نامزدهای رقیب حضور اسمیت در حوزه انتخابیه را در جریان مناظره بروکز و کلاه پزشکی هدف قرار می دهند.

رهبر UCP، دانیل اسمیت، چهارشنبه شب در خانه خود سوار بروکز-مدیسین کلاه بود و با گوندولین دیرک از NDP و بری موریشیتا، رهبر حزب آلبرتا – که هر دو در حوزه انتخابیه جنوب شرقی با او رقابت می کنند، روبرو شد.

خانه‌ای شلوغ در تئاتر دبیرستان کرسنت هایتس در مدیسین کلاه بود. در این مناظره دو ساعته، هر یک از نامزدها به سؤالاتی درباره چندین موضوع از جمله نرخ مالیات شرکت، حمایت از مشاغل کوچک، مراقبت های بهداشتی و آموزش پاسخ دادند.

حضور اسمیت در سوارکاری نیز موضوع بحث بود.

موریشیتا گفت: “MLA باید حداقل چهار بار در سال سالن های شهر را برگزار کند.”

موریشیتا که از سال 1998 عضو شورای شهر بروکس بوده و اکنون شهردار شهر است، به عدم حضور رهبر UCP اشاره کرد و گفت که باید الزامی وجود داشته باشد که MLA سوارکاری در طول سال حضور داشته باشد.

“باید ناگفته نماند، اما بارها و بارها می بینم که رای دهندگان در سراسر این استان به من می گویند که MLA آنها هرگز ظاهر نمی شود.”

اسمیت هفته‌ها پس از اینکه در اکتبر 2022 رهبر UCP شد، برنده کلاه سواری Brooks-Medicine شد و هر دو رقیب چهارشنبه شب خود را در یک انتخابات دور دوم شکست داد.

آموزش، مراقبت های بهداشتی و یک گزینه جایگزین

در سرتاسر مناظره، اسمیت و دیرک از نزدیک به نکات گفتگوی طرفین خود پایبند بودند، زیرا آنها در مورد هر موضوعی به عقب و جلو می رفتند.

دیرک، معلم سابق، وعده NDP برای استخدام 4000 معلم دیگر را برجسته کرد و بر تعهد این حزب برای ساخت مدارس در جوامعی که به گفته او “به شدت” به آنها نیاز دارد، تاکید کرد.

او همچنین AHS را هدف گرفت و گفت UCP سیستم را خراب کرده است.

دیرک گفت: مراقبت های بهداشتی در هرج و مرج است، ما در بحران هستیم. صدها پزشک از این استان خارج شده‌اند و تا زمانی که دولت تغییر نکند، برنمی‌گردند.

اسمیت پاسخ داد و گفت که حزب او در تلاش است تا آنچه را که او سیستم مراقبت بهداشتی خراب می‌خواند اصلاح کند و به برنامه‌های حزبش برای این بخش اشاره کرد.

او گفت: “گام بزرگ بعدی این است که اطمینان حاصل کنیم که ما دارای خدمات خانوادگی هستیم که در آن شما پزشکان، پرستاران، پرستاران، LPN ها و سایر متخصصان بهداشتی را دارید که به صورت تیمی با هم کار می کنند.”

با این حال موریشیتا سعی کرد خود را به عنوان جایگزینی برای UCP یا NDP معرفی کند.

او با خنده از میان جمعیت گفت: «من فکر می‌کنم آن‌ها استدلال بزرگی برای این دارند که چرا شما باید حزب آلبرتا را انتخاب کنید.

هجوم به این سو و آن سو از یک سیاست به سیاست دیگر، ابهام زیادی ایجاد می کند.

مناظره روز چهارشنبه دومین مناظره اسمیت به عنوان نامزد این هفته در پیش از مناظره رهبری پنجشنبه شب در ادمونتون بود، جایی که او قرار است با ریچل نتلی، رهبر حزب دموکراتیک خلق آلبرتا مقابله کند.