مردم کلگری شهر خود را به عنوان یک مرکز فیلم می بینند. و اکنون جهان نیز آن را به رسمیت می شناسد

کوه بروکبک، بازگشته و میراث بورن.

این فیلم‌های برنده جایزه وجه اشتراک دارند: آنها در کلگری و اطراف آن فیلمبرداری شده‌اند.

این شهر از دیرباز با فیلم های پرفروش همراه بوده است. اکنون برای آن در سطح بین المللی شناخته شده است.

در مراسم اهدای جوایز جهانی در کن در روز دوشنبه، سه مجموعه محلی – جان اسکات رنچ، CI Ranch و مزارع آلبرتینا – جوایز مکان سال را دریافت کردند که به مکانی برای کارش در یک یا چند محصول داده می‌شود.

جوایز تولید جهانی به برتری در تولید فیلم در سراسر جهان افتخار می کند و بهترین مکان ها، استودیوهای برجسته، خدمه خلاق برجسته، ایده ها و اجراها را تجلیل می کند.

این جوایز که همزمان با جشنواره فیلمی که نام شهر فرانسه را یدک می کشد، برگزار می شود، توسط کارشناسان و متخصصان برجسته صنعت داوری می شود.

یک مجموعه فیلم در مرکز شهر کلگری با بسته شدن جاده ها و ماشین های رها شده به تصویر کشیده شده است.
یک نسخه پسا آخرالزمانی از مرکز شهر کلگری در سریال The Last of Us شبکه HBO استفاده شد که در سال 2021-2022 در آلبرتا فیلمبرداری شد. سه لوکیشن در اطراف شهر جوایز لوکیشن سال را در جشنواره فیلم کن فرانسه دریافت کردند. (تام راس/سی بی سی)

لوک گفت: «در یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های نمایش جوایز در جهان، داشتن فرصتی برای صحبت درباره کلگری و آلبرتا… واقعاً به ما بستری می‌دهد که معمولاً نمی‌بینید در حوزه‌های قضایی اندازه و دامنه ما اتفاق می‌افتد». آزودو، کمیسر فیلم و معاون صنایع خلاق در توسعه اقتصادی کلگری.

“می دانید، این چیزی بیش از محل فیلمبرداری یا فقط بیشتر از استودیوها است. بیشتر از انگیزه است. این افراد در این صنعت هستند و تعهدی که به فیلم و تلویزیون می دهند.”

این شهر گفت که صنایع صفحه نمایش بخش مهمی از اقتصاد متنوع کلگری هستند و به ساخت برند کلگری به عنوان یک شهر نمادین و یک مرکز خلاق جهانی کمک می کنند.

کمیسیون فیلم کلگری، شهر کلگری و شرکای صنعتی تلاش کرده اند تا کلگری را به مکانی جذاب برای تولید فیلم، تلویزیون و رسانه های دیجیتال تبدیل کنند.

جیوتی گوندک، شهردار کلگری، گفت: «سیاست‌های شهری دوستدار فیلم، همراه با ابتکارات توسعه اقتصادی و استخر استعدادهای باورنکردنی، همچنان کلگری را به عنوان مکان انتخابی برای تولیدات تثبیت خواهد کرد.

“کالگاری ها متوجه شده اند که شهر ما یکی از برترین شهرهای پیشرو در بخش فیلم و تلویزیون است. با این جایزه و نامزدی، اکنون کل جهان نیز آن را می شناسد.”