نمایشگاه شاهدانه در ادمونتون صنعت در حال تحول را برجسته می کند

سازمان‌دهنده کنفرانس آتی در ادمونتون می‌گوید آینده حشیش در آلبرتا می‌تواند شبیه صنعت شراب باشد که توسط تولیدکنندگان کوچک‌تر هدایت می‌شود.

رندی رو، بنیانگذار و رئیس جمهور کنفرانس و نمایشگاه رشد، پیام را به رویداد در شهر از یکشنبه تا سه شنبه می برد.

Rowe در مصاحبه ای در روز سه شنبه گفت: “شما شاهد تمرکز بیشتر روی تولیدکنندگان خرد هستید، که یک تولید کننده مجوزدار کوچکتر است که کمی تمرکز بیشتری دارد.” “این واقعاً یک صنعت است. آنها به آنها پرورش دهندگان صنایع دستی هم می گویند.”

رو گفت که مایل است ببیند مردم مستقیماً به سمت پرورش دهنده رفته و روند را از ابتدا تا انتها ببینند.

او گفت: «مثل زمانی است که به یک شراب‌سازی می‌روی و انگورها را می‌بینی و می‌دانی، در تاکستان قدم می‌زنی و سپس یک بطری شراب را از آنجا به خانه می‌بری».

“اگر می توانید وارد شوید و یک تور کوچک خوب انجام دهید، ببینید آنها چگونه گیاهان خود را رشد می دهند و در پایان می توانند چیزی بخرند و به خانه بیاورند – من فکر می کنم چیزی است که هر استانی باید از آن استفاده کند.”

این بخشی از تکامل بالقوه صنعتی است که با رونق زمانی که حشیش در سال 2018 قانونی شد آغاز شد.

آلبرتا گیمینگ، مشروب و شاهدانه (AGLC) 34 مجوز خرده فروشی شاهدانه را برای صاحبان فروشگاه در ادمونتون در سال 2019 تأیید کرد.

AGLC در ایمیلی گفت: در حال حاضر 179 مجوز در ادمونتون و 757 دارنده مجوز خرده فروشی شاهدانه در آلبرتا وجود دارد.

رو از سال 2017 کنفرانس شاهدانه را سازماندهی کرده است. مراسم افتتاحیه قبل از قانونی شدن در کانادا در آبشار نیاگارا برگزار شد.

این کنفرانس شامل بحث های پانل در مورد محصولات و به روز رسانی های نظارتی است.

در رویداد ادمونتون، او انتظار یک سوم از 4500-5000 شرکت کننده را دارد که شش سال پیش به این رویداد هجوم آوردند.

رو گفت: «هیچ چیز شبیه چیزی نیست که برای اولین بار شروع کردیم. “احساس در آغاز به نوعی مانند یک عجله طلا بود.”

صنعتی در نوسان

تیم مالت، مدیر عامل و پرورش دهنده اصلی آلبرتا باد شرکت در ادمونتون، و رئیس انجمن مجوز میکرو کانابیس آلبرتا (ACMLA)، گفت که در سال 2018، کسری محصول وجود داشت. اما اکنون، اشباع وجود دارد.

او در مصاحبه ای در روز سه شنبه گفت: «هنوز بسیار بی ثبات است. “این هنوز یک صنعت بسیار نابالغ است.”

ACMLA، یک گروه غیرانتفاعی که از طرف صنعت خرد شاهدانه حمایت می کند، در سال 2020 تشکیل شد.

مالت گفت که دولت فدرال و استانی باید حتی زمینه بازی را داشته باشند که در آن نرخ مالیات و قوانین برای تولیدکنندگان کوچک مانند شرکت های بزرگ چند ملیتی باشد.

او گفت: “ما بین 50 تا 60 درصد از درآمدهای اصلی خود را از طریق کارمزد و مالیات دریافت می کنیم.” افراد زیادی هستند که از کار خارج می شوند.

مالت تخمین می زند که در حال حاضر 40 تا 50 تولید کننده خرد در استان وجود دارد که به طور متوسط ​​2150 فوت مربع سایبان در مقایسه با صدها هزار فوت مربع برای شرکت های چند ملیتی وجود دارد.

ناتان میسون، شریک موسس Diplomat Consulting، از تغییرات نظارتی حمایت می کند تا به صنعت شاهدانه اجازه تکامل و شکوفایی بدهد.

میسون به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «من فکر می‌کنم کنفرانسی مانند این در ادمونتون در حال حاضر واقعاً استراتژیک است و فکر می‌کنم فرصت‌های زیادی برای انجام این گفتگو وجود دارد.

یکی از مکان‌هایی که امیدوارم به آن برویم، حشیش است تا در کنار بخش گردشگری و مهمان‌نوازی به کار گرفته شود.»

میسون از شهر ادمونتون لابی کرده است تا تغییرات منطقه‌بندی را در نظر بگیرد تا به رستوران‌ها و سالن‌ها اجازه دهد تا غذاها و نوشیدنی‌های حاوی حشیش سرو کنند.

و او امیدوار است که دولت استانی بعدی قانون و مقررات بازی، مشروبات الکلی و شاهدانه آلبرتا را اصلاح کند تا به مؤسسات اجازه انجام این کار را بدهد.

نکته برجسته این کنفرانس، فینالیست های قهرمانی کانابیس کانادا در سال 2023 است – که در آن گروهی از گنجیران نمونه های 13 پرورش دهنده را آزمایش و رتبه بندی خواهند کرد.

گنجیر برای حشیش همان چیزی است که سملیه برای شراب است.