نکاتی در مورد قیمت انواع نبشی

نبشی ها یا زاویه های فولادی از محصولاتی هستند که در ساخت انواع سازه های فلزی کوچک و بزرگ می توانند مورد استفاده قرار گرفته و باعث تقویت سازه مورد نظر شوند. این مقاطع کاربردی دارای تنوع ساختار می باشند و بیشتر خریداران از نوع نبشی های بال مساوی و نا مساوی برای انجام فعالیت های سازه ای خود استفاده می کنند. به همین منظور قیمت انواع نبشی در بازار آهن آلات از اهمیت ویژه ای برای صنایع مختلف برخوردار است و افراد معمولا قبل از خرید این مقاطع فولادی قیمت آن را از مجموعه های مختلف مورد استعلام قرار می دهند.

هر یک از انواع این نبشی های با کیفیت و خاص در ایران با مشتریان بسیار زیادی رو به رو شده اند و قیمت انواع مختلف آن نیز می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشند. شکل نهایی نبشی پرسی را دستگاهی به نام رول فرمینگ تعیین می کند . همانطور که از نام این نبشی مشخص است، ساختار آن ضد زنگ بوده و در برابر آب و هوا دچار زنگزدگی نمیشود. خوب است بدانید که علت استفاده از فولاد ضد زنگ در تولید پروفیل نبشی این است که در مکان هایی با بارندگی و رطوبت زیاد و حتی در شرایط آب و هوایی خاص، این مصالح دچار زنگ زدگی و خوردگی نمیشوند و از این نظر کاملا ایمن هستند.

زوایای بال های نبشی ها می تواند از ۹۰ درجه هم کمتر باشند و در واقع کاربرد آنها با هم متفاوت است ولی بطور معمول نبشی هایی که بال عمود بر هم دارند پرکاربرد تر هستند و بیشتر تولید می شوند معمولا ساختار نبشی ها باعث شده تا جزو پروفیل های مستحکم در واحد طول، قرار گیرند یعنی اینکه نبشی چندین برابر استحکام بیشتری نسبت به حجم مشابه آهن به اشکال دیگر را داراست.

عوامل موثر بر قیمت نبشی در کارخانه

·         قیمت روز نبشی در کارخانه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که هر کدام می توانند تاثیر مستقیم بر نرخ نبشی های فولادی بگذارند. در ادامه مطلب به مهم ترین عوامل اشاره خواهیم داشت.

·         سایز : کاملاً واضح است که هرچه سایز نبشی بزرگتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

·         ضخامت: ضخامت نبشی، کیفیت، قدرت و مقاومت آن را افزایش می‌دهد، لذا در تعیین قیمت اثر مستقیمی دارد.

·         وارداتی بودن یا ساخته شده در داخل کشور: نبشی‌های مورد استفاده در صنایع کشور، ممکن است از طریق واردات از کشورهای چون روسیه و اوکراین و یا از طریق کارخانه‌های تولیدی کشور تأمین شوند.

·         نوع پرسی یا فابریکی: همانطور که گفته شد نبشی‌های فابریکی کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری دارند.

·         جنس نبشی: نبشی‌ها می توانند از مواد مختلفی چون: پلاستیک، آلومینیوم، استیلنس استیل، پی وی سی، فولاد و … ساخته شوند.

·         نوسانات ارزی: از مهم‌ترین عوامل نوسانات ارز در کشور است که نه تنها بر روی قیمت نبشی که بر روی بسیاری از محصولات و کالاهای موجود در بازارهای مختلف تأثیر زیادی دارد. حتی اگر نبشی‌ها ساخته شده توسط کارخانه‌های داخلی باشند، قیمت مواد اولیه و هزینه‌های جاری تولید آن‌ها، با نوسانات ارزی متغیر و در تعیین قیمت نهایی نبشی تأثیر گذار خواهد بود.

خرید نبشی با قیمت کارخانه

خرید نبشی با قیمت کارخانه از طریق وبسایت های فروش آهن آلات برای مشتریان سراسر کشور فراهم شده تا با راحت ترین شیوه ممکن، این محصولات کاربردی را برای تکمیل پروژه های خود تهیه نمایند. همانطور که در بالا گفتیم، قیمت نبشی های مختلف بسیار متغیر است و حتی ساعتی نیز در نوسان است. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید نبشی با یکی از شرکت های معتبر و با تجربه در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی تماس گرفته و از قیمت روز گوه مطلع شوید.

خرید انواع نبشی فقط به این موارد ختم نمی شود بلکه از نظر ظاهری هم انواع مختلفی دارد و در بازار نبشی ها ازنظر ظاهری در دو نوع بال مساوی و بال نامساوی هم موجود می باشند که خریداران باید این نبشی ها را با جمع آوری اطلاعات کامل از طریق اینترنت شناخته و سس خرید خود را متناسب با فعالیتی که انجام می دهند، صورت دهند. از نبشی های خرد شده یا همان لقمه ها نیز در صنایع مختلفی چون صنایع مربوط به آسانسور استفاده می شود.

در واقع خرید نبشی و کاربرد آن در صنایع مختلف و سازه های فلزی با توجه به نظر مهندسی است که از این مصالح به صورت خرد شده یا شاخه ای استفاده شود. این نوع از زاویه بین بال ها یا مقاطع آن ها کمتر از 90 درجه می باشدو مقدار این زاویه با توجه به کاربرد آن تعیین می شود.به این دلیل که با کاهش زاویه شکل آن V می شود به نبشی V معروف است. کاربرد اصلی نبشی در اتصال پل به ستون بسیار زیاد است و این یکی از مزایای این محصول است که مشتریان می توانند آن ها را در بخش های مختلفی از کار خود استفاده کرده و برای قسمت های مختلفی از یک ساختمان آن ها را به کار برند.