منتقدان هیچ تفاوتی بین چک های خیابانی پلیس و کارتهای ممنوع الحال ندارند

پلیس ادمونتون می گوید تعداد بررسی های خیابانی انجام شده در شش ماه اول سال 2020 را تقریباً به نصف نسبت به سال گذشته کاهش داده است.

بر اساس گزارشی که برای کمیسیون پلیس ادمونتون تهیه شده است ، بین 1 ژانویه و 30 ژوئن ، در مجموع 3591 معاینه خیابانی انجام شده است که به طور متوسط ​​هر روز حدود 20 مورد است.

در سال 2019 ، 6889 چک خیابانی در همین بازه زمانی ، روزانه حدود 38 مورد ، انجام شده است.

این اعداد روز پنجشنبه ، همان روزی رونمایی شد که وزیر دادگستری آلبرتا ، کیسی مادو ، از ممنوعیت کارت در کارت در سراسر استان و مقررات جدید برای چک های خیابانی خبر داد.

دیل مکفی رئیس پلیس ادمونتون در کنفرانس خبری استان گفت: “بین کارتینگ و چک های خیابانی تفاوت وجود دارد.”

بر اساس وب سایت EPS: “کارتینگ روشی است که به طور تصادفی و در صورت عدم وجود دلایل منطقی ، درخواست اطلاعات شخصی می شود.

چک های خیابانی در آنجا چنین تعریف شده است: “مکالمات بین یک افسر پلیس و یک نفر از مردم ؛ فقط در صورت وجود دلایل روشن وجود دارد که ممکن است تحقیقات بیشتری را انجام دهد یا از جرم ، بی نظمی و بزه دیدگی جلوگیری کند.

راب هول معتقد نیست که تفاوتی بین کارت های کارت و چک های خیابانی وجود دارد.

راب هول ، پلیس را “جودو کلامی” و “معناشناسی” می نامد تا بین کارتینگ و چک های خیابانی تفاوت قائل شود. (گرت همپشایر / CBC)

هول ، که به عنوان مشاور روابط بومی در شهر ادمونتون کار کرده است ، گفت: “من فکر می کنم جودو کلامی زیادی اتفاق می افتد.” “مدافعان مدت طولانی در جامعه گفته اند که آنها یکی هستند.”

هول ، که از اهالی رودخانه قو است اما تقریباً دو دهه در ادمونتون زندگی می کند ، این تمایز را “معناشناسی” نامید که برای توجیه بررسی های خیابانی به عنوان بخشی از تحقیقات پلیس در حال انجام است.

هوله با تأکید بر اینکه نظر خود او است ، گفت: “ما در گذشته از پلیس و خدمات پلیس ادمونتون شنیده ایم که تنها زمانی که مردم را برای کارتینگ متوقف می کردند این است که آنها نیز به طور فعال در حال بررسی یک جرم بودند.” “این ابزار دیگری است که برای نقض حقوق مردم و انجام توقف های غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرد.”

“این زندگی من را به خطر می اندازد”

اوباکا اوگبوگو ، دانشیار حقوق دانشگاه آلبرتا ، بعد از ظهر پنجشنبه از اعلامیه ممنوعیت کارت در شبکه های اجتماعی انتقاد کرد.

اوگ بوگو بعداً به سی بی سی نیوز گفت: “من نمی توانم تفاوت کارتینگ در مقابل چک های خیابانی را ببینم.” “من نمی بینم که چگونه پلیس می تواند عناصر کارتینگ را در آن وارد کند ، چک های خیابانی داشته باشد.”

اوگبوگو فکر می کند این استان همچنین باید چک های خیابانی را ممنوع کند.

وی گفت: “تحریم یکی بدون دیگری کاملاً منطقی نیست.” “منظور از بررسی های خیابانی چیست؟ مطالعه پس از مطالعه نشان داده است که از جرم جلوگیری نمی کند. همچنین از جرم و جنایت نمی کاهد.”

مادو روز پنجشنبه گفت که پلیس فقط در شرایط خاص می تواند اطلاعات شخصی را از مردم جمع آوری کند و باید روشن کند که مردم حق دارند به س notالات پاسخ ندهند و نیازی به ارائه شناسه شخصی ندارند.

اوگبوگو گفت که ممکن است از نظر افسران خیلی خوشایند نباشد.

استاد حقوق دانشگاه آلبرتا ، اوباکا اوگبوگو خواستار ممنوعیت کنترل خیابانها همراه با کارتینگ است. (CBC)

وی گفت: “به عنوان یک سیاه پوست ، اگر به آنها گفتم نمی توانم چنین کاری به شما بدهم زیرا وزیر دادگستری گفت من نباید چنین چیزی به شما بدهم ، این باعث می شود زندگی من به خطر بیفتد.”

رئیس پلیس ادمونتون گفت که او فکر می کند ممیزی های سه ماهه ای که از طرف استان انجام می شود ، جلوی سو ab استفاده ها را می گیرد.

مکفی گفت: “اکنون ما کنترل و توازن داریم ، از جمله عملکرد حسابرسی مرکزی که در واقع اطمینان می دهد که برای دستیابی به این حق ، هر سه ماه یکبار به این موضوع نگاه می کنیم.”

پلیس ادمونتون از سال 2016 هفت ممیزی داخلی بررسی خیابانی انجام داده و گفته است که سه مورد آخر 95٪ میزان انطباق با دستورالعمل های تعیین شده توسط یک فرآیند تأیید متمرکز را نشان داده است.

EPS نتایج آخرین ممیزی خود را روز پنجشنبه در کمیسیون پلیس منتشر کرد. از 3،591 گزارش بازرسی خیابانی ، یک تیم داخلی 188 مورد را بررسی کرده است ، یا حدود پنج درصد از کل.

حسابرسی سه مورد مبتنی بر ضمنی را نشان داد ، اما هیچ گونه تعصب صریح و آشکاری نداشت.

اوگبوگو گفت اگر تعداد بیشتری از پرونده ها بررسی شود و اگر ممیزی از خارج انجام شده باشد ، یافته ها معنادارتر خواهند بود.

اوگبوگو گفت: “آنچه می خواهم ببینم آماری است در مورد چگونگی تأثیر این امر در کاهش جرم و پیشگیری از جرم.”