نظر | بسیاری از مشاغل نفت و گاز دیگر برنمی گردند ، اما این نمی تواند آینده ما را مشخص کند

این ستون نظر آدام لگ است، رئیس شورای تجارت آلبرتا.

اخبار اخیر ادغام Cenovus / Husky، خرید تورمالین منابع مدرن و مشتری ، و جابجایی عملکرد پایین دست اداره Suncor به کلگری احساسات متفاوتی ایجاد کرده است.

ادغام شرکت های نفت و گاز کانادا نشانه زمان است ، زیرا آنها برای رقابت در یک بازار با چالش بیشتر به مقیاس نیاز دارند.

ادغام این خبر خوب را به همراه دارد که شرکت های ادغام شده توانایی جدیدی برای رقابت در دنیای کم هزینه و کم کربن خواهند داشت. در دراز مدت ، ادغام منجر به مقیاس و انعطاف پذیری مالی می شود. جابجایی ها امکان ایجاد مشاغل جدید را در اینجا در کلگری ایجاد می کند. اعلامیه های بیشتری در راه است.

اما نتیجه خالص این روندها به طور کلی هم برای مشاغل کوتاه مدت و هم برای نرخ های خالی ادارات در کلگری نزولی خواهد بود.

این تأثیرات واقعی است. قلب من به کسانی می پردازد که جایی در شرکت های تازه تاسیس پیدا نمی کنند. و به کسانی که تجارتشان مانند رستوران ها ، خشکشویی ها ، کافی شاپ ها و … – برای ادامه زندگی نیاز به گردش مشتری در مرکز شهر دارند ، می رسد.

واقعیت در حال ضربه زدن به خانه است

کلگری اکنون به طور کامل در حال درک تأثیرات و پیامدهای تصمیماتی است که باعث ایجاد تعداد استخدام و فضای اداری شده است که پایدار نیستند.

ما برای یک محیط قیمت نفت در محدوده 100 دلار / بشکه ساخته ایم. با نفت 40-50 دلار در هر بشکه ، یک همه گیری جهانی و روند طولانی مدت به سمت کربن زدایی و افزایش استفاده از اتوماسیون و فناوری ، واقعیت این است که بعید است شغلهایی که اکنون از بین می رود دوباره برگردند. به همین اندازه بعید است فضای خالی دفتر به زودی پر شود.

اما هیچ یک از این واقعیت ها نیازی به تعریف ما ندارند. در واقع ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها این کار را نمی کنند.

ما باید دو کار انجام دهیم: ما باید از تمام نقاط قوت خود استفاده کنیم. و ما باید از یکدیگر مراقبت کنیم

نقاط قوت ما مردم ما ، مکان ما و چشم انداز وسیع و پایگاه منابع ما هستند. ما دارای نقاط قوت طبیعی در زمینه انرژی ، کشاورزی ، گردشگری ، حمل و نقل و تدارکات هستیم. ما یک بخش فناوری پویا و در حال رشد داریم ، تخصص خدمات مالی ما در سطح جهانی است و در زمینه های ساخت و علوم پزشکی از نقاط قوت برخوردار هستیم.

نقاط قوت ما مردم ما ، مکان ما و چشم انداز وسیع و پایگاه منابع ما است ، می گوید آدام لگ. (دیو گیلسون / CBC)

در نقش من ، من در تلاقی همه این نقاط قوت زندگی می کنم. من می گویم که ما تجمل تعقیب رنگین کمان را نداریم ، اما همچنین تفکیک جامعه خود را با قرار دادن یک بخش یا قدرت در مقابل بخش دیگر نداریم.

من اعتقاد راسخ به “و” دارم ، نه “یا / یا”. ما به عنوان یک شهر می توانیم نفت و گاز و کشاورزی و فناوری و انرژی های تجدیدپذیر و موارد دیگر را انجام دهیم. ما بر اساس نقاط قوت و دارایی خود کار می کنیم.

آنچه مدیریت آن برای همه ما سخت است این است که این تغییرات به سرعت اتفاق نمی افتد. ما باید در حال حاضر بلوک های ساختمانی مناسبی را ایجاد کنیم که با ادامه روند رشد اقتصادی ، سود سهام پرداخت کنند.

توسعه اقتصادی کلگری کلگری در اقتصاد جدید یک نقشه راه عالی و برنامه ریزی برای کلگری برای ایجاد نقاط قوت خود ارائه می دهد.

طول میکشه. قدرت بخش نفت و گاز دهه ها به طول انجامید تا در آلبرتا و کلگری توسعه یابد. مانند شهرت ، ساخت بخش های اقتصادی زمان بر است ، اما می تواند خیلی سریع جابجا شود.

در نتیجه این جابجایی ها ، ده ها هزار نفر از مردم کلگری و آلبرتایی طی پنج سال گذشته شغل خود را از دست داده اند. هزاران نفر از همسایگان ما خود را بدون آینده در بخشی که سالها در مورد آموزش ، مهارت سازی و سخت کوشی برای موفقیت در آن گذرانده اند ، یافته اند.

هزاران شرکت دیگر برای خدمت به جمعیت و نیروی کار در حال رشد ما ایجاد کرده اند ، تا فقط آرزوهایشان را ببینند. مردم ما قدرت ما هستند و ما باید از آنها مراقبت کنیم.

بی عاطفه ای به وجود آمده است

من ناراحت هستم و می توانم بگویم که در بحث عمومی ما بی اشتیاق نسبت به مشاغل و معیشت از دست رفته وجود دارد. بسیاری پیشنهاد می کنند که کالگری و آلبرتا گریه بر روی شیر ریخته شده را متوقف کرده و ادامه دهند.

برای کسانی که شغلشان از دست رفته است و نمی توانند به راحتی به کار دیگری بپردازند ، این کاملاً بی توجه است. من نگران هستم که برخی از شعارها تأثیرات را برای افراد واقعی و خانواده ها از دست داده است.

نگرش “درست به شما خدمت می کند ، شما مدت طولانی آن را خوب داشتید ، و این فقط راهی است که جهان می رود” تفرقه انگیز ، مفید و اشتباه است. من از همه ما می خواهیم که متوقف شویم و به جای انتقاد ، در کمک رسانی کار کنیم.

ما قادر به تخفیف تأثیرات بر روی مردم نیستیم. ما باید به سرمایه گذاری و پشتیبانی از موسسات جامعه خود که به افراد نیازمند کمک می کنند ، مانند بانک های مواد غذایی ، خدمات بهداشت روان و مراکز مشاوره ، و همچنین برنامه هایی مانند آموزش دوره متوسطه و انتقال شغلی ، که به مردم امکان می دهد خود را سازگار کنند ، ادامه دهیم. مهارت برای آینده

چه کسی باشد که از نفت و گاز به یک موقعیت زمین گرمایی یا هیدروژنی منتقل شود ، یا اشتیاق او به چیزی را به یک تجارت نوین تبدیل کند ، این سرمایه گذاری ها در افراد مهمترین سرمایه گذاری هایی است که می توانیم انجام دهیم.

ده ها هزار نفر از آلبرتایی ها به دلیل تغییر در اقتصاد در پنج سال گذشته شغل خود را از دست داده اند. به گفته آدام لگ ، سرمایه گذاری در این افراد مهمترین سرمایه گذاری است که می توانیم انجام دهیم. (جف مکینتوش / مطبوعات کانادایی)

خیلی اوقات ما در مورد این موضوع صحبت می کنیم اما کارهای کافی انجام نمی دهیم.

آنچه ما نیاز داریم سرمایه گذاری های هدفمند برای مردم ما برای آینده است ، به ویژه افرادی که بعید است شغل آنها بازگردد ، یا به دلیل جابجایی شن و ماسه اقتصادی مشاغل آنها از بین رفته باشد. این پاسخی نیست که فقط توسط COVID-19 هدایت شود. این یک تغییر اساسی در اقتصاد و ماهیت کار ما است.

آنچه من را به ویژه ناامید می کند عدم حمایت دولت فدرال برای کمک به افرادی است که با پیگیری تعهدات خود در زمینه آب و هوا در پاریس ، شغلشان از بین خواهد رفت.

در تلاش های اتاوا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کانادا – هدفی که نباید درباره آن بحث کرد و بسیار ضروری است – سیاست در حال شکل گیری است و در مواردی مانند وسایل نقلیه الکتریکی و هیدروژن سرمایه گذاری می شود. اینها ضروری است ، اما بازتاب دهنده معادلات مردم نیست.

با هر تصمیم سیاست و هر سرمایه گذاری عواقب مربوط به شغل و اشتغال به وجود می آید که می ترسم واقعاً محاسبه نشده باشد. همچنین مطالعه کافی برای تعیین چگونگی کمک به آوارگان یا در انتقال به این فرصت جدید یا یافتن چیز دیگری انجام نشده است.

برنامه های انتقال بیشتری مورد نیاز است

علی رغم اینکه اخیراً 1.5 میلیارد دلار برای توافق نامه های توسعه نیروی کار اضافه شده است ، من معتقدم که سیاست ها و برنامه های انتقال اشتغال باید زمان بیشتری را در اتاوا صرف کنند.

کارهای بزرگی در جامعه انجام می شود ، مانند لبه بالایی برنامه ای در توسعه اقتصادی کلگری ، که برای بازآموزی افراد آواره از بخش نفت و گاز در فرصت های رشد فناوری دیجیتال با رشد بالا کار می کند. تقاضا برای این برنامه زیاد است – 1300 برنامه برای 100 نقطه – این بدان معنی است که بسیاری از افراد به فصل بعدی خود فکر می کنند و سعی در ایجاد یک انتقال دارند.

برنامه جدید AltaML آزمایشگاه هوش مصنوعی کاربردی برنامه های 500 به علاوه برای اولین گروه خود از هشت شرکت کننده مشاهده کرد ، بسیاری از آنها در حال شغل های دیگر هستند. و هاب دیجیتال پلی تکنیک SAIT مرکز شهر فرصت بیشتری را برای افراد فراهم می کند تا به مهارتهای جایگزین و مسیرهای شغلی نگاه کنند.

برای کسانی که حمایت دولت یا سرمایه گذاری در نفت و گاز را مورد انتقاد قرار می دهند یا دولت را به سرعت بخشیدن به فعالیت در بخش های جدید یا نوظهور تشویق می کنند ، از شما می خواهم که تمرکز خود را به درخواست دولت برای کار با صنعت و سرمایه گذاری در افرادی که خود را بدون شغل و چشم انداز محدود برای آینده – برای کمک به آنها در ایجاد فرصت و امنیت.

ما می توانیم هر دو را انجام دهیم. بیایید بسازیم ، نه خراب کنیم. ما باید مراقب یکدیگر باشیم.


این ستون یک نظر است. برای اطلاعات بیشتر در مورد بخش تفسیر ما ، لطفا مطالعه کنید س FAالات متداول ما.