ناظران سیاست انتظار ندارند رای دهندگان بلاتکلیف از مناظره رهبران بهره زیادی ببرند

ناظران سیاست و احزاب در تماشای مناظره پنجشنبه شب بین رهبران احزاب متحد محافظه کار و دموکرات جدید به صفحه نمایش خود چسبیده بودند.

اما مشخص نیست که آیا این رویداد برای کسانی که تصمیم خود را برای رقابت شدید انتخابات استانی آلبرتا تصمیم نگرفته‌اند یا خیر حرکت کرده است یا خیر.

جانت براون، محقق کالگری، گفت که این اتفاق نادری برای آلبرتا است که تنها دو رهبر حزب در صحنه حضور داشته باشند تا رای دهندگان با هم مقایسه کنند.

به این واقعیت اضافه کنید که دانیل اسمیت از UCP و ریچل نوتلی از NDP رهبران سیاسی با تجربه هستند. هر دو مدتی را در دفتر نخست وزیر گذرانده اند و هر دو در مناظره های رهبران گذشته شرکت داشته اند.

براون گفت: “آنها خیلی خوب همخوانی داشتند. هر دو لحظات خود را (در مناظره) داشتند.”

این یک مسابقه پر جنب و جوش بود و هر دو رهبر در حالی که چند پات شات به یکدیگر می زدند به نقاط کلیدی سکوهای خود ضربه زدند.

مشتاق مبارزه

نوتلی به حریفش گفت: “می دانم که شما مشتاق مبارزه هستید.”

“شما می خواهید با اتاوا بجنگید. شما می خواهید با رسانه ها بجنگید. صادقانه بگویم، می خواهید با خود سابق خود مبارزه کنید. این در واقع بسیار خسته کننده است.”

اسمیت بارها با یادآوری سابقه حزب NDP در دولت از سال 2015 تا 2019 به رای دهندگان پاسخ داد.

اسمیت گفت: “من با رکورد خود در حال دویدن هستم. خانم نتلی از رکورد خود فرار می کند.”

“آخرین بار، او به هیچ کس نگفت که قصد دارد مالیات کربن را افزایش دهد. او یک مالیات کسب و کار آورد و همچنین در نهایت بدهی بیشتری از آنچه در تاریخ استان خود دیده ایم، داشت.”

براون گفت که نکات زیادی توسط دو رهبر مطرح شده بود، اما واقعاً یک لحظه منحصر به فرد مانند مناظره رهبران در سال 2015 وجود نداشت.

جیم پرنتیس در حالی که ریچل نتلی صحبت می کند نگاه می کند.
جیم پرنتیس، رهبر محافظه‌کار پیشرو آلبرتا، به سخنان ریچل نتلی، رهبر NDP، در طول مناظره رهبران در ادمونتون در 23 آوریل 2015 گوش می‌دهد. (جیسون فرانسون / مطبوعات کانادا)

سپس اظهار نظر جیم پرنتیس، رهبر محافظه‌کاران مترقی به نتلی مبنی بر اینکه «ریاضی سخت است» تأثیر ماندگاری را در رای‌دهندگان به جای گذاشت که او از او حمایت می‌کند.

او فکر نمی کرد در این مناظره چیزی نزدیک به آن وجود داشته باشد.

براون گفت: “من مطمئن نیستم که تعداد زیادی از رای دهندگان بلاتکلیف بتوانند آن چیزی را انتخاب کنند که به آنها اعتماد به نفس بدهد تا به یک طرف یا طرف دیگر متعهد شوند.”

“هیچ چیزی نبود که نفست را بند بیاورد.”

ارتباط شفاف

مونت سولبرگ، یک وزیر سابق کابینه محافظه‌کار فدرال و ناظر سیاست، گفت که اسمیت در انتقال واضح برنامه حزبش امتیاز خوبی کسب کرد، در حالی که زیر آتش رهبر NDP آرام بود.

او گفت که توانایی اسمیت در برقراری ارتباط خوب از طریق دوربین تلویزیون به دلیل تجربه سیاسی و رادیویی گذشته او احتمالاً با تماشاگر متوسط ​​آلبرتا ارتباط بهتری دارد.

من مطمئن نیستم که نوتلی به روشی که نیاز داشت ارتباط برقرار کند تا رای دهندگان بلاتکلیف را متقاعد کند که NDP پلت فرمی دارد که در درازمدت برای آلبرتی ها خوب خواهد بود.

سولبرگ گفت که نتلی عملکرد خوبی داشت و در مورد مسائل آموزشی که در مناظره مورد بحث قرار گرفت، بهتر از اسمیت امتیاز گرفت.

نکته‌ای که او در مورد این مناظره متوجه شد این است که وعده‌های تبلیغاتی هر دو حزب چقدر معتدل بوده است. او گفت که این به احتمال زیاد به دلیل مسابقات بسیار رقابتی در حال انجام در بسیاری از سواری های کلگری است.

سولبرگ گفت: “این خود رای دهندگان بودند که آن کاندیداها را به سمت مرکز کشاندند و باعث شدند تا ایده های اصلی بسیار خوبی ارائه دهند. بنابراین در نهایت، به ویژه مردم کلگری می توانند تعظیم کنند.”

این مناظره رهبران آلبرتا در 5 دقیقه است

دانیل اسمیت، رهبر حزب لیبرال حزب کمونیست آلبرتا و ریچل نتلی، رهبر حزب ملی دموکراتیک خلق، در مورد سوابق احزاب خود و اینکه استان به کدام رهبر می‌تواند اعتماد کند، انتقاد کردند. پرسش‌ها بر روی چندین موضوع مهم‌تر برای آلبرت‌ها متمرکز بودند: مراقبت‌های بهداشتی، مقرون‌به‌صرفه و اقتصاد.

شب فراموش شدنی

استفان کارتر، یک استراتژیست مبارزات انتخاباتی، گفت در حالی که نامزدها عملکرد خوبی داشتند، او گمان می کند که این بحث تا حد زیادی در این انتخابات فراموش خواهد شد.

او گفت که برای رای‌دهندگان بلاتکلیف که در آن حضور داشتند، نسبت به بحث‌های گذشته مزایایی داشت.

کارتر گفت: «من واقعاً از آن لذت بردم. “نگاه کردن آسان تر بود. درک آن آسان تر بود. سرگرم کننده تر بود زیرا فقط دو نفر بودند.”

او همچنین این قالب را برای سهولت دسترسی بیشتر به مناظره و کاهش گفتگوی نامزدها بر سر یکدیگر می داند.

کارتر گفت: «ما در واقع یک ساختار مناظره داشتیم که به ما امکان می داد مناظره را تماشا کنیم و بفهمیم که هر یک از دو طرفدار بزرگ چه می گویند.

شاید جالب‌ترین عاملی که در این مناظره وجود داشت این بود که در ساعاتی قبل از شروع این رویداد دو تحول سیاسی مهم وجود داشت.

کمیسر اخلاق آلبرتا دریافت که اسمیت رهبر UCP با صحبت با وزیر دادگستری خود در مورد اتهاماتی که علیه یک واعظ خیابانی جنجالی مطرح شده است، قانون تضاد منافع آلبرتا را نقض کرده است.

اسمیت روز پنجشنبه گفت که یکی از نامزدهای او در مرکز آلبرتا به دلیل اظهارات توهین‌آمیز او در مورد کودکان ترنس‌جندر، در صورت انتخاب شدن به گروه UCP نمی‌پیوندد.

برای چند روز مناظره غافلگیرکننده، کارتر گفت که تعجب کرده است که نتلی برای صدمه زدن به حمایت اسمیت در میان رای دهندگان کار بیشتری در این دو تحول انجام نداده است.

من فکر می‌کنم که او می‌توانست خیلی بیشتر از اینها پیش برود، اما در عوض او در مورد هر دوی این موضوعات لحن آرامی به خود گرفت، که مایه تاسف است زیرا اینها مسائل بزرگی هستند.»