نقد و بررسی فیلم مادانولسوام سورج ونجارامودو

قالب: سورج ونجارمودو، باما آرون، بابو آنتونی، راجش ماداوان، رنجی کانکول، پی‌پی کونیکریشنان، سواتی داس پرابهو، راکش اوشار، راجش آژیکودان، چاندریکا مادیکای، جووال صدیک، کامئو: راتیش بالاکریشنان پودووال

کارگردان: Sudheesh Gopinath

زبان: مالایایی

یکی از تماشاچیان فریاد می‌زند: «او غیرسیاسی است، قربان» در تلاشی برای نجات قهرمان این فیلم، مدنان ملاککارا، از کوبیدن یک فاسد و ترسناک فیزیکی. netav مادانان مانجاکارا نامیده می شود. این اطلاعات به جای اینکه به عنوان محافظت عمل کند، باعث می شود که شرور با تحقیر و تحقیر، رهبر بدبخت را مورد خطاب قرار دهد.

اولین نامی که این دو مرد به اشتراک می گذارند جرقه های درام در آن است مدانولسوام. مدانان با بازی سورج ونجارمودو جوجه ها را رنگ می کند و آنها را برای امرار معاش می فروشد. هنگامی که یک مدنان ثروتمند (بابو آنتونی) برای انتخابات شرکت می کند، حزب مسلط ایالت، مدنان فقیر را به عنوان یک نامزد ساختگی معرفی می کند تا رأی دهنده را گیج کند. زندگی از آنجا برای این مدنان که مانند توپ پینگ پنگ بین دو طرف پرتاب می شود، به سراشیبی می رود.

عمه‌اش، بیوه آلیس (باما آرون) و فرزندش نیز با او دور و بر می‌شوند. مدنان در اوایل فیلم در حالت اینرسی قرار دارد. درست زمانی که او در حال جمع شدن است، زندگی اش از او ربوده می شود. او ساده لوح و بی علاقه به اتفاقات فراتر از دنیای کوچک خود تا آن زمان است. مدانولسوام این سوال را بررسی می‌کند که آیا وقتی نیروهای قدرتمند تهدید می‌کنند وجود او را تکه تکه می‌کنند، همین کار را می‌کند و می‌تواند به همین شکل بماند.

به کارگردانی Sudheesh Gopinath، مدانولسوام توسط Ratheesh Balakrishnan Poduval بر اساس داستانی از E. Santhosh Kumar نوشته شده است. راثش به عنوان نویسنده و کارگردان فیلم شیطانی خوشمزه با طنز سیاسی به چشم گاو نر خورد. ننا، تاان کیس کودو سال گذشته، و با تفسیر اجتماعی خود در اندروید Kunjappan نسخه 5.25 (2019). مدانولسوام به حد بالایی که هر دو تعیین کرده‌اند نزدیک نیست، اما در عین حال، یک نظر مهم در مورد بی‌تفاوتی سیاسی یک شهروند است که به ناچار به مشارکت و رنجش در مواجهه با رنج شخصی تبدیل می‌شود.

این مدانولسوام هیچ ارتباطی با کلاسیک دهه 1970 با بازی کمال حسن و زرینا وهاب ندارد. این عنوان به جشنواره عشق / اشتیاق / شهوت ترجمه می شود و در مورد سال 2023 مدانولسوام همچنین نمایشنامه ای بر تعداد مدنان در طرح است. جشنواره مدنان به اولین ترجمه منتهی می شود – ها! – زیرا مادانا به معنای «مست‌کننده، برانگیختن شور جنسی، لذت بخش، مربوط به کوپید» (به نقل از فرهنگ لغت مالایالام من) و به این دلیل که مادانا نام دیگری برای کاامادوا، خدای هندو عشق، میل و لذت است. این لایه‌های چندگانه در عنوان‌نویسی از زمان بلوک آغازین هرج و مرج، مناسب هستند مدانولسوام یک حزب سیاسی است که زندگی جنسی Madanan Mallakkara را مختل می کند.

روایت با سرعتی ضعیف و با تزریق دوره‌ای از طنز آغاز می‌شود که شخصیت و شرایط مدنان را مشخص می‌کند. این به تدریج با ورود سیاستمداران به معارضه شتاب بیشتری می یابد. خستگي و افزايش انرژي در ابتدا اميدوار كننده است، اما در هر دو مورد، پس از يك نقطه، فيلمنامه و كارگرداني به وصله‌اي از اوج و فرود، تازگي و تكرار تبديل مي‌شود.

مدنان ملاککارا فقط یک فرد نیست، بلکه استعاره ای از شهروندانی است که به سمت دیگری می نگرند تا زمانی که خود تحت تأثیر بازی های مخرب طبقه سیاسی قرار گیرند. این نکته بزرگتر توسط مدانولسوام به شدت مربوط به کشوری است که توسط افراط گرایی ویران می شود، در حالی که افراد مشهور و افراد زیادی از مردم بی تفاوتی و بی خردی خود را به عنوان نشان افتخار به کار می برند. متأسفانه، نوشته به اندازه کافی موضوع را بررسی نمی کند.

چی مدانولسوام درست می شود هرچند لذت بخش و به طرز قابل توجهی شجاع است. به عنوان مثال، در حالی که صنعت فیلم هندی پردرآمدتر و پردرآمدتر در برابر تشکیلات سیاسی خشمگین است، در اینجا یک فیلم مالایایی دیگر وجود دارد که گردن خود را برای انجام کاری که هنر بزرگ انجام می دهد به خطر می اندازد. با وجود استفاده از نام های خیالی، مدانولسوام در داستان چپ‌گرا بودن حزب اولیه ماکیاولیایی و مستعد خشونت، و نه در مورد مادانان مانجکارا کج‌رو که از یک گروه جناح راست تهاجمی زعفرانی است که تلاش می‌کند تا در کرالا به راه بیفتد، نمی‌داند. در اثر مدانولسوام از حزب حاکم کرالا و مرکز انتقاد می کند. حتی گروه سومی را در این ترکیب برای تسکین احساسات صاحبان قدرت در نظر نمی گیرد. این تصمیمات سودیش و راتیش اقدامات شجاعانه ای هستند که سینمافیل ها در کرالا آنها را بدیهی می دانند.

یکی از مدانولسوامثابت‌ترین مولفه‌های او از نظر نویسندگی، بازیگری و کارگردانی، قاتل‌های خنده‌دار نامبوتیری هستند که هویت طبقه بالایی خود را به رخ می‌کشند در حالی که داستان سرایی میکی و غرورشان را از بین می‌برد. راتیش همچنین با اشاره‌ای ناپسند و زودگذر به هویت مذهبی مسیحی آلیس که توسط عمه مادانان مالاککارا انجام شده بود، بیش از همه نشان می‌دهد – این اشاره‌ای به عنصری از جریان‌های مخفی بین‌اجتماعی در کرالا است که به ندرت توسط لیبرال‌ها به آن پرداخته می‌شود.

سورج نقش مدنان را در نقش مردی با راه رفتن ناهنجار و رفتاری ناهنجار بازی می‌کند که تکاملش به‌طور همزمان به سختی قابل تشخیص و غیرقابل انکار است. اجرای خوبی است حتی اگر از کارهای خارق‌العاده‌ای که او در سال‌های اخیر انجام داده است بالاتر نباشد. یک چیز نامشخص است: چرا آلیس جذب او شده است؟ این فقدان وضوح از یکی از خلأهای فیلم ناشی می شود: نوشته های پوچ و توخالی شخصیت های زن به هر حال کمیاب آن.

Madanan Mallakkara و مردان Namboothiri هستند مدانولسوامتنها نقش‌هایی که به طور گسترده نوشته شده‌اند. انتخاب راجش ماداوان و رنجی کانکول برای بازی در نقش نامبوتیری ها نیز به تاثیر کمدی آنها کمک زیادی می کند. مردان لاغر با جثه های کوچک به ندرت به عنوان افراد مسلسل کننده اسلحه بازی می شوند. از این نظر، راجش و رنجی تضاد سرگرم‌کننده‌ای با بابو آنتونی سر به فلک کشیده در نقش مدانان بد هستند. راجش به‌ویژه نقش خود را ایفا می‌کند و آن را به یک فیلم‌شناسی ارزشمند تبدیل می‌کند که قبلاً به آن می‌بالد مینال مورالی (2021) و ننا، تاان کیس کودو.

PP Kunhikrishnan (به یاد ماندنی به عنوان قاضی از ننا، تاان کیس کودو) در اینجا به عنوان عموی قهرمان یک هوت است. سواتی داس پرابهو در نقش معشوقه آلیس لحظاتی را پیش از آن که مانند بسیاری از شخصیت های فیلم از صحنه خارج شود، می گذراند.

تنها دو زن داستان کلیشه ای هستند. آلیس نوعی نقش زن است که در جریان اصلی سینما در سراسر جهان فراوان است. تنها کار او این است که هدف اشتیاق قهرمان باشد. باما آرون کاریزماتیک است و شایسته بهتر است. چاندریکا مادیکای نقش شخصیتی را بازی می‌کند که اغلب در سینمای جنوب هند در زبان‌های مختلف دیده می‌شود: یکی از اقوام زن بزرگ‌تر قهرمان که با وجود توانایی‌اش در بهتر شدن مردان با قدرت و قدرت فیزیکی، فریاد می‌زند، فریاد می‌زند، حتی او را کتک می‌زند. فکر سارپاتا پارامبارای (تامیل، 2021)، کانتارا (کانادا، 2022)، و اکنون این.

زوایای دوربین شهناد جلال، فیلمبردار برای اثربخشی کمدی فیزیکی در مدانولسوام. فیلم بیشتر به او نیاز دارد که در فضاهای داخلی، از جمله خانه کم نور و متوسط ​​مدنان، فیلمبرداری کند، و از تصاویر بزرگتر چه در داخل یا خارج از این تنظیمات دوری کند. در موارد معدودی، هرچند زمانی که دوربین در فضای باز است، او نماهای عریض و بسیار عریض را به کار می‌برد که آرامشی را از هیاهوی زندگی مدنان ارائه می‌کند، حتی در حالی که مناظر زیبا را ارائه می‌دهد. کرالا چندین دهه است که توسط استعدادهای درخشان بسیار فیلمبرداری شده است که ممکن است تعجب کنید که چه کاری بیشتر از این می تواند انجام دهد، اما قاب نفیس شهناد از مردمی که در حال عبور از مزارع با پوشش گیاهی سرسبز در اطراف و کوه های دوردست هستند، یادآور امکانات بی نهایت پیش روی یک هنرمند است. خیال پردازی.

سیاست و کمدی در مدانولسوام دید بین فراز و نشیب است، اما اوج های فیلم دلیل کافی برای تماشای آن است.

امتیاز: 2.75 (از 5 ستاره)

مدانولسوام در سینماها است

Anna MM Vetticad روزنامه نگار برنده جایزه و نویسنده ماجراهای یک منتقد فیلم شجاع است. او در تلاقی سینما با دغدغه های فمینیستی و دیگر دغدغه های سیاسی-اجتماعی تخصص دارد. توییتر: @annavetticad، اینستاگرام: @annammvetticad، فیس بوک: AnnaMMVetticadOfficial

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام