من خارج از بازار مسکن قیمت دارم. این برای من یک موضوع انتخابات استانی است

یک گرافیک

این ستون نظری از Humam Shwaikh، مدیر محصول فناوری اطلاعات در کلگری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سری نظرات انتخابات آلبرتا 2023 CBC، به صفحه اصلی اولویت من مراجعه کنید.

به‌عنوان یک آلبرتایی در اواخر دهه 20 زندگی‌ام – حتی درآمدی بالاتر از متوسط ​​حقوقم – پس‌اندازم کندتر از پیش‌پرداخت یک خانه رشد کرده است.

من به عنوان مدیر محصول در فناوری اطلاعات کار می کنم و می توانم حدود 750 دلار در ماه کنار بگذارم که شامل پس انداز بازنشستگی می شود. اما این حتی به میزان افزایش میانگین پیش پرداخت در پنج سال گذشته نزدیک نمی شود. به جای اینکه به پیش پرداخت نزدیک تر شوم، دارم دورتر می شوم. پس اجاره میکنم

حتی این یک چالش است. تابستان گذشته از ادمونتون به کلگری نقل مکان کردم و در انجمن های Kijiji، Rentfaster و انجمن جستجو کردم. من حتی بیش از سه ماه در خیابان ها به دنبال تابلوهای جای خالی قدم زدم. من بیش از 50 درخواست اجاره ارسال کردم که هر بار با “متاسفم، قبلاً اجاره شده” مواجه می شدم.

من می خواستم حریم خصوصی داشته باشم اما مطلقاً چیزی نمی توانستم با کمتر از 1300 دلار بدست بیاورم تا به تنهایی زندگی کنم. بنابراین در حال حاضر من یک اتاق در یک خانه مشترک اجاره می کنم – که از آن سپاسگزارم – اما این چیزی نیست که خانواده ها و بسیاری از آلبرتایی های دیگر بتوانند مدیریت کنند.

به همین دلیل است که بازار غیرقابل دسترس مسکن در اردیبهشت ماه موضوع صندوق های رای استانی من خواهد بود.

این بحث اغلب به شورای شهر ختم می شود، بنابراین مردم فکر می کنند این فقط یک موضوع شهرداری است. اما در واقع این یک مسئولیت استانی است که تامین مالی مسکن ارزان قیمت، تنظیم حقوق مالکیت و تعیین سیاست مسکن را انجام دهد.

آنها مسئول تعیین خط مشی برای تضمین مسکن بازار ایمن، مناسب و مقرون به صرفه برای همه ساکنان هستند. همچنین تامین مالی و اجرای برنامه های مسکن اجتماعی برای کسانی که هرگز نخواهند توانست مسکن بازاری دریافت کنند و تنظیم بازار اجاره از نظر حقوق مستاجر، مسئولیت های مالک و کنترل اجاره.

در کانادا، بسیاری از استان ها برخی از این مسئولیت ها را به شهرها واگذار می کنند. اما اگر خوب پیش نرود، استان مسئول است.

بازار مسکن غیرقابل دسترس برای همه بد است. باعث افزایش تورم، افزایش بدهی و بی ثباتی خانوارها و تشدید نابرابری می شود. کسانی که در حال حاضر دارای ملک هستند از افزایش قیمت ها سود می برند، در حالی که کسانی که برای رسیدن به نردبان ملک تلاش نمی کنند.

مردان و زنان به عنوان میز در اتاق های شورای کلگری نشسته اند.
شورای شهر کلگری مسئول قوانین منطقه بندی برای حاکمیت ساخت و ساز در شهر است، اما این قدرت از طریق دولت استانی می آید. (Oseremen Irete/CBC)

در حال حاضر، دولت آلبرتا اقدامات کمی برای مقابله با این مشکل انجام می دهد.

برنامه مالی امسال 180 صفحه است و فقط از نظر شروع مسکن به مسکن اشاره می کند، گویی مسکن تنها معیاری برای یک اقتصاد قوی است.

آمار کانادا تخمین می زند که سال گذشته شاهد مهاجرت 165000 نفر به آلبرتا بودیم و بخش ساخت و ساز تنها شاهد 35000 شروع مسکن (شامل یک خانواده و آپارتمان) بود.

آیا جای تعجب است که میانگین اجاره بها درخواست شده در کلگری برای مستاجران جدید که به یک آپارتمان یک خوابه نگاه می کنند، طی یک سال 25 درصد افزایش یافت و به نزدیک به 1700 دلار رسید؟ این بر اساس گزارش آوریل از Rentals.ca است.

این اتفاق همزمان با کمپین ۵ میلیون دلاری «آلبرتا زنگ می‌زند» روی می‌دهد.

در این انتخابات، من می‌خواهم یک طرح مسکن بلندمدت را ببینم که در آن نامزدهای استانی برای کنترل اجاره‌بها و محدود کردن مالی‌سازی بازار مسکن، همراه با برنامه‌ای برای کمک به سیاست منطقه‌بندی معقول‌تر در شهرها تلاش کنند.

صاحب‌خانه‌ها استدلال می‌کنند که اجاره باید به دلیل نرخ بهره، مالیات و حق بیمه بالاتر افزایش یابد. اما تاثیر آن را در نظر بگیرید. یک مادر مجرد تماس می گیرد که می گوید اجاره خانه 300 دلار در ماه افزایش می یابد و اگر نتواند پول اضافی پیدا کند، باید تمام زندگی خود را تغییر دهد، حتی مدرسه بچه هایش را تغییر دهد.

اگر شورای شهر نتواند تغییرات مورد نیاز را انجام دهد، دولت استان باید وارد عمل شود.– همام شوایخ

این نوع بی ثباتی باعث ایجاد یک اقتصاد قوی نمی شود. من می خواهم محدودیت هایی را آنجا ببینم.

و در مورد مسکن ارزان‌تر، سعی کنید امروز یک ردیف از خانه‌های شهری بسازید و خواهید دید که در تالار شهر در حال بحث بی‌پایان با ساکنان مستقر در مورد اینکه چرا این خانه‌ها جرم و جنایت را افزایش نمی‌دهند. استدلال های پوچ علیه ساخت مسکن متراکم تر می تواند ساعت ها ادامه داشته باشد.

پاییز گذشته، من به صورت آنلاین نشستم و به تماشای آن نشستم که شورای شهر کلگری منطقه بندی جدیدی را در نزدیکی مراکز حمل و نقل اصلی به نام H-GO پیشنهاد کرد – در چند بخش از شهر متراکم تر است، و بنابراین با هزینه های زمین کم هزینه تر.

اما این بحث تقریباً 24 ساعت طول کشید و همچنان منجر به تصویب این طرح با افزایش حداقل الزامات پارکینگ شد که باعث افزایش هزینه می شود.

می خواهم روزی این توانایی را داشته باشم که خانواده تشکیل دهم و مکانی به اندازه کافی برای آنها پیدا کنم. بنابراین، اگر شورای شهر نتواند تغییرات مورد نیاز را انجام دهد، دولت استانی باید وارد عمل شود. این کاری است که دولت استانی در بریتیش کلمبیا شروع به انجام این ماه کرد، و من فکر می‌کنم اگر می‌خواهیم به رشد خود ادامه دهیم، آلبرتا باید از این امر جلوتر باشد.

که رای من را می آورد.


اولویت من

از نظر انتخابات استانی چه چیزی برای شما بیشترین اهمیت را دارد و چرا؟ ما بیش از دوازده نفر از ساکنان سراسر آلبرتا را برای پاسخ به این سوال استخدام کردیم.

نظرات آنها را همانطور که در cbc.ca/opinionproject منتشر می شود بخوانید.

به خاطر داشته باشید، این قطعات نباید توسط نویسندگان یا CBC به عنوان تاییدیه یک حزب سیاسی خاص در نظر گرفته شود. آنها بیان دیدگاه های نویسندگان هستند و نگاهی به چگونگی شکل گیری آن نظرات.