معامله Arena: 10 سوال کلیدی در مورد پیشنهاد 1.2 میلیارد دلاری عرصه و منطقه سرگرمی

کلگری معاملات عرصه خود را دوست دارد/از آن متنفر است. این عملا یک صنعت است.

اما یک چیز پس از اعلام این هفته توسط شهر کلگری، شرکت ورزش و سرگرمی کلگری و دولت آلبرتا در مورد توافق اصولی برای تامین مالی یک عرصه 800 میلیون دلاری و 400 میلیون دلار برای بهبودهای مرتبط در منطقه سرگرمی اطراف آن مشخص است. .

افکار عمومی در این مرحله کمتر از آنچه در مرحله مشابه با آخرین معامله عرصه آشکار شده بود، می دانند.

هنگامی که در جولای 2019 یک قرارداد تامین مالی در یک عرصه جدید اعلام شد، متن نهایی تا دسامبر 2019 منتشر نشد. و در واقع 9 توافق در کل بسته وجود داشت.

پس قبل از برگزاری انتخابات استانی انتظار جزئیات را نداشته باشید. احتمالاً چند ماه خواهد بود.

در حال حاضر، بیایید به آنچه در مورد این قرارداد جدید می دانیم و نمی دانیم نگاه کنیم.

1. شهر کلگری پول زیادی برای این پروژه اختصاص می دهد. آیا بازدهی دارد؟

خلاصه ما هنوز نمی دانیم.

مقامات می گویند این موضوع همچنان در حال مذاکره است. بر اساس آخرین قرارداد عرصه، شهر پولی را که در ازای آن برمی‌گردد، تبلیغ می‌کرد و نیمی از هزینه‌های یک عرصه جدید را تامین می‌کرد.

شهر از طریق دریافت هزینه برای هر بلیط فروخته شده برای رویدادهای ساختمان جدید پول دریافت می کند. هیچ نشانه ای از آن با این معامله وجود ندارد. این امر سنجش ایده “پول عمومی برای منافع عمومی” را دشوار می کند.

این یک ساختمان شهری خواهد بود که توسط CSEC که مالک کلگری فلمز و چندین تیم ورزشی محلی دیگر است اداره می شود.

آیا CSEC اجاره شهر را تحت شرایط قرارداد اجاره پرداخت خواهد کرد؟ باز هم مقامات می گویند که این موضوع همچنان در حال مذاکره است.

هیچ کس حتی نمی داند چه زمانی ممکن است ساخت و ساز شروع شود یا چه زمانی ساختمان جدید افتتاح می شود.


تماشا | مقامات قرارداد پروژه جدید عرصه را در روز سه شنبه اعلام می کنند:

شهردار کلگری توضیح می دهد که پروژه مرکز رویداد فراتر از یک عرصه است

مقامات یک قرارداد اصولی برای جایگزینی Saddledome در کلگری اعلام کرده اند که منطقه ریورز را لنگر می اندازد و شامل یک پیست اجتماعی جدید، زیرساخت های عمومی و ارتباطات حمل و نقل می شود.

2. چه کسی بابت فروش حق نامگذاری عرصه جدید پول می گیرد؟

باز هم نمی دانیم.

در اطلاعاتی که این هفته در مورد توافقنامه منتشر شد، به این موضوع توجهی نشده است. مقامات شهر می گویند هنوز در دست مذاکره است.

انتظار نداشته باشید که این مادرلود باشد زیرا کلگری کوچکتر از مکان هایی مانند تورنتو، ونکوور، لس آنجلس یا شیکاگو است. اما سالانه چند میلیون دلار به طور بالقوه برای حقوق نامگذاری وجود خواهد داشت.

هیچ صحبتی در مورد اینکه چه کسی آن پول را دریافت می کند یا اینکه چه کسی تصمیم می گیرد چه نامی بر این ساختمان دولتی بگذارد وجود ندارد.

3. چه کسی مسئول هر گونه مازاد بر هزینه های احتمالی است؟

برای این معامله، شهر کلگری و CSEC قرار است هر گونه مازاد بودجه احتمالی را تقسیم کنند.

شهر در ابتدا مایل به صحبت در مورد این موضوع نبود، اما پس از اینکه CSEC اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه دو طرف به طور مساوی در هر گونه هزینه اضافی سهیم خواهند بود، شهر وب سایت خود را اصلاح کرد.

آنچه مشخص نیست این است که آیا حداکثر هزینه های اضافی قابل قبول وجود دارد یا خیر.


گوش کن | شهردار جیوتی گوندک توضیح می‌دهد که چرا فکر می‌کند این معامله مناسب برای کلگریان است:

چشم بازکن کلگری8:42شهردار گوندک در مورد قرارداد جدید عرصه

شهردار جیوتی گوندک به ما می پیوندد تا در مورد معامله جدید عرصه با Flames صحبت کنیم.

پس از افزایش هزینه‌ها در آخرین معامله عرصه، CSEC با موافقت داوطلبانه با پرداخت 100 درصد هزینه‌های اضافی به تنهایی، پول بیشتری را از شهر خارج کرد.

این هفته، شهردار جیوتی گوندک در این مورد فاش کرد چشم بازکن کلگری که این در واقع همان چیزی بود که منجر به خروج CSEC از توافقنامه اصلاح شده عرصه در دسامبر 2021 شد.

گوندک گفت: “برای یک شریک تحمل همه این هزینه ها غیرممکن شد. بنابراین ما از آن درس گرفته ایم و کاهش ریسک را به شیوه ای متفاوت در این مورد مدیریت خواهیم کرد.”

در مورد نحوه پرداخت هزینه های احتمالی توسط شهر، پیشنهاد می کند از پول حاصل از فروش زمین در آینده و درآمد سرمایه گذاری از صندوق ذخیره پروژه های اصلی خود استفاده کند.

4. آیا نتیجه انتخابات استانی ماه می بر سهم 330 میلیون دلاری استان تأثیر می گذارد؟

شاید؟

دانیل اسمیت، رهبر UCP گفت اگر حزب او در انتخابات پیروز شود، پول وجود دارد. راشل نتلی، رهبر NDP، جزئیات بیشتری در مورد تعهد استانی می خواهد.

هیچکس نمی گوید که اگر پول استانی برای امکانات اطراف از بین برود، سرنوشت خود معامله عرصه چه می شود. ما حتی نمی دانیم استان چه زمانی وارد مذاکرات شده است.

رهبران تجاری و سیاسی در طی یک اعلامیه در فضای باز لبخند می زنند.
دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، در حالی که قرارداد میدانی را با جان بین، مدیر عامل گروه کلگری فلمز، جان بین، سمت چپ و شهردار جیوتی گوندک، اعلام می‌کند، یک ژاکت کالگری فلیمز به تن دارد. در آستانه انتخابات، این استان 330 میلیون دلار برای احیای این پروژه تزریق کرده است. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

برای ماه‌ها، شهر آن را یک مذاکره دو طرفه می‌نامید – بین شهر و CSEC. این شهر گفت که استان را در مورد آنچه در حال وقوع است مطلع می‌کند، حتی از مقامات استانی می‌خواهد که یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات را امضا کنند تا همه چیز را خاموش نگه دارد.

فقط در حال حاضر شهر تأیید کرده است که بله، مقامات استانی در اتاقی بودند که این اتفاق افتاد.

5. بهبود زیرساخت ها در منطقه تفریحی که این ولایت قرار است برای آن هزینه کند چیست؟

هنوز جزئیات دقیقی وجود ندارد.

اقلام بزرگ برای پول نقد استانی، زیرگذری است که در خیابان ششم جنوب شرقی بین خیابان نهم و خیابان یازدهم جنوب شرقی خواهد بود و ارتباط دیگری بین دهکده شرقی و منطقه ایجاد می کند. سال ها پیش قرار بود قیمت آن 50 تا 80 میلیون دلار باشد، اما قیمت نهایی آن مشخص نیست.

پول نقد استانی دیگر برای جاده ها و پیاده روهای اطراف میدان جدید و همچنین یک اتصال مرموز LRT (به خط سبز؟ خط قرمز؟ هر دو؟) است.

اصلاح محیط زیست یکی دیگر از موارد رمز و راز است. مطالعات گذشته در سایت عرصه هیچ آلودگی جدی پیدا نکرد زیرا پارکینگ‌های فعلی روی یک منطقه مسکونی سابق آسفالت شده بودند.

یک بنای میراثی وجود دارد که یا خراب می شود یا جدا می شود و منتقل می شود. این ساختمان استفنسون و شرکت است که از سال 1911 در گوشه خیابان پنجم SE و خیابان سیزدهم SE قرار دارد.

6. چند سال پیش، این یک عرصه 550 میلیون دلاری بود. اکنون حدود 800 میلیون دلار برآورد شده است. چی شد؟

مانند بسیاری از پروژه‌های روی کره زمین در حال حاضر، تورم و هزینه‌های بالاتر برای مصالح ساختمانی افراد بدی هستند. اما یک عامل دیگر در بازی وجود دارد.

این همان ساختمانی نیست که در سال 2019 پیش بینی شده بود. وسعت این میدان از هفت هکتار به 10 هکتار افزایش می یابد.

در برچسب قیمت 800 میلیون دلاری آن صفحه یخ دوم، یک عرصه اجتماعی جدید، که 52.8 میلیون دلار دیگر هزینه خواهد داشت، لحاظ نشده است.

7. آیا قرار است یک طرح کاملاً جدید وجود داشته باشد؟ آیا این به معنای صدور مجوز توسعه جدید و تاخیرهای بیشتر قبل از شروع ساخت است؟

شاید.

Coun. کورتنی پنر احساسات بسیاری از مخالفان را در مورد طراحی مصوب نوامبر 2021 برای مرکز رویداد جدید کلگری خلاصه کرد. او آن را “جعبه زشت” نامید. واژه‌های بدون الهام یا ساده معمولاً برای آنچه که قرار است یک ساختمان امضا باشد استفاده می‌شد.

رندر پروژه عرصه.
عرصه جدید برای کلگری فلیمز تحت قرارداد 1.2 میلیارد دلاری که به تازگی اعلام شده است، کاملاً بازسازی خواهد شد. (شهر کلگری)

گرفتن مجوز توسعه یک فرآیند است. ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد.

مسئولان شهری متعهد نیستند که آیا مجوز جدیدی نیاز است یا اینکه مقدار کافی از عناصر تایید شده برای این ساختمان حفظ شود. این می تواند نیاز به مجوز توسعه جدید را نفی کند.

8. اگر شهر کلگری تقریباً 500 میلیون دلار برای این عرصه اختصاص می دهد و پرداخت افتتاحیه CSEC 40 میلیون دلار است، دقیقاً چگونه شروع به ساخت یک پروژه 800 میلیون دلاری می کنید؟

اگر شهر برنامه ای دارد، حرف نمی زند.

پس از مشورت با مقامات مختلف شهر، به نظر می رسد چند گزینه وجود دارد.

شهر می تواند پول اضافی را قرض کند و از پرداخت های سالانه CSEC برای پرداخت آن بدهی استفاده کند. همچنین می تواند از پول نقد دیگر برای پوشش بخشی یا تمام هزینه های ساخت استفاده کند.

احتمالاً شهر برنامه ای دارد. از رتبه اعتباری خوبی برخوردار است، بنابراین نرخ های وام مطلوبی را دریافت می کند. این شهر در سال های اخیر بدهی های خود را پرداخت کرده است و گفته می شود که از ظرفیت مالی خوبی برخوردار است.

زنی پشت تریبون صحبت می کند.
شهردار کلگری، جیوتی گوندک، بخش 1. سونیا شارپ، شرکت ورزش و سرگرمی کلگری، نخست‌وزیر دانیل اسمیت، در تصویر، و جوئل کاولی، مدیر عامل کلگری Stampede، همگی در روز سه‌شنبه حضور داشتند تا قرارداد جدیدی را با محوریت پروژه‌ای در کلگری اعلام کنند. (جوسلین بویسون/رادیو-کانادا)

9. آیا شهر دوباره معاملات ویژه CSEC را در زمین ارائه می دهد؟

آره.

CSEC در حال دریافت گزینه هایی برای به دست آوردن چهار قطعه زمین در منطقه سرگرمی و همچنین حق اولین پیشنهاد برای فرصت های توسعه بالقوه در زمین شهر است که در حال حاضر خانه انبار اتوبوس ویکتوریا پارک است.

بر اساس قرارداد قبلی عرصه، دو قطعه زمین وجود داشت که به CSEC این امکان داده شد تا در صورت تمایل، اولین پیشنهاد را برای خرید آنها ارائه دهد.

حتی اگر قیمت زمین ملایم بود، هیچ علاقه ای از سوی CSEC برای اعمال این گزینه ها وجود نداشت. هیچ توسعه زمینی ندارد و برنامه‌های آتی آن برای افتتاح جریان‌های درآمد بالقوه جدید مشخص نیست.

10. آیا یک مشاوره عمومی در مورد این پروژه 1.2 میلیارد دلاری (عرصه و منطقه سرگرمی) انجام خواهد شد؟

خیر

چه کسی نحوه اجرای این فرآیند را دوست داشته باشد یا نه، شهر می‌گوید مشاوره عمومی قبلاً برای آخرین قرارداد مرکز رویداد و همچنین برای طرح جامع ریورز انجام شده بود، که یک منطقه سرگرمی را در پارک ویکتوریا در نظر گرفته بود.