ممنوعیت آتش‌سوزی در بخش‌هایی از آلبرتا با ادامه پیشرفت آتش‌سوزی‌های جنگلی پایان می‌یابد

مقامات استانی می‌گویند که واکنش آتش‌سوزی جنگلی همچنان یک ماراتن خواهد بود، اما به افراد بیشتری اجازه داده می‌شود که به خانه بازگردند و ممنوعیت آتش‌سوزی در برخی مناطق تغییر خواهد کرد.

ممنوعیت‌های آتش‌سوزی که از هفته‌ها پیش در اکثر استان‌ها برقرار بوده است با محدودیت آتش‌سوزی جایگزین می‌شود که از ساعت 10 صبح جمعه به اجرا گذاشته می‌شود. این بدان معناست که آتش‌سوزی چوبی در کمپ‌های مشخص شده و در املاک خصوصی مانند آتش‌دان‌های حیاط خلوت مجاز است.

بر اساس محدودیت آتش سوزی، آتش سوزی چوب در فضای باز همچنان در زمین های عمومی، از جمله مناطق خلوت و برخی مناطق کمپینگ ممنوع است.

کریستی تاکر، مدیر واحد اطلاعات آتش‌سوزی جنگلی آلبرتا، گفت که از آنجایی که اخیراً در بخش شمالی استان باران کمتری باریده است و خطر آتش‌سوزی همچنان بالاست، ممنوعیت آتش‌سوزی و محدودیت وسایل نقلیه خارج از بزرگراه همچنان در مناطق جنگلی سطح بالا و فورت مک موری وجود دارد. . همچنین برای شهرستان Yellowhead، جایی که هنوز آتش‌سوزی‌های فعال وجود دارد، به قوت خود باقی است.

تاکر روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما یک رویکرد محتاطانه برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های جنگلی تا حد امکان اتخاذ می‌کنیم.

اما تا زمانی که انجام این کار ایمن باشد، ما می خواهیم آلبرتی ها بتوانند از فضای باز لذت ببرند.

او اضافه کرد که نظارت بر رطوبت و دما از عوامل تصمیم گیری در مورد لغو ممنوعیت های آتش سوزی است.

هوای سرد اخیر به آتش نشانان کمک کرده تا برخی از خطرات آتش سوزی را مهار کنند.

تاکر گفت: «آتش نشانان توانسته‌اند گارد آتش‌نشانی بیشتری را قطع کنند، خطوط مهار را تقویت کنند و برای کنترل این آتش‌سوزی‌ها روی زمین کار کنند.

هنوز هفت دستور تخلیه آتش‌سوزی وجود دارد، اما اکنون دستورات برای منطقه دریاچه استورجن، شهرک‌سازی شرق پریری متیس و شهرک‌سازی پیوین متیس لغو شده‌اند.

بیش از 5300 نفر تحت دستور تخلیه هستند – تقریبا 2000 نفر کمتر از روز گذشته.

تاکر گفت که از بعدازظهر پنجشنبه، 55 آتش سوزی جنگلی در منطقه حفاظت شده جنگل آلبرتا وجود دارد و 16 مورد از آنها کنترل نشده است.

در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون هکتار در استان سوخته است.

بیانیه کیفیت هوای ویژه ناشی از دود تنها برای بخشی از شمال آلبرتا به قوت خود باقی است.