نخست وزیر دانیل اسمیت می گوید که او “حکمیت بسیار قوی” برای اجرای دستور کار UCP دارد

نخست‌وزیر دانیل اسمیت در یکی از اولین مصاحبه‌های خود از زمان رهبری حزب محافظه‌کار متحد به دولت اکثریت در آلبرتا، گفت که او حاشیه‌های آرای مردم در انتخابات روز دوشنبه – 52 درصد برای UCP، 44 درصد برای NDP – را به عنوان یک امتیاز در نظر می‌گیرد. دستور روشن

اسمیت به سی‌بی‌سی گفت: «من فکر می‌کنم این می‌گوید که مردم همه جنبه‌ها را در نظر گرفتند و تصمیم گرفتند این است که دستور کار UCP را دوست دارند. قدرت و سیاست.

برخی از این دستور کار احتمالاً در هفته ها و ماه های آینده چالش برانگیز خواهد بود، به ویژه هنگامی که صحبت از همکاری با دولت فدرال در زمینه سیاست آب و هوا باشد، همانطور که اسمیت اذعان کرد.

این دستور کار با کاهش تعداد کرسی های حزب کمونیست حزب کمونیست چین – با 49 کرسی پیش بینی شده برای 38 کرسی NDP، در انتظار بازشماری – که نزدیک ترین انتخابات در تاریخ مدرن آلبرتا را به دست آورد، رهبری خواهد شد.

در طول مبارزات انتخاباتی، برخی از ایده های سیاسی بحث برانگیزتر اسمیت – قانون حاکمیت در میان آنها – به کنار گذاشته شد.

اما اسمیت گفت که او معتقد است که مردم اکنون درک می کنند که او در مورد “دفاع از صلاحیت ما” جدی است.

اسمیت “من راه های زیادی دارم که می توانم آن را انجام دهم. این فقط یک ابزار دیگر در جعبه ابزار است، و من بسیار امیدوار هستم که نخست وزیر با قوانین تهاجمی علیه ما مانند سقف انتشار گازهای گلخانه ای که دست نیافتنی است، عمل نکند.” گفت.

تماشا | اسمیت توضیح می دهد که اکنون که برنده شده است چگونه به ایده های سیاست قبلی خود نزدیک می شود:

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا درباره ایده‌های سیاست قبلی‌اش

از دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، در صحبت با Power & Politics شبکه سی‌بی‌سی پرسیده شد که اکنون که در انتخابات استانی پیروز شده است، چگونه به ایده‌های سیاسی بحث‌انگیزتر، مانند قانون بحث‌برانگیز حاکمیت نزدیک می‌شود.

راشل نتلی، رهبر حزب دموکراتیک خلق آلبرتا پس از قبول انتخابات، خطاب به حامیان خود در هتلی در ادمونتون، گفت که در صورت پیروزی، متعهد می‌شد که هر کاری را انجام دهد تا «تفرقه گذشته را پشت سر بگذارد و برای اکثریت قریب به اتفاق مردم آلبرتا حکومت کند، عملی و عمل‌گرا باشد و به همه صداها گوش کن.”

“پس من می پرسم [Smith] نتلی گفت که امشب اکثریت آلبرتایی ها را به یاد بیاوریم و به دولتی متعهد شویم که نیازها و آرزوهای همه آلبرتایی ها را در اولویت قرار دهد.

سیاست آب و هوا

در آوریل، UCP یک طرح “آرزوآمیز” برای دستیابی به یک اقتصاد خنثی کربن تا سال 2050 منتشر کرد. اما حزب اشاره کرد که هدف آن انجام این کار “بدون به خطر انداختن انرژی مقرون به صرفه، قابل اعتماد و مطمئن” است.

اولین تماس او با نخست وزیر جاستین ترودو روز سه شنبه انجام شد و اسمیت گفت که در این گفتگو نارضایتی خود را از وزیر محیط زیست فدرال استیون گیلبولت ابراز کرده است.

“آنها [know] او گفت که در مورد هر چیزی که به اقتصاد ما آسیب می زند، موضع سختی وجود دارد، اینکه ما کارگران نفت و گاز طبیعی خود را صرفاً از کار بیکار نمی کنیم. شبکه برق خالص صفر تا سال 2035.”

کانادا تا سال 2035 یک شبکه ملی برق خالص صفر را هدف گذاری کرده است. علاوه بر اسمیت، اخیراً خشم اسکات مو، نخست وزیر ساسکاچوان را نیز برانگیخته است که آن را “غیرممکن” و “غیر قابل قبول” خوانده است. Guilbeault گفت که Moe “حتی ندیده است که این مقررات شامل چه مواردی می شود و چه نوع مکانیسم های انعطاف پذیری وجود خواهد داشت.”

اهداف دولت فدرال برای کاهش انتشار کربن نیز به شدت به پیشرفت آلبرتا وابسته است. در سال 2021، صنعت نفت و گاز بیشترین سهم را در انتشار گازهای گلخانه ای در کشور داشته است. 28 درصد از کل انتشار.

تماشا | اسمیت می گوید که استان نیازی به سقف انتشار ندارد. می تواند به جای آن بر فناوری نوظهور تکیه کند:

دانیل اسمیت، نخست وزیر آلبرتا درباره برنامه های آب و هوایی صحبت می کند

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، در صحبت با Power & Politics CBC می‌گوید دولت او تا سال 2050 بر روی بی‌طرفی کربن متمرکز است و در عین حال بر فناوری‌های جدیدی مانند جذب، استفاده و ذخیره‌سازی کربن تکیه می‌کند.

مبارزات رهبری در مقابل مبارزات انتخاباتی

همراه با قانون حاکمیت، کمپین رهبری UCP اسمیت برخی از ایده‌های سیاستی را برجسته کرد – مانند حفظ حمایت‌ها در قانون حقوق بشر آلبرتا برای مردم بر اساس وضعیت واکسیناسیون – که در مبارزات انتخاباتی استانی ظاهر نشد.

اسمیت وقتی از او پرسیده شد که کدام یک از این سیاست‌ها را می‌تواند با مسئولیت جدید خود دنبال کند، به طور مستقیم به ایده‌های سیاستی اشاره نکرد. او گفت مردم آلبرتا باید از او انتظار داشته باشند که با اتاوا “در هر جایی که می تواند” همکاری کند و توافقنامه مراقبت های بهداشتی 24 میلیارد دلاری آلبرتا با دولت فدرال را برجسته کند.

مردم می‌دانند که وقتی من در این سمت باشم، چیزهایی را اجرا می‌کنم و آنها را اجرا می‌کنم. اسمیت گفت، خدمات بهداشت آلبرتا، و من انجام دادم. من گفتم که قرار است در مقابل اتاوا بایستیم و هستیم.»

تماشا | اسمیت می‌گوید که در مورد صنعت نفت و گاز استان «خط سختی» وجود دارد:

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا می‌گوید فضا برای همکاری با اتاوا وجود دارد

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا در گفتگو با شبکه سی‌بی‌سی Power & Politics گفت که در صورت امکان با دولت فدرال همکاری خواهد کرد، اما گفت که در مورد صنعت نفت و گاز این استان “خط سختی” وجود دارد.

پیروزی در انتخابات آلبرتای متحول را پشت سر گذاشت

حزب محافظه کار متحد اسمیت در انتخابات روز دوشنبه برای دومین دوره انتخاب شد و در خارج از دو شهر بزرگ آلبرتا پیروز شد. دموکرات‌های جدید آلبرتا ادمونتون را شکست دادند و دو حزب در “میدان نبرد کلگری” تقسیم شدند و حزب NDP 11 کرسی در بزرگترین شهر استان به دست آورد.

برخی از ناظران سیاسی احساس می‌کنند که ماهیت نازک نتایج – شش مسابقه نزدیک در کلگری با مجموع 851 رای تعیین شد – نشان می‌دهد که سیاست آلبرتا “اساساً تغییر کرده است”.

لیزا یانگ، دانشمند علوم سیاسی دانشگاه کلگری، گفت: «ما اکنون می‌توانیم واقعاً کلگری را به‌عنوان شهری در نظر بگیریم که از جهاتی از نظر سیاسی در وسط تقسیم شده است. چشم بازکن کلگری میزبان لورن مک گینیس

“این واقعاً جالب خواهد بود که ببینیم این روند در چند سال آینده چگونه انجام می شود.”


موفقیت UCP را می توان تا حد زیادی به مهار آن در مناطق روستایی آلبرتا و شهرهای کوچکتر نسبت داد. حزب 37 کرسی از 41 کرسی خارج از ادمونتون و کلگری را به خود اختصاص داد.

پل مک لافلین، رئیس شهرداری های روستایی آلبرتا، به این خبر گفت چشم بازکن کلگری شکی نیست که یک شکاف بزرگ روستایی/شهری در استان پدید آمده است – شکافی که باید توسط رهبران استانی به دقت مدیریت شود.

روستایی آلبرتا هنوز با آنچه او به عنوان “خماری افسانه ای COVID-19” یاد می کند، دست و پنجه نرم می کند، که شامل ساکنانی می شود که مقررات و سیاست های دولت برای COVID-19 را در مقایسه با بقیه استان متفاوت می بینند. اما مسائل دیگر، از جمله خدمات آمبولانس و مراقبت های بهداشتی، برای ساکنان در حال حرکت به سمت جلو خواهد بود.

مردی مقابل یک بنر ایستاده است.
پل مک‌لاچلین، رئیس RMA، می‌گوید مشکلات جدی در روستای آلبرتا وجود دارد، به‌ویژه با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر. (Trevor Wilson/CBC News)

مک لافلین گفت: “من فکر می کنم این احتمالاً شلوغ ترین انتخاباتی بود که تا به حال دیده ام.” “من فکر می کنم ما واقعاً باید در مورد اینکه آلبرتا چیست و چگونه می توانیم با هم کار کنیم، برای حل مشکلات صحبت کنیم، نه بر سر دو قطبی شدن. [ideological] خطوط.”

دبورا یدلین، رئیس اتاق بازرگانی کلگری، به این خبر گفت چشم بازکن که جامعه تجاری به دنبال “قطعیت و ثبات” خواهد بود.

او گفت: “ما نیاز به همکاری داریم. این کلید هر چیزی است و ما باید همکاری کنیم تا مطمئن شویم که می توانیم این استان را به جلو ببریم تا از فرصت های اقتصادی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.” این به معنای همکاری با تجارت است و این به معنای همکاری با تمام سطوح دولت است.»

تماشا | نخست وزیر جاستین ترودو به نخست وزیر آلبرتا دانیل اسمیت تبریک می گوید:

ترودو به نخست وزیر دانیل اسمیت به خاطر پیروزی در انتخابات در آلبرتا تبریک می گوید

نخست وزیر جاستین ترودو می گوید مشتاقانه منتظر صحبت با اسمیت و همکاری با او برای حمایت از آلبرت ها است.

شهردار کلگری، جیوتی گوندک، سه شنبه کنفرانس خبری برگزار کرد تا به اسمیت و UCP تبریک گفت.

گوندک در تالار شهر کلگری گفت: «ایستادن برای ارزش‌هایی که ما را به یک جامعه مدنی و قوی تبدیل می‌کند، این وظیفه‌ای است که شورای ما به همراه همتایان استانی خود متعهد به انجام آن است. ما همچنین متعهد به همکاری با دولت استانی جدید خود هستیم.»

گوندک گفت که به دنبال ملاقاتی با اسمیت در اسرع وقت خواهد بود. گوندک گفت که انتظار دارد انتخاب مجدد UCP خبر خوبی برای قراردادی 1.2 میلیارد دلاری برای جایگزینی Saddledome قدیمی با یک عرصه جدید برای Calgary Flames باشد.