مدیر عامل WestJet و رئیس اتحادیه خلبانان بر سر پرداخت غرامت با نزدیک شدن به اعتصاب درگیر شدند

هیچ نشانه ای از پیشرفت در مذاکرات روز چهارشنبه بین وست جت و خلبانانش ظاهر نشد، زیرا مدیر عامل شرکت انتظارات اتحادیه را غیرواقعی ارزیابی کرد در حالی که انجمن خلبانان خطوط هوایی این شرکت را به دلیل تلاش برای “تکذیب علنی” کارگرانش مورد انتقاد قرار داد.

الکسیس فون هونزبروچ، مدیرعامل وست‌جت، اواخر روز سه‌شنبه گفت که دو طرف در مورد مسائل کلیدی – به‌ویژه دستمزدها – از هم فاصله دارند، زیرا چانه‌زنی‌ها داغ می‌شود و ساعت در ضرب‌الاجل اعتصاب پایین می‌آید.

فون هونزبروک از محل چانه زنی، هتلی در شمال تورنتو، گفت: «شکاف هنوز هم زیاد است. نه شرکت و نه اتحادیه روز چهارشنبه در مورد وضعیت مذاکرات به روز رسانی مشخصی ارائه نکردند.

بیش از 1800 خلبان در WestJet و شعبه Swoop آن به طور بالقوه از ساعت 3 بامداد روز جمعه پس از صدور اخطار اعتصاب توسط اتحادیه، کار خود را ترک خواهند کرد.

این بن‌بست هزاران مسافر را با برنامه‌های سفر برای آخر هفته طولانی ماه می و فراتر از آن در بلاتکلیفی قرار داده است.

با توجه به این ابهام، این شرکت هواپیمایی به مسافرانی که پروازهای برنامه ریزی شده تا 21 می را لغو می کنند، بازپرداخت می دهد و در همان بازه زمانی، رزروهای بدون هزینه را تغییر می دهد.

فون هونزبروک گفت: اعتصاب احتمالی قبلاً باعث کاهش رزرو برای این شرکت هواپیمایی شده است که از سال 2019 تاکنون سودی نداشته است.

او گفت: “ما سه سال از یک بیماری همه گیر را پشت سر گذاشتیم که زخم های بسیار عمیقی بر جای گذاشته است.”

مرد طاسی که عینک آفتابی و کت و شلوار به چشم دارد، تابلویی را در دست دارد که روی آن نوشته شده است
اتحادیه خلبانان وست جت، دوشنبه شب اخطاریه اعتصاب صادر کرد. در پاسخ، گروه WestJet با اعلامیه قفل پاسخ داد. (جاستین پنل/سی بی سی)

طبق نامه ای به خدمه پرواز از این شرکت و دریافت شده توسط The Canadian، در حالی که شرکت هواپیمایی هنوز در حال بهبود است، آخرین پیشنهاد آن به اتحادیه باعث می شود کاپیتان های هواپیماهای پهن پیکر سالانه 350000 دلار غرامت کلی تا پایان مدت قرارداد جمعی دریافت کنند. مطبوعات. کاپیتان های باریک بدن 300000 دلار درآمد داشتند.

در نامه دوشنبه شب آمده است: «بلافاصله پس از شروع به کار، خلبانان وست جت بالاترین میزان دستمزد افسر اول و کاپیتان باریک بدنه را در کانادا داشتند.

اتحادیه می‌گوید که ارقام کامل ماجرا را بیان نمی‌کنند.

برنارد لووال، سرپرست گروه وست جت انجمن خلبانان خطوط هوایی، در این باره گفت: «تصمیم مدیریت WestJet برای دستکاری انتخابی و انتخاب اعداد دستمزد، تمرینی در شیوه‌های حسابداری خلاقانه است که به هیچ وجه منعکس کننده واقعیت واقعی غرامت برای خلبانان آن نیست. بیانیه.

ما مدیریت WestJet را تشویق می‌کنیم تا تلاش خود را برای مذاکره برای یک قرارداد به کار گیرند، به‌جای اینکه سعی کنند علناً خلبانانی را که می‌جنگند تا بخشی از موفقیت‌های آینده این خطوط هوایی باشند و به شرکت کمک کنند تا استراتژی رشد بسیار تبلیغ شده‌اش را تشخیص دهد، اهانت کند.»

انجمن خلبانان ایر کانادا هفته گذشته گفت که خدمه پرواز در مقایسه با همتایان آمریکایی خود با “تخفیف شدید” کار می کنند، نگرانی ای که لوال پس از افزایش 34 درصدی دستمزد طی چهار سال در ماه مارس توسط خلبانان خطوط هوایی دلتا تکرار کرد.

Von Hoensbroech موافق بود، اما گفت که اتحادیه با این وجود “انتظارات افراطی” دارد.

آنها متوجه شدند که خلبانان در ایالات متحده دو برابر درآمد خلبانان در کانادا درآمد دارند و می خواهند این را نیز داشته باشند.

لوال گفته است که پرداخت، برنامه‌ریزی و امنیت شغلی همچنان حوزه‌های اصلی اختلاف هستند – نکته دیگری که مدیر عامل بر آن موافق است.

طبق گفته Lewall، حدود 340 خلبان در طول یک سال و نیم گذشته این شرکت را ترک کرده اند – عمدتاً برای سایر خطوط هوایی کانادایی. اما فون هونزبروک گفت که ناوگان خط اصلی WestJet سه برابر تعداد خلبانانی که استعفا داده اند استخدام کرده است.

او اذعان کرد که بخش منطقه ای آن، WestJet Encore، تعداد زیادی از کارگران را از دست داده است، اما خاطرنشان کرد که آنها بخشی از چانه زنی فعلی نیستند.

مدیر عامل شرکت وست جت گفت، در واکنش به این اخطار اعتصاب، کمی قبل از نیمه شب دوشنبه برای حفظ “کنترل” هواپیماهای خود یک اخطار قفل صادر کرد. در حالی که عملکرد شغلی می‌تواند محدود و چرخشی باشد، قفل‌ها شامل اعمال عمومی است. هر دو می توانند روز جمعه اعمال شوند، اما هیچ کدام مجبور نیستند.

فون هونزبروک گفت: «اگر یک حمله در زمانی کوتاه در نقطه‌ای که انتظارش را نداریم، به ما بخورد، ممکن است هواپیما را در جایی در کارائیب سرکوب کنیم – نمی‌دانم کجا». “پس ما به دردسر افتاده ایم.”

مردی به دوربین نگاه می کند.
الکسیس فون هونزبروچ، مدیرعامل وست جت می‌گوید که شرکت او و اتحادیه‌ای که خلبانان را نمایندگی می‌کنند به توافقی برای جلوگیری از اقدام کارگری یا تعطیلی نزدیک نیستند. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

مدیرعامل و همچنین مدیر عملیات و مدیر ارشد مالی WestJet همگی به هتلی در نزدیکی فرودگاه پیرسون تورنتو رفته اند تا سعی کنند با اتحادیه معامله کنند.

روز چهارشنبه، عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل، دو طرف را تشویق کرد که به یک راه حل برسند، و خاطرنشان کرد که سیموس اوریگان، وزیر کار و یک میانجی – پیتر سیمپسون، که ریاست سرویس میانجیگری فدرال را بر عهده دارد – در صحنه هستند.

الغبرا به خبرنگاران در اتاوا گفت: «نمی‌خواهم انگشتم را روی ترازو بگذارم. “در نهایت، بزرگترین تعهد این است که مطمئن شویم خدماتی را که فروخته اند به مشتریان ارائه می دهند.”

این شرکت هواپیمایی روز دوشنبه گفت: در صورت تاخیر یا کنسلی، به مشتریان “برحسب مورد بازپرداخت یا اسکان داده می شود.”

طبق آژانس حمل و نقل کانادا، مقررات به مسافران این حق را می دهد که ظرف 48 ساعت پس از لغو یا تاخیر بیش از سه ساعت، رزرو مجدد کنند.

اگر ایرلاین نتواند به این تعهدات عمل کند، مسافر می‌تواند برای «هر شرکت هواپیمایی که در مسیر معقولی از همان فرودگاه سفر می‌کند» – یا از فرودگاه مجاور، و شرکت حمل‌ونقل، بازپرداخت یا ترتیبات سفر دیگری را به‌طور رایگان انتخاب کند. وب سایت آژانس بیان می کند که باید “شما را به آنجا منتقل کند”.

فلیر ایرلاینز، رقیب Swoop، از بلاتکلیفی در مورد سفرهای آینده استفاده کرد، پروازهایی را به مسیرهای ونکوور-کلگری و ونکوور-ادمونتون اضافه کرد و مسافران را در صفحه اصلی خود تشویق کرد، “آخر هفته طولانی خود را فراموش نکنید.”

با شروع مذاکرات در روز چهارشنبه، انجمن خلبانان خطوط هوایی ادغام با 4500 عضو انجمن خلبانان ایر کانادا را تصویب کرد و دو گروه بزرگ خدمه پرواز کشور را زیر یک سقف قرار داد.

شارلین هودی، رئیس شورای اتحادیه ایر کانادا در بیانیه‌ای گفت: این اقدام به این معنی است که 95 درصد از خلبانان حرفه‌ای کانادا توسط یک اتحادیه نمایندگی می‌شوند که فوراً اعمال می‌شود.

“با قدرت جمعی بیش از 73000 خلبان در آمریکای شمالی، ما مشتاقانه منتظر هستیم تا برای آینده ای بهتر برای حرفه خلبانی و صنعت هوانوردی به طور کلی کار کنیم.”