می تواند به عنوان نوعی حسابرس عمل کند.

تعیین می‌کند که آیا AHS باید به اداره بیمارستان‌هایی مانند مرکز پیتر لاغید یا بیمارستان عمومی راکی‌ویو ادامه دهد یا خیر.

“اگر آنها نتوانند شرایط مورد نظر ما را برآورده کنند، ما می توانیم انجام دهیم [request for proposal]و سپس بیمه درمانی آلبرتا می تواند قرارداد متفاوتی را به گروهی از پزشکان و گروهی از بیماران و نهادی متفاوت برای اداره همه بیمارستان های ما بدهد. اسمیت گفت که این کاملاً با قانون بهداشت کانادا مطابقت دارد.

او همچنین گفت که طرح خود را به وزیر بهداشت آلبرتا، که در آن زمان جیسون کوپینگ بود، ارائه کرده است، اما گفت که دولت UCP تحت رهبری جیسون کنی در آن زمان به پیشنهادات او عمل نکرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی چهارشنبه، کاتلین گانلی، نامزد NDP در کلگری-مونتین ویو، این ویدئو را “بخشی از یک الگوی تعریف شده از دیدگاه های افراطی” اسمیت خواند.

گانلی گفت: «دانیل اسمیت فکر می‌کند که می‌توانید قانون بهداشت کانادا را پنهان کنید و بیمارستان‌های ما را به افراد و شرکت‌های خصوصی بفروشید.

زنی مقابل دیوار آجری ایستاده است.
کاتلین گانلی، نامزد NDP در Calgary-Mountain View، چهارشنبه گفت که تکیه بر اپراتورهای خصوصی مراقبت های بهداشتی می تواند منجر به نابرابری در سیستم عمومی شود. (سی بی سی نیوز)

عمومی در مقابل خصوصی

مهم است که به یاد داشته باشید که آلبرتا قبلاً مراقبت های بهداشتی را خصوصی کرده است و برای سال ها این کار را انجام داده است. گزینه های مختلفی با بودجه عمومی و تحویل خصوصی وجود دارد.

بر اساس قانون سلامت کانادا، هزینه خدمات «از نظر پزشکی ضروری» که در بیمارستان یا توسط پزشک ارائه می‌شود، نمی‌تواند به بیمار بازپرداخت شود.

اما وقتی صحبت از ترتیبات مراقبت بهداشتی با بودجه عمومی با شرکت‌های خصوصی می‌شود، آلبرتا موارد زیادی از جمله اداره خصوصی و بودجه عمومی دارد. امکانات جراحی، همچنین خدمات آزمایشگاهی اجتماعی خصوصی شده.

این ترتیبات دارای سهم قابل توجهی از مخالفان هستند که نگران انگیزه های سود برای شرکت هایی با شفافیت محدود هستند. آنها همچنین حامیانی دارند که احساس می کنند چنین ترتیباتی ممکن است بتواند کارایی سیستم را افزایش دهد.

فیونا کلمنت، استادی که در بخش سیاست‌های سلامت در بخش علوم بهداشت جامعه در دانشگاه کلگری متخصص است، می‌گوید که چیز جدیدی برای بررسی وجود ندارد.

کلمنت گفت: “او در تفسیر خود کاملاً درست است که دولت های استانی می توانند با هر نهاد متفاوتی که مایل به ارائه خدمات بهداشتی هستند قرارداد ببندند.”

“این همان مدلی است که سیستم زایمان جراحی خصوصی دارد. منظورم این است که او در تفسیر خود از مجاز و امکان پذیر بودن کاملاً درست است.”

زنی به دوربین لبخند می زند.
فیونا کلمنت، استادیار دانشگاه کلگری در بخش علوم بهداشت جامعه، می‌گوید که اداره یک بیمارستان پیچیده است و گروه‌های زیادی برای انجام این کار به طور موثر وجود ندارند. (رایلی برانت/دانشگاه کلگری)

این بدان معنا نیست که چنین حرکتی ساده باشد.

کلمنت گفت که AHS به ارائه مراقبت در آلبرتا عادت دارد. آنها یک زیرساخت، یک ساختار سازمانی، یک ساختار حاکمیتی، روابط دارند – چیزهایی که سازمان ها باید آنها را اجرا کنند.

برای مثال، درخواست از یک نهاد برای اداره یک بیمارستان، یک کار پیچیده است و AHS در مدیریت آن بسیار باتجربه است.

کلمنت گفت: «از نظر لجستیکی، فکر کردن به اینکه چه گروه‌های دیگری در آنجا هستند که می‌توانند بیمارستان را اداره کنند، برای من پاسخ واضحی نیست.

AHS همچنین سرمایه گذاری های هنگفتی در پرونده های پزشکی الکترونیکی انجام داده است، به این معنی که بیمارانی که از مراکز AHS بازدید می کنند، تمام داده های خود را در اختیار ارائه دهندگان مراقبت قرار می دهند.

کلمنت گفت: «هر ارائه‌دهنده خصوصی یا باید برای اشتراک‌گذاری آن سیستم با AHS مذاکره کند یا انصراف دهد، که از منظر بیمار عالی نخواهد بود».

کلمنت گفت که ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی کار سختی است و بسیاری از اجزای آن خارج از کنترل سیستم است. و در مورد اینکه آیا سرویس تحویل دیگری می تواند آن را بهتر انجام دهد؟

کلمنت گفت که او به طور جدی در این مورد تردید دارد، اگرچه اضافه کرد که همه اینها به گزارش، شفافیت و پاسخگویی بازمی گردد.

UCP مراقبت های بهداشتی عمومی را تضمین کرده است

سی‌بی‌سی نیوز اطلاعات بیشتری از UCP در مورد اینکه آیا هر یک از آنچه اسمیت در سال 2021 مورد بحث قرار داد ممکن است تحت یک دولت انتخاب مجدد UCP ممکن باشد یا خیر، درخواست کرد.

دیو پریسکو، مدیر ارتباطات با UCP، به طور مشخص به این سوال پاسخ نداد، اما به “ضمانت مراقبت های بهداشتی عمومی UCP” اشاره کرد، که بیان می کند که هیچ آلبرتای مجبور نیست از جیب خود برای دیدن یک پزشک خانواده هزینه کند. یا برای درمان پزشکی اشاره هم کرد توافق امضای آلبرتا با اتاوا به ارزش 24 میلیارد دلار در مدت 10 سال.

او نوشت: «حزب ملی در حال دوچندان کردن تاکتیک‌های ترس و بدنامی خود است، زیرا آنها هیچ برنامه واقعی برای هیچ چیز ندارند.

“UCP برنامه ای برای بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی آلبرتا برای همه آلبرتایی ها دارد، و این طرح کار می کند. NDP هیچ برنامه ای برای هیچ چیزی ندارد – فقط ویدئوهای قدیمی.”

هنگامی که روز چهارشنبه توسط خبرنگاری پرسیده شد که مشکل اصلی بیمه عمومی بیمارستان‌های خصوصی چیست، گانلی گفت که این موضوع حول محور ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خصوصی است که می‌توانند بیمارانی را با کمترین عارضه انتخاب کنند.

او گفت: “این فشار زیادی بر سیستم عمومی ما وارد می کند. من فکر می کنم می توانیم به جنوب مرز نگاه کنیم و به وضوح می توانیم نتایج این نوع مراقبت های بهداشتی را ببینیم. آنها فوق العاده مشکل ساز هستند.”