معلم بازنشسته منطقه ادمونتون در حمله غیر شرور بی گناه شناخته شد

یک معلم بازنشسته مدرسه ادمونتون در حمله سالیانه به یکی از دانش آموزان دختر خود در سال تحصیلی 1975/76 بی گناه شناخته شد.

دیوید اورلی ، معلم تربیت بدنی در آن زمان در مدرسه پردیس الرزلی ، به بوسیدن و دوست داشتن دانش آموز کلاس 9 متهم شد.

شاکی که اکنون 59 ساله است و در نیوزلند زندگی می کند ، به دلیل ممنوعیت انتشار حکم دادگاه ، قابل شناسایی نیست.

وی با شهادت دادن توسط WebEx ، به دادگاه گفت که در یک مورد ، اوریلی او را بوسید در حالی که او را به دیوار محکم کرده بود. به گفته وی ، بار دیگر ، وقتی او روی دفتر خود در سالن ورزشی روی صندلی نشسته بود ، او را دوست داشت.

دادستان ولیعهد جیم استوارت از دادگاه ادمونتون دادگستری ملکه توماس روتول خواست تا نسخه زن از وقایع را باور کند. او او را “شاهد دقیق و متفکر” خواند.

اما وکیل مدافع دینو مک لاولین استدلال کرد که شواهد شاکی قابل اعتماد نبوده و فکر می کند اورلی باید بی گناه شناخته شود.

در تصمیم خود روز جمعه ، روتول گفت که او نگران ناسازگاری در شهادت این زن است که طی آن او اعتراف کرده است که او دارای یک حافظه مه آلود در مورد برخی جزئیات است ، در مورد جدول زمانی مطمئن نیست و در برخی موارد ، فرض هایی را انجام داده است.

همانطور که در سال 2020 به نظر می رسد ، مدرسه پردیس Ellerslie است. (ناتان گروس / CBC)

به عنوان مثال ، این زن فکر می کرد پس از پایان مدرسه در ماه ژوئن دیگر ارتباطی با اوریللی ندارد ، اما شهادت داد که او و یکی از دوستانش برای دیدن بازی های المپیک 1976 با اورئلی و همسرش در کابینی که متعلق به آنها بودند دعوت شده اند.

المپیک در ژوئیه همان سال برگزار شد و همسر سابق اورئلی شهادت داد که آنها هرگز مالک یک ملک تفریحی نبوده اند.

راتول همچنین نگران بود که این زن با یکی از دوستانش که برای شهادت برای ولیعهد فراخوانده شده بود ، در این مورد بحث کرد. هیچ یک از وکلا پیشنهاد این زن را ندادند ، اما قاضی نگران احتمال آلوده شدن شهادت شاکی خصوصاً با توجه به گذشت زمان بود.

روتول گفت: “من نگراني قابل توجهي در مورد قابل اعتماد بودن شواهد وي دارم.” “من اعتقاد ندارم که او قصد داشت دادگاه را گمراه كند ؛ اما من نمی توانم فراتر از یك تردید منطقی نتیجه گیری كنم كه وقایع رخ داده به گفته ادعا شده است”

در اکتبر ، اوریلی به اتهام تعرض ناشایست به یک دانش آموز دختر متفاوت در همان مدرسه در سال 1980 محکوم شد. وی به حبس تعلیقی به اضافه 18 ماه مشروط محکوم شد و همچنین در فهرست ملی مجرمان جنسی قرار گرفت.

اورئلی از این محکومیت فرجام خواهی می کند. مک لاولین با صدور اطلاعیه ای از تجدیدنظر خواهی ، این حکم را نامعقول خوانده است. او استدلال می کند که اوریلی از حق دادرسی منصفانه محروم شده است زیرا قاضی نسبت به او تعصب داشته است.

با شکست در فرجام خواهی ، اورلی می خواهد دادگاه عالی آلبرتا دستور دادرسی جدید توسط قاضی و هیئت منصفه را صادر کند.