مقامات می گویند که آلبرتا هنوز به اوج دوره آتش سوزی جنگلی نرسیده است

مقامات آتش نشانی بعدازظهر یکشنبه گفتند که تعداد آلبرتایی هایی که به دلیل آتش سوزی های غیرقابل کنترل از خانه های خود خارج شده اند، با اعلام سه دستور تخلیه جدید در 24 ساعت گذشته، طی شبانه روز افزایش یافته است.

اکنون به بیش از 19000 نفر دستور داده شده است که از مسیرهای آتش سوزی های جنگلی در مرکز و شمال آلبرتا فرار کنند. این رقم در مقایسه با 16520 نفر تخمین زده شده در روز شنبه بیشتر است، اما نسبت به اوج هفته گذشته که حدود 30000 نفر بود، کمتر است.

87 آتش سوزی فعال وجود دارد که 24 مورد به عنوان غیرقابل کنترل طبقه بندی شده اند. این شامل هشت آتش سوزی در خارج از آن مناطق نمی شود.

مقامات می گویند گرمای بی امان و بادهای قوی تا کنون مبارزه را دشوار کرده است.

Josee St-Onge، اطلاعات آتش سوزی: “خطر آتش سوزی امروز دوباره شدید است. همانطور که انتظار می رفت، دیروز به دلیل شرایط گرم و خشک شاهد افزایش فعالیت آتش سوزی بودیم. فضای داخلی آتش سوزی ها می تواند شعله ور شود زیرا گیاهانی که قبلاً نسوخته بودند آتش می گیرند.” افسر استان، در یک جلسه توجیهی روز یکشنبه گفت.

St-Onge هشدار داد که بدترین ممکن است هنوز در راه باشد.

او گفت: «در حالی که برخی از آتش‌سوزی‌های جنگلی دیروز افزایش یافتند، در مجموع آتش‌نشانان ما توانستند در جای خود مقاومت کنند، اما امروز دوباره با چالش مواجه خواهند شد.»

“دوره اوج سوزاندن ما، یعنی زمانی که دما در بالاترین حد خود است و سوخت در خشک ترین حالت خود است، هنوز در مقابل ماست. ما از تمام منابعی که در اختیار داریم برای مبارزه با این آتش سوزی ها و ایمن نگه داشتن مردم در جوامع استفاده می کنیم. “

کالین بلر، مدیر اجرایی آژانس مدیریت اضطراری آلبرتا، یکشنبه گفت که جوامع رینبو لیک، شهرستان لدوک و استورجن لیک کری کشور جدیدترین جوامعی هستند که تحت دستور تخلیه قرار گرفته اند.

بلر گفت: “این زمان‌های سختی است. و روزهای آینده ممکن است بسیار دشوار باشد. ما تمام تلاش خود را برای محافظت از جوامع در معرض خطر انجام می‌دهیم، اما آلبرتایی‌ها باید هوشیار باشند و به‌روزرسانی‌ها را در مورد وضعیت فعلی آتش‌سوزی‌های خود از نزدیک دنبال کنند.”

پشتیبانی نظامی می رسد

از آنجایی که جوامع در سرتاسر آلبرتا شروع به دریافت حمایت نظامی با تلاش‌های بازیابی آتش‌سوزی می‌کنند، برخی امیدوارند کمک‌های اضافی به زودی برسد.

ریموند سوپرنالت، رئیس تسویه‌گاه پریری متیس شرقی، صبح یکشنبه در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌سی گفت: «من دوست دارم کمک کنم.

او گفت که 14 خانه از بین رفته است و حمایت نظامی اضافی به اعضا کمک می کند زودتر به جامعه بازگردند.

ساکنان به اجبار خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و در هتل‌های High Prairie، آلتا، در 35 کیلومتری شمال غربی شهرک اقامت می‌کنند.

این شهرک به اعضای خدمه اسلیو لیک و کسانی که از انتاریو برای کمک به آنجا آمده اند متکی بوده است.

اعزام 300 نفر از نیروهای مسلح کانادا از شنبه آغاز شد. انتظار می رود نزدیک به 250 آتش نشان نیز آخر هفته از ایالات متحده وارد شوند.

خورشید قرمز، آسمان نارنجی بر فراز آلبرتا در حالی که آتش‌سوزی‌ها خشمگین هستند

دود و ذرات موجود در هوا ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی رنگ وهم‌آوری به آسمان‌های High Level، Alta داده است، در حالی که تنفس را برای کسانی که از قبل شرایط سلامتی دارند دشوار می‌سازد. کیتی نیکلسون، خبرنگار سی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که شهر آلبرتای شمالی نیز به دلیل آتش‌سوزی در این منطقه، پناه‌جویان را از محله‌ای در نزدیکی دن دریافت کرد.

در حالی که کمک ها در سراسر استان پراکنده می شود، تعداد فزاینده ای از مقامات دولتی محلی خواستار به تعویق افتادن انتخابات استانی آینده هستند. رای دهندگان قرار است در 29 مه پای صندوق های رای بروند.

وید ویلیامز، شهردار شهرستان یلوهد، گفت که واکنش اولیه استان بسیار کند بود.

او یکشنبه گفت: «پنج روز طول کشید تا در این منطقه ممنوعیت آتش‌سوزی در این منطقه به شدت خشک شد و در حال سوختن بودیم.»

مردم با لباس های زرد در جاده ای خاکی راهپیمایی می کنند.
اعضای نیروهای مسلح کانادا در آلبرتا در زمین هستند و به تلاش های اطفای حریق کمک می کنند. (3 مقر بخش کانادایی)

“به نظر من، چیزی که همیشه طول کشید این بود که این افراد در این برهه از زمان در مجلس قانونگذاری نیستند و وظایف خود را انجام نمی دهند، به همین دلیل تصمیم گرفتم که درخواست به تعویق انداختن و رهایی از این حواس پرتی را آغاز کنم تا ما می تواند با آتش سوزی ها و شرایط اضطراری که در سراسر استان داریم مقابله کند.»

بر اساس Elections Alberta، این نوار برای به تاخیر انداختن تاریخ انتخابات بالا است و فقط می‌توان آن را بر اساس حوزه انتخابیه درخواست کرد.

شهردار نانسی دادز می گوید که وضعیت در درایتون برای ساکنان ناامن است.

دادز گفت: «بازگشت ساکنان ما به جامعه اولویت اصلی ما بوده است، اما متأسفانه، با هوا و بادهای جنوب غربی که در آخر هفته در حال وقوع است، آنجا نیستیم.

نزدیک به دو هفته است که ساکنان مجبور به ترک خانه های خود در آن منطقه شده اند.

نزدیک به 12000 نفر از درایتون ولی و شهرستان برازئو از خانه های خود تخلیه شده اند.

بارت گیون، ریو برای شهرستان برازو در غرب مرکزی آلبرتا، گفت که وضعیت برای تخلیه‌شدگان در جامعه او همچنان متشنج است.

آیا واحد واکنش آتش‌سوزی جنگلی منحل شده آلبرتا در بحران جاری تفاوت ایجاد می‌کرد؟

تیم راپل برای چندین دهه بخشی از استراتژی واکنش آلبرتا به آتش سوزی بود. واحدی متشکل از آتش نشانان تخصصی که در سال 1983 ایجاد شد، از هلیکوپترها برای دسترسی به آتش سوزی های جنگلی از راه دور حرکت می کرد. این برنامه در سال 2019 تعطیل شد. چه تأثیری در بحران فعلی خواهد داشت؟

او گفت: “ما اینجا به نوعی در شکم وحش نشسته ایم. ما آتش در شمال داریم، آتش در شرق، آتش در جنوب.”

با ادامه شعله‌ور شدن آتش‌سوزی‌های جنگلی، گایون گفت که صبر مردم با برخی از منتظران برای دریافت اخبار در مورد زمان بازگشت به خانه آزمایش شده است.

“این واقعاً صبر مردم ما را افزایش می دهد و آنها به وضوح شروع به ناراحتی می کنند.”

عکس هوایی از شعله های آتش و دود برخاسته از یک منطقه جنگلی
نزدیک به 12000 نفر از دره دریتون و شهرستان برازئو تخلیه شده اند. (خدمات آتش نشانی دولت آلبرتا/ مطبوعات کانادا)

این دره یکی از اولین جوامعی است که از حمایت نظامی برخوردار شده است.

سربازان به کندن حفره‌های آتشی که هنوز روی زمین هستند کمک می‌کنند تا از آتش‌سوزی جدید توسط اخگرها جلوگیری شود.

دادز گفت: «آنها در حال حاضر برای انجام کارهای اساسی حاضرند و ما بسیار قدردان هستیم.

هم Supernault و هم Dodds خواستار به تعویق افتادن انتخابات استانی برای رسیدگی کامل به تلاش‌های بازیابی شدند.

مردی در مزرعه ای ایستاده که پشت سرش چادرهایی دارد.
داریل سوان، همراه با تیم مدیریت اضطراری برای لیتل رد ریور کری، به هماهنگ کردن تلاش های تخلیه برای جامعه فاکس لیک کمک کرده است. (CBC)

داریل سوان، همراه با تیم مدیریت اضطراری برای لیتل رد ریور کری، به هماهنگ کردن تلاش های تخلیه برای جامعه فاکس لیک کمک کرده است.

او گفت: «من به آنجا رفتم و در رساندن غذا کمک می‌کردم و می‌توانستید ترس و وحشت را در چشمان مردم ببینید و هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را ببیند.

Little Red River Cree Nation از سه اجتماع تشکیل شده است: Fox Lake، Garden River و John D’Or Prairie.

خدمات بومی کانادا کمک می‌کند تا مسکن موقت در جان اور پرایری برای 500 نفر از جمله آشپزخانه تجاری و سایر امکانات ایجاد شود.

آلبرتا در حال حاضر دارای بیش از 1500 آتش نشان، تجهیزات سنگین و کشتی های هوایی است که به آتش سوزی های جنگلی پاسخ می دهند.

این استان با مقامات محلی در شهرستان گراند پریری و شهر گراند پریری برای ایجاد یک محافظ آتش در اطراف شهر همکاری می کند.

در اطراف لیتل اسموکی و در امتداد بزرگراه 43 نیز یک آتش‌نشان مستقر شده است.

حفاظ سدی است که با از بین بردن درختان و سایر پوشش های گیاهی ایجاد می شود – اساساً از شر سوخت آتش خلاص می شود.

بازگشت هوای گرم و خشک این آخر هفته با پیش بینی دمای نزدیک به 30 درجه سانتی گراد در روز یکشنبه، شرایط را بی ثبات تر می کند.

از نوار لغزنده زیر برای مشاهده میزان آسیب آتش سوزی در منطقه شمال لاب استیک و غرب وایلد وود استفاده کنید.