نظرسنجی سی بی سی نیوز حاکی از آن است که حزب محافظه کار متحد در آلبرتا به پیروزی رسیده است

بعد از عقب افتادن در نظرسنجی ها بر اساس نظرسنجی جدید سی بی سی نیوز، برای سال ها، به نظر می رسد حزب محافظه کار متحد در روز دوشنبه آینده اکثریت را به دست آورد.

جانت براون، نظرسنجی مستقر در کلگری، که این انتخابات را انجام داد، گفت: “اگر چهار ماه پیش از من بپرسید که فکر می‌کنم این انتخابات چگونه پیش می‌رود، می‌توانم بگویم NDP به سمت پیروزی پیش می‌رود.” نظرسنجی تصادفی از 1200 رای دهنده آلبرتا.

براون فکر می‌کند که UCP حاکم، با وعده‌های تبلیغاتی خود که از اوایل آوریل شروع شد، اوضاع را تغییر داد.

اما کلگری همچنان رقابتی است – و حداقل یکی از ناظران قدیمی سیاسی می گوید که برای حساب کردن NDP خیلی زود است.

UCP در خارج از دو شهر بزرگ آلبرتا پیشتاز بزرگی است

UCP در سراسر استان با 52 درصد در میان رأی دهندگان تصمیم گیری یا متمایل پیشتاز است و NDP با 44 درصد پس از آن قرار دارد.

از هر پنج رأی دهنده ای که در نظرسنجی تصادفی که بین 12 تا 24 می انجام شد، یک نفر هنوز در مورد نحوه رأی دادن در انتخابات عمومی آلبرتا در روز دوشنبه تصمیم می گیرد.

نظرسنجی CBC News همچنین نشان می دهد که شکاف جنسیتی بین مردان و زنان از بین رفته است. نظرسنجی از رای دهندگان آلبرتا در پاییز گذشته دریافتند که 51 درصد از زنان قصد رای دادن به NDP را داشتند، در مقایسه با 43 درصد از مردان.

مردان همچنان بیشتر به UCP رأی می دهند – اما در این نظرسنجی اخیر زنان به طور مساوی بین دو حزب تقسیم شده اند.

براون با استفاده از نتایج نظرسنجی CBC News پیش‌بینی می‌کند که UCP احتمالاً 51 کرسی از 87 کرسی مجلس قانونگذاری آلبرتا را تصاحب خواهد کرد.

در انتخابات مه 2019، حزب متحد محافظه کار – یک ادغام از حزب وایلدروس و انجمن محافظه‌کاران مترقی در سال 2017 – 55 درصد از آرای عمومی و 63 کرسی در مجلس را به دست آورد. NDP 24 کرسی، اکثراً در ادمونتون، به دست آورد.

تفاوتی بین اسمیت و نتلی در ذهن آلبرت ها وجود ندارد

در حالی که به نظر می‌رسد اکثر آلبرتی‌ها UCP را بر NDP ترجیح می‌دهند، به نظر می‌رسد رای‌دهندگان استان پریری برداشت‌های یکسانی از رهبران دو حزب دارند.

تقریباً نیمی از آلبرتایی ها (47 درصد) تا حدودی یا به شدت با دانیل اسمیت از UCP و ریچل نوتلی از NDP موافق نیستند.

دو رهبر که برای شغل برتر استان رقابت می کنند، هر کدام 42 درصد رتبه های تایید یکسان را دریافت کردند.

کمپین اسمیت جنجال های زیادی را برانگیخت.

هفته گذشته کمیسر اخلاق استان به این نتیجه رسید که اسمیت قانون تضاد منافع آلبرتا را نقض کرد.

رهبر UCP همچنین در اوایل مبارزات انتخاباتی به دلیل پیشنهاد دادن به کسانی که در برابر کووید-19 واکسینه شده‌اند، به این موضوع علاقه نشان داده بود.جذابیت های یک ظالم“امثال آدولف هیتلر.

و NDP مکرراً در طول مبارزات انتخاباتی اسمیت را به دلیل حمایت قبلی اش از او مورد سرکوب قرار داد پرداخت از جیب برای ویزیت پزشک

براون فکر می کند تمرکز بی وقفه NDP بر شایستگی و قابلیت اعتماد اسمیت نتیجه معکوس داشته است.

او فکر می کند که بسیاری از رای دهندگان آلبرتا با لحن منفی مبارزات انتخاباتی ناراضی شدند.

فکر می کنم با تمرکز زیاد روی اسمیت، [the NDP] براون گفت: به مردم دلیلی داد که به اسمیت و شایستگی او به عنوان رهبر شک کنند، اما آنها به اندازه کافی برای دادن دلیل مثبت به مردم برای رای دادن به NDP تلاش نکردند.

زنی با موهای بلوند و عینک در حال لبخند زدن در مقابل تلویزیونی است که نقشه ای از کلگری را نشان می دهد.
جانت براون یک نظرسنجی مستقر در کلگری است. نظرسنجی انجام شده توسط براون نشان داد که UCP در سراسر استان با 52 درصد در میان رأی دهندگان تصمیم گیری یا متمایل پیشتاز است و پس از آن NDP با 44 درصد قرار دارد. (CBC)

براون افزود: «حزب دموکراتیک خلق کمپینی داشت که فقط یک یادداشت داشت. با شروع مبارزات انتخاباتی، آلبرت ها با اسمیت راحت تر شدند و با نوتلی کمتر راحت شدند.

دوان برات، ناظر قدیمی سیاسی آلبرتا، براون را تکرار می‌کند و تأکید می‌کند که تبلیغات حمله NDP احتمالاً رأی‌دهندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

این دانشمند علوم سیاسی از بخش اقتصاد، عدالت و مطالعات سیاست دانشگاه ماونت رویال گفت: «این یک کمپین بسیار منفی بود.

برات فکر می کند که برخی از ضربه های NDP – از جمله بحث جنجالی اسمیت نظرات هیتلر و خشخاش – با رای دهندگان فرود آمد.

اما برات فکر می‌کند که بسیاری از کمپین‌های منفی به سر و صدایی تبدیل شد که رای‌دهندگان آن را تنظیم کردند.

برات در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: «آنها همه چیز را بیرون انداخته اند، هر ویدیویی که دارند… اگر همه چیز را روی آن بیندازید، به نظر می رسد که این یک انباشته است».

نظرسنجی نشان می دهد که میدان نبرد کلگری همچنان نزدیک است

مسابقه اسب دوانی بین UCP و NDP همچنان در کلگری فشرده است

UCP در بین رأی دهندگان تصمیم گیرنده و متمایل با 49 درصد در بزرگترین شهر آلبرتا پیشتاز است. NDP با 46 درصد همچنان رقابتی است.

برات فکر می‌کند که نگرانی‌های باقی‌مانده در ذهن رأی‌دهندگان کلگری در مورد رهبر UCP همچنان می‌تواند به دموکرات‌های جدید کمک کند.

برات گفت: “من فکر می کنم آنها ذره ای امید دارند زیرا هنوز شک و تردیدهایی در مورد اسمیت وجود دارد.”

برات تعجب می کند که آیا این تردیدها به ماندن رای دهندگان محافظه کار سنتی در خانه تبدیل می شود. او انتخابات سال 2012 را به یاد می‌آورد که در آن نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌داد اسمیت – رهبر آن زمان حزب وایلدروس – برنده خواهد شد، اما محافظه کاران مترقی از پشت سر آمدند تا اکثریت را به دست آورند.

محافظه کاران در کلگری ثابت هستند.

این شهر – برای دهه ها – محافظه کاران قابل اعتمادی را به صورت استانی و فدرال انتخاب کرده است.

برات می گوید که اقتصاد دوباره رونق گرفته است، اما شک و تردید در ذهن رأی دهندگان کلگری در مورد اسمیت وجود دارد.

او گفت: “UCP باید برنده شود و باید خیلی راحت پیروز شود.” “این واقعیت که آنها نیستند به خاطر دانیل اسمیت است.”


نظرسنجی تصادفی سی‌بی‌سی نیوز از 1200 آلبرتایی با استفاده از روش ترکیبی بین 12 تا 24 مه توسط تحقیقات Trend مستقر در ادمونتون به سرپرستی انجام شد. نظرسنجی جنت براون. نمونه معرف عوامل منطقه ای، سنی و جنسیتی است. حاشیه خطا +/- 2.8 درصد است، 19 بار از 20. برای زیر مجموعه ها، حاشیه خطا بزرگتر است.

این نظرسنجی از یک روش ترکیبی استفاده کرد که شامل تماس با پاسخ دهندگان نظرسنجی از طریق تلفن و دادن گزینه تکمیل نظرسنجی در آن زمان، در زمان راحت‌تر دیگر، یا دریافت لینک ایمیل و تکمیل نظرسنجی آنلاین بود. Trend Research با استفاده از یک لیست تصادفی از شماره‌ها، که هم از تلفن ثابت و هم از تلفن همراه تشکیل شده بود، با افراد تماس گرفت. قبل از اینکه شماره تلفن دیگری به نمونه اضافه شود، شماره‌های تلفن تا پنج بار در پنج زمان مختلف روز شماره‌گیری شد. نرخ پاسخ 5.35 درصد بود.